La test: cască Rudy Project Windmax și ochelari Tralyx

La începutul primăverii am primit la test casca Rudy Project Windmax și ochelarii Tralyx, ambele produse high-end. Dacă ochelarii Tralyx sunt un produs nou, casca este de ceva timp prin zonă și a fost purtată în ultimii de 3 ani de cicliști notorii. Să vedem ce au de oferit cele două produse pentru prețul de achiziție.

Casca Rudy Project Windmax

După cum spuneam în introducere, nu este vorba despre un produs nou, însă cei de la Rudy au considerat că poate fi oferită în continuare pe piață, mergând pe premisa că nu are rost să schimbi ceva ce este deja foarte bun. Ca majoritatea căștilor de top, finisajele sunt excelente, fie că vorbim despre îmbinări, notă coloristică sau detalii. Greutatea este cât se poate de acceptabilă cu cele 248 de grame ale sale în dimensiunea S/M, însă nu este cea mai ușoară din segment.

Mi-au plăcut gurile mari de ventilație care asigură un nivel optim de aserisire, însă vremea mai răcoroasă de afară te va determina să porți o cipilică sub aceasta. Forma este foarte aerodinamică, însă acesta nu este neapărat un câștig pentru performanță, cel puțin nu la nivelul nostru, ci mai degrabă un câștig pe partea de imagine. Este ușor de purtat dacă fiind greutatea mică, nimic nu incomodează, iar sub bărbie și în dreptul rotiței de reglaj este montat un alt burete, pentru a face lucrurile cât mai confortabile. Și pentru că tot am adus vorba despre reglaj, acesta este unul clasic, fără soluții inginerești spectaculoase care ar putea înlocui clasica rotiță care strânge practic casca în jurul capului.

Pe interior există de asemenea confortabil dar și o plasă pentru insecte, care acoperă lobul frontal al capului și care nu se extinde până în spate. Prin sistemul SuperFit se poate modifica poziția benzii de strângere, mutând-o în trei poziții diferite, astfel încât să fii sigur că nu te incomodează. Fetele în schimb, pot profita din plin de această funcție pentru a lăsa mai mult loc părului, atunci când este prins în coadă. Cozorocul este construit din plastic, este ușor, însă nu-i poate fi modificată poziția.

Prețul este de 760 de lei, iar casca este disponibilă în diverse culori. Ca o scurtă concluzie, am fost încântat în principal de confortul oferit de această cască, de ușurința în a o purta, iar toate sistemele sunt funcționale și ușor de accesat. Prețul într-adevăr nu este mic, dar achiziționarea Windmax-ului are sens atunci când ești în căutarea unei căști de top cu o formă aerodinamică deosebită sau pentru momentele când îți dorești să poți purta și tu echipamentul profesioniștilor.

Ochelari Rudy Project Tralyx

Ochelarii primiți la test au reușit să mă impresioneze mai mult decât casca, dar asta se întâmplă și pentru faptul că-mi plac ochelarii în general. Tralyx vin cu o lentilă indistructibilă, un lucru pe care nu mi-am dorit să-l probez, însă importatorul m-a asigurat că o pot face în liniște. De fapt, lentila este atât de rezistentă, încât un utilizator a fost cândva protejat și a rămas cu vederea intactă, după ce un obiect l-a lovit direct în față. Povestea a ajuns și pe site-ul Rudy între timp, cu mulțumiri de la respectivul.

Lentila este heliomată. Asta înseamnă că atunci când este lumină foarte reusă afară, lentila este aproape transparentă, iar când lumina devine puternică, aceștia se închid la culoare, protejând mai bine împotriva razelor soarelui. Îi poți purta deci fără probleme și pe vreme rea, fără a fi nevoit să schimbi lentila, având rol de protecție în acest caz.

În ceea ce privește design-ul acesta este la fel de dinamic precum cel al căștii, iar ambele merg împreună foarte bine. Rama este foarte elastică dacă încerci să o torsionezi, deci va rezista și în situații mai puțin plăcute precum momentul când îi pierzi de la gât și treci cu roata bicicletei peste ei. Proțiunea verde care se fixează pe urechi este cauciucată și moale, fără a deranja în acea zonă așa cum fac ochelarii cu rame întregi din plastic. În dreptul nasului, materialul este la fel de moale și poate la forma acestuia pentru a se fixa cât mai bine. Înlocuirea lentilei nu este însă joacă de copii.

Există guri de ventilație atât deasupra lentilei cât și în aceasta, în partea inferioară, pentru ca aceștia să se aburească cât mai rar. O soluție care a funcționat în cazul acestor ochelari. De regulă, ochelarii mi se aburesc pe urcări, în sezonul mai rece. Greutatea este foarte mică, de aproximativ 30 de grame, iar dacă te uiți un pic la forma lor, constați că nici nu ar fi putut fi altfel.

Nici prețul acestora nu este mic deloc. În funcție de lentila pe care o alegi, prețul pornește de la 605 lei și poate ajunge la 985 de lei, precum cei primiți la test, dotați cu lentila ImpactX 2 Laser Black.

Concluzii

Produsele de top îți fac viața mai ușoară și îți oferă tot confortul disponibil la această oră, însă trebuie să fii dispus să investești și sume mari de bani. Această decizie rămâne desigur la latitudinea fiecăruia, iar cum piața este atât de dezvoltată în acest moment, nu ne rămâne decât să ne bucurăm că avem întotdeauna alternative. Produsele de la Rudy impresionează prin calitate și confort, prin felul în care se acordă atenție detaliilor, minusurile fiind puține și în cazul de față, prea puțin importante.

Importator în România: Rudy Project.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • sanatate....am primit o casca rudy sterling si scrie pe ea made in china....nu stiu ce sa cred...este fake?

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma