Test – bluză ML Sixs Carbon

Iarna este un moment bun când poți încerca echipament mai special, destinat temperaturilor joase. Și asta pentru că în general pe bicicletă nu este plăcut să pui multe straturi de haine pe tine, ci puține și performante în ce privește izolarea termică. Mai ales atunci când ieși la antrenament sau concurs, ai nevoie de mobilitate și confort, iar asta nu poți obține decât cu două maxim trei straturi de haine, chiar dacă afară sunt temperaturi negative.

De la firma italiană Sixs am testat first layer-ul ML Carbon. Sixs are o vechime din 2009, iar numele este acronimul de la „Soluzioni Innovative per lo Sport”, în italiană „per” fiind scris și cu „X”. Foarte mult m-a intrigat partea cu „carbon” din denumirea produsului. Pe de o parte știm că acest material nu este elastic, iar pe de altă parte nu înțelegeam cum poate un fir de carbon să ajute iarna la termoreglarea corpului când face efort.

ML Sixs Carbon este o bluză elastică ce vine multă pe corpul tău. Este un „base” sau „first” layer. Este lenjeria pe care trebuie să o porți indiferent ce sport faci, în cazul nostru ciclism. Am testat însă bluza în mai multe ipostaze, la ture de trekking pe munte, dar și la schi.

Importatorul recomandă comandarea unei măsuri cu o mărime mai mică decât porți în mod normal. Așadar în cazul meu, am folosit M în loc de L, iar potrivirea a fost perfectă.

La bluza ML Sixs, carbonul face parte din materialul produsului. Firul de carbon este țesut împreună cu firele de polipropilena și poliamidă. Tehnologia de combinare a acestora este brevetată de italieni, așadar acest material îl vei găsi doar în produsele Sixs. Carbonul este prezent în țesătură între 3 și 5% în funcție de produs. Materialul devine astfel foarte rezistent, dar și ușor în același timp. Această bluză cu mânecă lungă și gât înalt, mărimea M, am cântărit-o la doar 136 grame. De asemenea, utilizarea carbonului oferă o izolație termică foarte bună și se pare că acest tip de material este folosit inclusiv pentru costumele astronauților.

De asemenea, tipul acesta special de țesătura, împiedică apariția mirosurilor neplăcute. Unele companii folosesc firul de argint pentru treaba asta. La Sixs avem carbon. Pot confirma că, în cazul în care pentru orice motiv, nu poți spăla bluza după fiecare tură, aceasta nu va prinde miros decât după 3-4 purtări. Condiția este ca între antrenamente să o lași la aerisit pe o sârmă de rufe.

O proprietate suplimentară pe care firul de carbon integrat în țesătura de polipropilenă și poliamidă o are, este crearea efectului de „fitil”, acel „wiking effect”. Ce face fitilul într-o lumânare este să tragă combustibil de jos și să-l ardă sus la capăt. La fel și această bluză, care trage umezeala de la nivelul pielii și o mută deasupra unde fie se evapora imediat, fie este trasă mai departe de următorul strat.

Pot confirma că după antrenamente se vede cum efectul funcționează. Bluza în sine este doar ușor umeda, chiar dacă antrenamentul a fost intens, iar transpirația abundentă. În schimb următorul strat de haine este umed, dacă acesta este o jachetă de vânt. Partea interioară este umeda în cazul în care membrana tip Goretex nu funcționează perfect. Altfel însă, dacă peste această bluza ai doar stratul doi, spre exemplu jacheta de iarnă pentru ciclism, toată transpirația iese la exterior fără să-ți dai seama de nimic.

Mărturisesc că este extrem de plăcut în timpul efortului, întrucât nu simți aerul rece amplificat de lenjeria udă, pentru că nu este udă. Nici dacă mai intră accidental câte un firicel de aer rece pe dedesubtul jachetei, nu se simte mai nimic.

Un aspect care mi s-a părut ciudat la început, a fost cât de parfumată a fost bluza la momentul scoaterii din ambalaj. M-a surprins și părea că tocmai fusese purtată. Explicația constă în faptul ca bluza este prespălată, șamponul folosit fiind Fragrance X, produs care este disponibil pentru achiziționare pe site-ul importatorului din România. Prespălarea are un rol important, în general la îmbrăcămintea din bumbac. Înainte de asamblarea produsului final, materialul este prespălat pentru ca bluza să aibă din start mărimea corectă și să nu mai intre la apă. Aspectul ăsta este valabil la hainele din bumbac, precum spuneam. În cazul nostru ML Sixs Carbon este construită din materiale sintetice, așadar partea cu intratul la apă nu poate fi valabilă. O altă explicație poate fi că producătorul a dorit să ofere un produs deja curățat de eventualele produse chimice rămase în țesătură în urma procesului de fabricație.

Gulerul înalt este însă ce face această bluză să fie deosebită. În general base layer-ele sunt fără guler. Se presupune că următorul strat are asa ceva. La ML Sixs Carbon pentru mine gulerul a avut două efecte, unul bun, chiar foarte bun, celălalt ușor neplăcut.

La ciclism efectul a fost excelent. În sfârșit puteam pedala cu jacheta de iarnă desfăcută la gât fără să-mi fie frig. La antrenamente te încălzești destul de tare însă din păcate nu poți desface iarna prea mult gulerul jachetei pentru că aerul rece intră brutal și creează disconfort. Însă în cazul acestei bluze cu guler, se poate pedala și la zero grade cu jacheta desfăcută o treime, pentru a obține și ventilație și răcire, dar fără senzație de frig.

Partea neplăcută am observat-o mai degrabă la celelalte ture. Când te oprești și intri, spre exemplu într-o cabană de munte. Dacă înăuntru este cald, bluza va amplifica senzația chiar dacă dai jos tot de pe tine și rămâi doar cu lenjeria. Gulerul înalt parcă dă o senzație de sufocare. Îți trebuie câteva minute pentru a te aclimatiza într-un colț mai răcoros, după care poți umbla „în lenjerie” peste tot, pentru că nu-ți va fi frig.

Ca să nu mai vorbesc și despre „efectul artistic”. Bluza are un design foarte frumos și „sporty”, iar dacă și formele fizice ale corpului tău te avantajează, atunci poți fi sigur că vei atrage câteva priviri, chiar și dacă doar cu coada ochiului. Dap, am testat și asta.

Confortul este la nivel maxim, absolut nimic de reproșat. Nu te ține și se întinde în toate direcțiile oferindu-ți libertate maximă de mișcare. Bluza nu dispune de cusături aplatizate ci normale. Însă acestea nu deranjează. La ciclism în niciun caz și nici la munte când, spre exemplu, bretelele rucsacului apasă pe umeri.

Bluza ML Sixs Carbon o găsesc foarte potrivă pentru sezonul rece, inclusiv pentru toamnă și primăvară, când ai nevoie de ceva extra protecție termică. Materialul bluzei, cu carbon inclus, nu mi-a produs iritații sau alergii, iar de miros nici nu poate fi vorba. E drept că acest aspect este subiectiv, fiecare dintre noi fiind diferit.

Bluza este disponibilă în trei variante de grosimi – Light, Warm și Calsic, aceasta din urmă fiind cea testată, și două variante de guler – înalt și fără guler. Pentru ciclism recomand “cu căldură” varianta cu gât înalt. Ajută foarte mult la o ventilație optimă în timpul antrenamentului iarna. Permite să lași jacheta deschisă la piept fără sa-ți fie frig. Pentru alte sporturi recomand varianta fără guler, deși senzația nu a fost chiar atâta de neplăcută până la urmă.

Legat de preț, ML Sixs Carbon este bine cotată. La prețul recomandat de 195 lei, este mult sub o marcă de „cu pretenții” cum ar fi Castelli, un produs similar de la acest brand fiind în jur de 285 lei. Și în comparație cu o marcă mai obișnuită stă bine, ceva similar de la Northwave fiind 265 lei.

Preț recomandat 195 Lei
Materiale Polipropilenă, poliamidă, carbon
Greutate 136 g
Importator BikeWear

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • Se preteaza la temperaturi de -8 -10 grade (pt. ciclism)? Azi am iesit la o tura cu 2 straturi - un base layer si evident jacheta de iarna cu care ies de obicei - dupa 1,5 - 2 ore nu ma mai simteam confortabil, mi-era frig; de obicei la 0 pana la -3 grade n-am avut probleme, dar azi la -8 -10 grade fost altceva...

  • Pentru ciclism se preteaza la temperaturi de -8 -10 grade? Azi am iesit la tura cu 2 straturi - un base layer de la b`twin si evident jacheta de iarna cu care ies de obicei - dupa 1,5-2 ore mi-era frig; intre 0 si -3 grade n-am avut probleme, dar la -8 -10 e altceva, nu m-am mai simtit confortabil.

    • Cauta pe site-ul importatorului, exista si varianta mai groasa a acestei bluze, de iarna. Asta testata as spune ca e de toamna sau primavara rece. As zice ca tine pana in 0 grade daca folosesti si jacheta de iarna plus foiță de vant.
      E dificil de spus daca se preteaza pentru ca fiecare simtim frigul diferit. Contacteaza direct si importatorul ca te ajuta cu sfaturi.

      • OK - ms.
        Scuze de comentariu dublu - am dat un refresh si am vazut ca nu-mi aparea comentariul, de aia l-am mai scris odata...

  • Am comandat produsul (Maieu Sixs) ieri si azi l-am primit! Materialul super confortabil si potrivire perfecta pe corp. Abia astept sa-l probez la sala si cand va fi putin mai cald in aer liber.
    PS. parfumul e genial

    • Depinde ce tip de transpiratie ai - light, mediu sau strong :)
      Cu ceva mediu, bluza miroase foarte putin dupa 3-4 ture. Cu conditia ca intre antrenamente sa o tii la aerisit pe sarama de rufe, chiar si in casa.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma