Test – ochelari sport 720armour Slew

Ochelarii sport sunt destinați multor activități outdoor însă nu toți se potrivesc oricărei situații în care te-ai putea afla. În general cei destinați sporturilor de acțiune dispun de un design mai agresiv în timp ce restul sunt mai „cuminți” fiind în regulă să îi porți și în afara competițiilor sportive. Pe de altă parte caracterul sport este în continuare păstrat. Din această categorie face parte și modelul Slew al australienilor de la 720armour.

Noii ochelari sport Slew i-am folosit cu succes în toate situațiile când m-am aflat în natură, de la concursuri de ciclism, la mers cu bicicleta prin oraș, ture de trekking, voluntar la organizarea concursurilor sau la volan în drum spre un concurs. Sunt ochelari versatili, buni cam la orice, care își schimbă cu ușurință destinația în funcție de nevoile sportivului. Nu dispun de lentile de rezervă însă cele fumurii cu care vin, sunt potrivite pentru majoritatea situațiilor în care te vei găsi.

Slew combină funcționalitatea cu un design sportiv, echipați fiind cu tehnologiile EDO™ și EFS™ pentru lentile și ramă, despre care voi povesti mai jos. Forma ramei înconjură bine forma capului și oferă ochilor o protecție excelentă.

De multe ori în timpul concursurilor de ciclism, ma regăseam cu ochii larg deschiși chiar dacă soarele era orbitor sau viteza extrem de mare. Senzația de siguranță este deplină și din acest motiv poți privi înainte fără să mijești ochii de teamă să nu-ți intre ceva în ei sau pentru că e prea puternic soarele. Plăcerea de a merge cu ochii complet deschiși era încurajată și de protecția totală la vânt.

Vidraru Bike Challenge 2017 – foto Marius Zamfir

720armour Slew sunt disponibili în mai multe variante de culori pentru ramă și lentile. Întrucât lentilele nu pot fi schimbate, dacă vrei altele trebuie cumpărat alt model, prețul fiind același. Varianta pe care am avut-o noi la test a fost cea T920-2 cu ramă alb-albastră și lentile „Smoke”. Acestea permit o transmisie a luminii de doar 8-18% în comparație cu modelul T920-1 cu lentile „Orange” ce dispun de o transmisie a luminii de 43-80%.

Procentul de 8-18% al transmisiei luminii pe care Slew T920-2 este bun. Este identic cu procentul pe care îl au și ochelarii 720armour Dart pe care i-am testat în trecut. Totuși lentilele sunt destul de fumurii, iar unii cicliști este posibil să îi considere prea închiși, în special la trecerea bruscă de la soare la umbra pădurii. Eu am simțit această trecere, dar în același timp m-am adaptat repede și nu au fost probleme de vizibilitate a obstacolelor de pe poteca din pădure. Din acest punct de vedere înclin să îi consider mai potriviți pentru alergare.

Lentilele sunt de tip „8-Base” din policabronat, practic foarte rezistente la impact. La rezistența mărită contribuie și caracteristica DPC „Double Impact Polycarbonate Lens”. Lentilele Slew dispun de un strat suplimentar asemănător unui film de cristale siliconate (SiO2). Este o caracteristică utilizată inclusiv la ferestrele avioanelor sau la sticla blindată. Desigur în cazul ochelarilor, tehnologia este redusă pentru a se potrivi produsului. Lentilele sunt subțiri și suficient de flexibile pentru a nu se sparge în caz de impact. Protecția UV este totală.

Caracteristica SHC (Super Hydrophobic Coating) îmbunătățește modul prin care apa se scurge de pe lentile. Stratul aplicat are rolul de a netezi porii existenți pe suprafața lentilei. În acest fel chiar și picăturile mici de apă se vor scurge. Lentilele dispun de încă un tratament suplimentar care le protejează de zgârieturi. Ambele fețe ale lentilei sunt tratate cu o substanță siliconată care le protejează chiar și de zgârieturile fine. Folosesc ochelarii deja de câteva luni de zile timp în care au fost foarte expuși, inclusiv transportați neprotejat prin rucsac sau buzunare. Lentilele arată în continuare ca noi.

Un aspect pe care îl regăsim în general la ochelari este acela de distorsiune prismatică. Practic datorită curburii lentilelor acestea capătă dioptrii chiar dacă ele de fapt nu au așa ceva. În plus, la unii ochelari sport de calitate mai slabă, imaginea este clară doar dacă privești drept în față. La Slew avem lentile SFT (Sport Focus Technology) care elimina această distorsiune. Așadar nu avem dioptrii. În schimb rămâne totuși un mic decalaj al imaginii. Cu ochelari imaginea este percepută puțin mai sus. Am testat până acum mulți ochelari sport și toți au acest decalaj. Totuși diferența este insignifiantă și o percepi doar dacă ești atent fix la acest aspect.

Aerisirea ochelarilor este și aceasta eficientă, chiar dacă Slew nu sunt destinați neapărat sporturilor de acțiune. În partea de jos laterală, rama dispune de mici fante de aerisire care se pare că fac o treabă foarte bună în a păstra lentilele fără aburire. Tehnologia care face treaba asta se numește CVS™ Compressed Venting System.

Fixarea pe cap este optimă. Pernițele de nas nu sunt reglabile însă sunt amplasate în așa fel încât să se potrivească majorității sportivilor. Partea din spate a brațelor este echipată cu cauciuc aderent care sporește fixarea bună pe cap. Cauciucul este hipoalergenic. Nu în ultimul rând rama este construită din material Giramid TR90 pentru o rezistanță sporită.

Greutatea măsurată a noilor 720armour Slew este de 31 grame. Deși nu sunt cei mai ușori pe care i-am testat, sunt totuși extrem de confortabili. În timpul concursurilor nu i-am simiț ca o povară, iar după concurs îi poți purta în continuare fără să te deranjeze.

Foto – Daniel Colceru

Ce m-a impresionat însă cu adevărat este contrastul superb pe care îl oferă lentilele. Aproape că nu mi-a venit să cred cât de frumos se vede un cer albastru cu nori pufoși albi. Polarizarea lentilelor contează foarte mult. Am încercat să surprind în imaginile de mai jos diferența între cum se vede cu și fără ochelari. În realitate diferența este mult mai mare și mult mai plăcută privirii.

În concluzie 720armour Slew îi văd potriviți cam pentru orice. Aparent nu sunt gândiți pentru sport de viteză cum ar fi ciclismul, ci mai mult pentru alergare sau după concurs, pentru podium și socializare. Însă i-am folosit fără probleme și în concurs. Forma pe care o au protejează perfect ochii de vânt, greutatea este potrivită pentru a nu deveni grei în timpul efortului, iar aerisirea este bună și nu deranjează când pedalezi cu viteză. Poate doar faptul că lentilele sunt destul de închise la culoare ar putea fi un impediment pentru ciclism, atunci când treci brusc de la soare la umbră. Dar și acest lucru este un aspect subiectiv care variază de la om la om.

  • Preț recomandat: 339 Lei
  • Greutate: 31 grame
  • Accesorii: toc rezistent, săculeț microfibră
  • Importator: ERELKA SRL.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma