La aproximativ doi ani de la lansarea sistemului inovator Varia Radar pe care am avut ocazia și noi să-l testăm atunci, iată că anul acesta Garmin au venit cu o versiune nouă, care este radical modificată ca aspect și funcționare, modelul RTL510 pe care Extreme Riders, distribuitor autorizat Garmin, ni l-a pus la dispoziție pentru testare.
Principala problemă pe care Garmin au încercat să o rezolve bănuiesc că e autonomia redusă de vreo 2-3 ore a vechiului sistem, care-l făcea destul de inutil pentru multă lume. Astfel, noul RTL510 promite o autonomie de 8 ore iar testele făcute de noi confirmă acest lucru, el oprindu-se după ceva mai mult de 7 ore. Evident autonomia depinde de numărul de mașini pe care le detectează.
Utilitatea sistemului mi se pare foarte mare, indiferent de tipul de ciclism practicat. Eu l-am folosit mai mult la cursieră. Vitezele mari fac ca vântul să vâjâie în urechi și nu auzim de multe ori mașinile care vin din spate. Cu sistemul Varia Radar putem să ne folosim liniștiți de tot drumul dacă traficul e redus, fiind avertizați din timp de la 2-300 m dacă se apropie o mașină pentru a ne retrage spre marginea drumului. Pe coborâri e de asemenea foarte util. Cel puțin pentru mine nivelul de securitate psihică ce mi-l oferă e foarte mare și mă simt mult mai în largul meu cu sistemul montat, lucru valabil cu atât mai mult cu cât merg mai tare. La o sesiune de intervale efortul poate deveni atât de intens încât percepția asupra mediului înconjurător e grav afectată. Cu Varia Radar avertismentul apropierii mașinilor e transmis audio și vizual și e greu să treacă neobservat chiar și în timpul celui mai intens efort.
În concluzie nu știu dacă Varia Radar se dovedește util pentru oricine, dar cu siguranță există o categorie de cicliști în care mă includ și eu care considerăm că e un gadget ce ne poate salva într-o zi, dar nu doar atât ci ne și permite efectiv să ne optimizăm mersul pe șosea în funcție de trafic. Da, e atât de precis încât te poți încrede în el aproape orbește, eu nu am avut vreun caz de mașină pe care să nu o detecteze, în plus dacă cumva se termină bateria și se oprește, computerul ne avertizează sonor și prin mesaj, iar pictograma care ne arată că sistemul e conectat devine roșie.
Dimensiuni: 98.6 x 19.7 x 39.6 mm
Greutate: 71 g
Distribuitor: primit la test de la Extreme Riders, disponibil la toți distribuitorii Garmin
Preț: 935 lei
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…