Test – Giant Rivet (2016)

De mult pusesem ochii pe această cască. De fapt de când echipa Giant-Alpecin a început să o poarte la marile curse de şosea la care participă. Este drept că aspectul a primat şi, deşi destinaţia căştii este cu totul alta, mi-a plăcut designul simplu şi elegant care merge purtat fără probleme în oraş când mergi spre serviciu spre exemplu. Mi-a plăcut pentru că nu are un aspect „super sport” ci unul îngrijit şi sportiv mulţumită formei şi designului, în special al celor două dungi de tip „race”.

Însă noua Giant Rivet este în fapt o cască „aero”. Este o cască aero de şosea şi nu pentru contratimp sau triatlon. Există diferenţe destul de mari între cele doua aero, însă în mare o cască aero de şosea păstrează multe din caracteristicile unei căşti normale de ciclism spre deosebire de una total aero care este foarte puţin ventilată şi are o formă mult alungită spre spate pentru a-i oferi mai multă aerodinamică.

Dar Giant Rivet este normală şi extrem de plăcută la înfăţişare. Da, dispune de mai puţine fante de aerisire, doar 9 în comparaţie cu 21 câte are Giant Rev Laser spre exemplu, însă la interior dispune de câteva trucuri interesante pentru o aerisire bună, despre care vom vorbi puţin mai jos.

Casca pe care am avut-o la test a fost mărimea M pentru circumferinţe de 55-59 cm. Producătorul a menţionat inclusiv greutatea pe un sticker în interiorul căştii. Sunt trecute 305 grame în realitate casca având 304 g. Trebuie să recunosc ca am fost impresionat întrucât foarte rar producătorul menţionează greutatea reala a unui produs, fie că e cască sau bicicletă. Tot timpul pe etichetă este mai puţin. Dar nu şi în cazul Giant.

Da, este ceva mai grea decât Giant Rev, pe care am luat-o drept comparaţie, la 264 grame. Însă este normal de vreme ce Rivet dispune de mai puţine fante de aerisire şi implicit este folosit mai mult material. Însă cele 300 de grame pe cap nu le vei simţi o povara nici după o cursă de anduranţă de şosea de peste 200 km.

Exteriorul este simplu şi aerodinamic. Pe partea de sus lipsesc cu desăvârşire fantele de aerisire. Avem doar în faţă 3 mari, în spate 4 mari şi pe lateral faţă încă două mici, câte una pe fiecare parte. Cu o asemenea ventilaţie minimalistă ai putea spune că vor fi mari probleme la vară pe caniculă. Însă am fost plăcut surprins să aflu că nu a fost cazul. Am reuşit să testez casca în această primăvară chiar şi la 40 de grade fiind plecat într-o deplasare în „ţările calde” şi nici chiar sub soarele desertului, de pe pista de biciclete Al Qudra din Dubai, nu pot spune că am simţit disconfort.

Anterior a fost testată şi în ianuarie în România la -6 grade, când zăpada încă era la putere. Pe dedesubt am purtat doar căciuliţa specială subţire de ciclism care acoperă perfect inclusiv fruntea, urechile şi ceafa, iar sentimentul a fost de protecţie supremă, la modul cel mai serios.

Aerisirea se face ingenios la interiorul căştii. Aerul intrat prin cele trei fante mari frontale şi cele două mici laterale este ghidat printr-o serie de canale interioare largi AeroVent peste cap, prin lateralul capului, spre ceafă pentru a fi eliminat prin cele 4 fante din spate. Simplu, ingenios şi la obiect. Fantele care lipsesc din „tavanul” căştii sunt compensate foarte eficient de aerul canalizat de designul interior al căştii.

Un alt lucru care mi-a plăcut la nebunie este pe cât de banal pe atât de util. Este vorba de lipsa reglajelor cureluşei din dreptul urechilor. Nu ştiu cum sunt alţii, dar la mine nu sunt rare situaţiile când pur şi simplu reglajul ăsta nu iese şi casca ori stă prea pe ceafă ori prea pe frunte. De multe ori este nevoie de o altă persoană care să te ajute pentru ca reglajul să fie bine făcut. Iar acest reglaj este foarte important pentru ca o cască să te protejeze corect şi eficient.

Ei bine la Giant Rivet acest reglaj de sub urechi lipseşte şi bine face. Cureluşele din Y-grecul care încadrează urechea şi cea care porneşte pe sub bărbie este direct cusută, fără nicio cataramă reglabila. Ai putea crede la început că nu este o idee bună, că ai nevoie de reglajele astea însă la mine a fost o binecuvântare. Nu doar casca s-a potrivit perfect pe cap ci şi cureluşele au încadrat perfect urechea fără nicio urmă de disconfort. Nota 10+ pentru ideea asta simplă şi pe care nu o întâlneşti mai deloc la alte mărci. La acest sistem de prindere se adaugă şi împletitura interioară LiteForm™ care asigura fixarea sigură a căştii pe cap.

La interior există 9 pad-uri din burete prinse cu velcro. Acestea pot fi scoase pentru a fi spălate. Căptuşeala este fabricată dintr-o serie de materiale naturale care au proprietatea de a absorbi transpiraţia ciclistului şi ghida spre fantele de aerisire. Potrivit fabricantului proprietăţile naturale ale materialului inhibă dezvoltarea microbilor care provoacă mirosuri neplăcute. În realitate, după câteva sute bune de kilometri parcurşi, pot spune că Giant Rivet încă miroase a nou.

Fixarea se face prin sistemul Cinch Pro™ care, mulţumită rotiţei cu clicheţi, prinde capul şi osul occipital pentru a realiza o fixare perfectă. Când strângi casca pe cap obţii un sentiment de siguranţă asemenea celui când îţi pui centura de siguranţă în maşină.

Din fericire încă nu am căzut pentru a face şi un test real de lovire a căştii de asfalt. Pentru asta va trebui să ne bazăm pe fabricant că protecţia este corectă. Însă întrucât casca acoperă o mare parte din cap, aproape la fel de mult ca o cască mtb pentru all mountain, avem toate motivele să o considerăm cât se poate de sigură.

Şi din punct de vedere al preţului casca este foarte competitivă, preţul recomandat de importatorul oficial fiind de 349,90 lei. Desigur, vei găsi întotdeauna ceva mai ieftin însă la aceeaşi calitate, protecţie şi prestigiu de marcă preturile sunt aproape identice şi pentru alte mărci concurente. Pe de altă parte 350 lei nu este deloc mult pentru o cască foarte bună pentru şosea, aerodinamică, ce protejează mai mult decât una foarte aerisită şi care poate fi folosită cu succes şi în oraş fără să pari că te duci la IRONMAN în loc de serviciu.

Preţ la data realizării testului: 349,90 lei
Importator oficial: Sincron Performance

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma