Test – cască Merida Urban

Știm că potrivit regulamentului de circulație, casca este doar recomandat a fi purtată când te deplasezi pe bicicletă, nu obligatorie. Dar la fel de bine știm că “paza bună trece primejdia rea”, chiar și când ne deplasăm în oraș la viteză mai mică. Având în vedere că siguranța noastră depinde (și) de ceilalți participanți la trafic, e bine să luăm măsuri de siguranță.

Merida Urban este o cască 100% pentru oraș. Are puține aerisiri fiind groasă și robustă. Parcă intenționat gândită să reziste la accidente. Însă întotdeauna m-am întrebat de ce o cască de oraș nu trebuie să fie la fel de aerisită sau ușoară, ca o cască de mtb. Poate pentru că pedalând mai calm, nu transpiri la fel de mult. Însă chiar și așa, la job când te duci pe bicicletă, vrei să ajungi totuși cât mai „fresh” posibil. Deci un număr decent de aerisiri nu ar fi nelalocul lui. Merida Urban, ce dealtfel cam orice cască de oraș, seamănă foarte mult cu o cască de bmx.

Primul lucru deosebit pe care-l vedem la Urban este cozorocul. Îmi place ideea și arată mai interesant casca în felul ăsta. Este o trăsătură inspirată de la șosea unde unii cicliști preferă să poarte o șepcuță pe dedesubtul căștii. Pe lângă stilul special pe care-l inspiră, cozorocul este foarte util pentru că pur și simplu face umbră.

La Merida Urban acest cozoroc este detașabil și dacă nu-ți place îl poți scoate. Fiind detașabil înseamnă și că poate fi spălat la nevoie. Un detaliu util al cozorocului este faptul că marginea este reflectorizantă. Așadar un motiv în plus să fii văzut noaptea. Este util și din punct de vedere legal pentru că regulamentul de circulație spune că cicliștii trebuie să aibă pe ei elemente reflectorizante când se deplasează pe drumuri neluminate.

Construcția căștii este clasică, folosindu-se plastic ABS pentru carcasa exterioară și polistiren expandat pentru interior. Aerisirea este asigurată de cele 10 fante care, e drept că își fac treaba, cu condiția să nu fii pe cursieră, o bicicletă pe care „nu poți” merge încet.

Căptușeala interioară se numește „Ultrasonic Comfort”, o denumire foarte pompoasă pentru bureții care se interpun între capul tău și partea interioară a căștii. E drept că sunt foarte confortabili, iar casca nu generează puncte de presiune atunci când o strângi.

Legat de strângere și aceasta este clasică, făcându-se cu tradiționala rotiță cu clichet. Merida îi spune 2D Micro Dial Fit și da, funcționează fără probleme. Strânge și eliberează fără să dea semne de blocaje sau sacadări. O mică problemă pe care am întâlnit-o a fost legată de spațiul pentru degete atunci când vrei să rotești. În partea de sus se pare că este prea puțin spațiu între rotiță și cască, iar degetele nu prea au loc. Totuși, „înșurubarea” și „deșurubarea” se fac eficient, iar casca se strânge bine pe cap.

Cât privește grautatea, noi am măsurat-o la 417 g, mărimea 54-58 cm (singura mărime de altfel). Nu este o greutate mică însă pentru drumurile din oraș este foarte în regulă. Căștile normale de mtb cântăresc în jur de 300 g, cele de mtb trail au aproximativ 380 g, iar cele full face pentru mtb au în jur de 770 g, dar se apropie și de 1 kg. Așadar, la 417 g consider că nu este deloc rău. În teren, pe bulevardele Bucureștiului, nu pot spune că am simțit vreo „apăsare” din partea ei.

Aspectul este foarte plăcut. Deși sobră și fără vreun design deosebit, casca o consider foarte potrivită pentru mediul urban. De multe ori e amuzat să vezi biciclșitii pe bulevarde echipați cu haine de concurs și cască la fel. Nu se prea potrivește, mai ales atunci când se încearcă asortarea căștii de “race” cu hainele de “office”. Din punctul ăsta de vedere Merida Urban are nota 10 pentru că aspectul elegant o face să se potrivească la orice haine de oraș, mai ales când ești la costum sau măcar cu un sacou. Culoarea este negru mat cu câteva accente de negru lucios, mai precis niște dungi, textul Merida și sigla Merida. Casca este disponibilă și într-o variantă mai „vie”, cu negru lucios și detalii gri cu verde.

În teren m-am simțit foarte bine cu această cască pe cap. Important este în primul rând să ți se potrivească mărimea, având în vedere că există o singură variantă. Personal nu am simțit puncte de presiune pe cap, iar strângerea hamului inteior am simțit că se face egal din toate direcțiile.

Pe lângă aspectul de securitate și confort pe care îl oferă, recunosc că principala caracteristică pentru care recomand casca Merida Urban este aspectul elegant. Este printre foarte puținele căști pe care le-aș purta în oraș fiind îmbrăcat în hainele de serviciu, fără să arăt ca un MAMIL (căutați pe Google).

PS. Merida Urban se potrivește foarte bine și la deplasările citadine pe trotineta electrică.

  • Construcție: ABS, polistiren expandat
  • Cozoroc detașabil
  • Aerisire: 10 fante
  • Căptușeală: burete Ultrasonic Comfort
  • Strângere: 2D Micro Dial Fit
  • Mărime: 54-58 cm
  • Greutate: 417 g
  • Preț la data testului: 239 Lei
  • Importator: BikeFun
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma