Test – cască Merida Team Race

Cunoscutul prorucător de biciclete Merida a început să laseze pe piață o serie întreagă de produse conexe bicicletei, de la ochelari și căști de protecție la remorci de bicicletă, mănuși, rucsacuri și încălțăminte, toate sub marca Merida. Până acum totul este numai de bine întrucât Merida, ca marcă, este percepută a oferi calitate corectă la prețuri bune, încă nu prea mari.

Unul din produsele noi pe care Merida urmează a le oferi este casca de protecție Team Race, un produs încă nelansat pe piață și care va ajunge în magazinele din România în august 2016.

Este absolut suficient doar să ții în mână casca, iar calitea se va simți imediat. Casca este robustă, foarte bine închegată și totuși nu foarte grea. Am cântărit-o la 263 grame, mărimea M (doar cu 3 grame mai mult decât cifra oficială). Este o greutate foarte în regulă. Comparata cu ce am avut la îndemână prin atelier casca se situeaza în prima jumătate: Bikefun Skystream 221 grame, Giant Rivet 303 grame, Lazer 02 Race 314 grame.

Foto Daniel Geiger

Merida Team Race face parte din noua generație de căști „normale”, dar aero oferind o construcție de tip Single Inmould. Este știut că aceste căști aerodinamice sunt eficiente, dar în același timp sunt slab ventilate pentru a permite o curgere cât mai fluidă a aerului peste ele. Noile căști de șosea aero încearcă să combine această aerodinamică cu o ventilație decentă. Aceste căști dispun de mai puține fante de aerisire în schimb oferă la interior un sistem mai deștept de canalizare a aerului, sistem care favorizează eliminarea eficientă a aerului cald.

Este și situația căștii de față care dispune de doar 12 fante de ventilație în comparație cu cele 24 ale căștii Lazer, un model din 2009. Dar la fel de mare este numărul de prize de aer și la căștile moderne de azi, care nu pretind a fi aero, spre exemplu Bell Tempo cu 25 fante sau Giro Savant tot cu 25.

Totuși sistemul interior de ventilație face față. Acum la început de sezon vremea a fost capricioasă și destul de înnourată, însă am prins și zile călduroase când nu am simțit disconfort. Team Race dispune pe partea sa interioară de 5 canale longitudinale care unesc cele 12 fante de aerisire. În acest fel aerul rece venit din față intră rapid între cască și cap fiind apoi eliminat fără probleme prin spate.

Prinderea se face clasic la spate, cu ajutorul unei rotițe denumită 2D Micro Dial Fit System, de care rotești pentru a strânge casca pe cap. Această rotiță este cam mică. Mi-ar fi plăcut să fie mai mare pentru a o acționa mai ușor cu mănușile cu degete pe mâini. Însă sistemul funcționează foarte bine, strângerea este fermă și nu provoacă disconfort nici după o zi întreagă de purtat.

Însă casca oferă un reglaj suplimentar tot în partea din spate, deasupra rotiței de strâgere. Este vorba despre reglarea pe verticală a ancorelor din plastic care fixează casca pe capul tău. Astfel, în funcție de conformația capului tău poți poziționa rotița 2D mai sus sau mai mai jos în funcție de nevoi și acolo unde simți că este mai confortabil.

Dedesubtul bărbiei casca se fixează simplu și clasic cu tridentul aferent. Acesta, cât și chinga respectivă, este protejat cu o manșetă specială pentru ca totul să fie și mai confortabil lângă pielea ta. Căptușeala internă este toată fixată cu arici de cască, fiind detașabilă. În acest fel o poți spăla în cazul în care treaba „se împute”.

Foto Laurens van Roojien

Chingile laterale în „Y”, de peste urechi, sunt și acestea reglabile mulțumită sistemului clasic pe care îl întâlnim la marea majoritate a căștilor. Mulțumită lor poți regla casca să stea mai spre frunte sau mai spre ceafă, însă recomandarea este ca fixarea să acopere în mod egal atât fruntea cât și partea din spate a capului. Partea de sus a chingilor Y se fixează în interiorul materialului căștii și nu direct pe interiorul căștii. Astfel chingile nu mai stau lipite de cap. Fiind puțin mai depărtate vei putea fixa mai ușor ochelarii de protecție.

Pe traseu casca am simțit-o confortabilă și deloc grea. Nu am simțit puncte de presiune pe cap, iar aerisirea s-a făcut bine. Cât privește rezistența la impact, robustețea pe care o simți când folosești casca sau când o ții în mâini te asigură că totul va fi bine în cazul unui accident.

Cât privește designul și culorile, este știut că „frumusețea se află în ochii privitorului”. Noua Merida Team Race nu arată rău deloc fiind disponibilă în trei variante de culori: negru cu verde și alb – cea testată de noi, alb cu gri și negru cu roșu.

Preț estimat petru sezonul 2016: 390 lei
Greutate mărimea M: 263 gr.
Importator: BikeFun

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

5 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma