De mult pusesem ochii pe această cască. De fapt de când echipa Giant-Alpecin a început să o poarte la marile curse de şosea la care participă. Este drept că aspectul a primat şi, deşi destinaţia căştii este cu totul alta, mi-a plăcut designul simplu şi elegant care merge purtat fără probleme în oraş când mergi spre serviciu spre exemplu. Mi-a plăcut pentru că nu are un aspect „super sport” ci unul îngrijit şi sportiv mulţumită formei şi designului, în special al celor două dungi de tip „race”.
Casca pe care am avut-o la test a fost mărimea M pentru circumferinţe de 55-59 cm. Producătorul a menţionat inclusiv greutatea pe un sticker în interiorul căştii. Sunt trecute 305 grame în realitate casca având 304 g. Trebuie să recunosc ca am fost impresionat întrucât foarte rar producătorul menţionează greutatea reala a unui produs, fie că e cască sau bicicletă. Tot timpul pe etichetă este mai puţin. Dar nu şi în cazul Giant.
Da, este ceva mai grea decât Giant Rev, pe care am luat-o drept comparaţie, la 264 grame. Însă este normal de vreme ce Rivet dispune de mai puţine fante de aerisire şi implicit este folosit mai mult material. Însă cele 300 de grame pe cap nu le vei simţi o povara nici după o cursă de anduranţă de şosea de peste 200 km.
Exteriorul este simplu şi aerodinamic. Pe partea de sus lipsesc cu desăvârşire fantele de aerisire. Avem doar în faţă 3 mari, în spate 4 mari şi pe lateral faţă încă două mici, câte una pe fiecare parte. Cu o asemenea ventilaţie minimalistă ai putea spune că vor fi mari probleme la vară pe caniculă. Însă am fost plăcut surprins să aflu că nu a fost cazul. Am reuşit să testez casca în această primăvară chiar şi la 40 de grade fiind plecat într-o deplasare în „ţările calde” şi nici chiar sub soarele desertului, de pe pista de biciclete Al Qudra din Dubai, nu pot spune că am simţit disconfort.
Ei bine la Giant Rivet acest reglaj de sub urechi lipseşte şi bine face. Cureluşele din Y-grecul care încadrează urechea şi cea care porneşte pe sub bărbie este direct cusută, fără nicio cataramă reglabila. Ai putea crede la început că nu este o idee bună, că ai nevoie de reglajele astea însă la mine a fost o binecuvântare. Nu doar casca s-a potrivit perfect pe cap ci şi cureluşele au încadrat perfect urechea fără nicio urmă de disconfort. Nota 10+ pentru ideea asta simplă şi pe care nu o întâlneşti mai deloc la alte mărci. La acest sistem de prindere se adaugă şi împletitura interioară LiteForm™ care asigura fixarea sigură a căştii pe cap.
Fixarea se face prin sistemul Cinch Pro™ care, mulţumită rotiţei cu clicheţi, prinde capul şi osul occipital pentru a realiza o fixare perfectă. Când strângi casca pe cap obţii un sentiment de siguranţă asemenea celui când îţi pui centura de siguranţă în maşină.
Şi din punct de vedere al preţului casca este foarte competitivă, preţul recomandat de importatorul oficial fiind de 349,90 lei. Desigur, vei găsi întotdeauna ceva mai ieftin însă la aceeaşi calitate, protecţie şi prestigiu de marcă preturile sunt aproape identice şi pentru alte mărci concurente. Pe de altă parte 350 lei nu este deloc mult pentru o cască foarte bună pentru şosea, aerodinamică, ce protejează mai mult decât una foarte aerisită şi care poate fi folosită cu succes şi în oraş fără să pari că te duci la IRONMAN în loc de serviciu.
Preţ la data realizării testului: 349,90 lei
Importator oficial: Sincron Performance
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…