Practic, 820 se situează undeva la mijlocul gamei de ciclism Edge a producătorului Garmin, fiind între vârful de gamă 1030 și modelul fără touch screen 520, acum disponibil în varianta Plus. Dacă adăugăm și micuțul dar puternicul 130, cam asta e oferta actuală pentru cicliști a renumitului fabricant care își dezvoltă o mare parte din produse în România, cu ajutorul inginerilor de la sediul din Cluj.
În această prezentare vom încerca atât să vă prezentăm caracteristicile și facilitățile principale ale lui 820, cât și să vă ajutăm să faceți o alegere între acesta și celelalte modele. Am încercat să prezentăm cât mai multe și într-un mic video, dar puteți găsi și informațiile scrise mai jos.
Edge 820 este primul model din gamă care are comenzile bazate pe touchscreen, fiind dotat doar cu 3 butoane fizice: ON/OFF, Lap și Start/Stop. Garmin a avut în ofertă modelele mai vechi 810 și 1000, tot cu touchscreen, ultimul fiind și el testat de noi. Practic, 820 are dimensiunile aproape identice cu 520, cu care poate fi ușor confundat la o privire rapidă, dacă e montat pe o bicicletă și nu se văd butoanele.
Mai jos avem două icoane mari pentru Navigație și Antrenament. De aici putem alege diferite tipuri de tură.
Știe și amărâta de uliță pe care locuiesc eu
La Navigație putem alege să urmăm un traseu salvat, dar și să creem automat unul între două sau mai multe puncte sau unul în circuit. Cel între puncte poate folosi sau nu rutele populare de ciclism din baza de date Garmin, poate fi de mai multe tipuri (Road Cycling, Mixed Surface, Gravel Cycling, MTB, Automobile Driving, Motorcycle Driving, Pedestrian sau Straight Line), poate fi ales să prioritizeze distanța/timpul/altitudinea urcată minimă, poate să evite autostrăzi, drumuri cu taxă, drumuri neasfaltate, feriboturi sau drumuri înguste, poate să fie doar pe drumuri sau și pe poteci. După cum se vede, e vorba de algoritmi de rutare mult mai complecși decât în cazul unui GPS auto… deși se poate folosi și ca GPS auto, evident. Putem să alegem ca puncte de destinație fie unele salvate anterior, fie din baza de date bogată de POI-uri. Mai mult, 820 știe și căutarea după adresă… Iar în cazul în care suntem într-o tură, putem să alegem să ne ghideze înapoi la start fie pe același drum, fie pe cel mai scurt drum. Pentru funcția de trasee în circuit, putem alege distanța, punctul de plecare și opțional direcția, după care vom primi 3 sugestii diferite de trasee în zonă pe baza rutelor folosite de alți cicliști. După cum se vede, 820 este un instrument de navigație absolut complet, spre deosebire de 520 care în varianta standard nu știe decât o navigație foarte sumară pe hărți de dimensiuni mici, iar în varianta Plus știe navigație dar îi lipsește baza de date cu POI-uri și alte câteva funcții. Atenție, tot ce știe 820 în domeniul navigației se face folosind datele din harta din memorie, care nu se actualizează în timp real! Ocazional 820 trebuie conectat la PC pentru a verifica dacă nu există hărți actualizate ce se pot instala!
Pe bara de jos se află meniul principal. Aici putem regăsi activitățile trecute la History, precum și valorile totale de la ultima resetare. La MyStats regăsim informații utile despre performanțele și starea noastră: timpul de repaos recomandat, valorile VO2 Max, FTP sau Stress Score. Pentru FTP se poate efectua și un test ghidat. Tot aici regăsim recordurile și datele personale, dar și definirea zonelor de HR și de putere care se poate face automat sau manual, după preferințe. Opțiunea Contacts ne arată contactele alese de noi pentru a primi alerte în cazul detectării automate a unui accident, dar și manual. În ultimul meniu, Settings, se pot activa și dezactiva o mulțime de opțiuni, se pot modifica profilele de activitate, mult prea multe pentru a le enumera aici.
În dreapta jos avem meniul IQ unde se află aplicațiile suplimentare instalate din magazinul ConnectIQ. Există o multitudine de aplicații, unele mai simple și altele mai complexe, toate mărind cu mult facilitățile și utilitatea lui 820.
Alte funcții interesante includ cea de Extended Display pentru ceasurile Fenix/Forerunner, cea de urmărire pe hartă a prietenilor cu dispozitive compatibile, afișarea prognozei meteo, transmiterea de mesaje audio în căști și multe altele, gama fiind foarte mare dacă se folosesc aplicații ConnectIQ.
Conectivitatea e asigurată prin ANT+ cu senzorii, prin Bluetooth cu telefonul ce are aplicația Garmin Connect și prin WiFi cu rețelele din listă prin care poate să încarce/descarce informații, ture și actualizări de soft. Ca senzori, 820 se conectează cu aproape tot ce există pe piață: pe lângă clasicii senzori de viteză, cadență și puls, el lucrează cu powermetre, cu Varia Radar și Varia Lights, cu transmisii electronice și cu trainere smart, lista dispozitivelor conectabile fiind extrem de lungă.
Pentru localizare, 820 folosește senzorii de GPS și GLONASS alături de un altimetru barometric. Din păcate fiind model mai vechi nu are implementat sistemul GALILEO și nu se știe dacă va fi introdus ulterior. Oricum localizarea e bună, rapidă, pe mine mă mulțumește. Nu pretind că nu există dispozitive mai performante la capitolul acesta, dar 820 e absolut suficient dacă vrei să faci sport, nu să faci topografie.
Mai rămâne de adăugat memoria internă de 16 GB, o autonomie declarată de 15 ore și reală de vreo 7-8 ore cu toate conexiunile pornite, o greutate de 67.7 g și dimensiuni de 49.0 x 73.0 x 21.0 mm, toate într-o carcasă protejată la apă după norma IPX7. Specificațiile complete le găsiți pe pagina Garmin.
Prețul în plus pentru 1030 îl vor plăti doar cei ce sunt atrași de ecranul mult mai mare și de autonomia bateriei care mai poate fi și extinsă, pentru ture de 30-40 de ore. Altfel diferențele funcționale la 1030 sunt minore. În mod evident, 130 va fi ales de cei ce vor un computer mic, ieftin, deștept și care să le arate doar informațiile de care au nevoie.
Preț:
Importator: primit la test de la Trisport Concept Store, disponibil la toți distribuitorii Garmin
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Salut. Ce aplicatii de pe IQ Store ai instalate? Ma intereseaza cea cu multiple Data Fields. Nu gasesc ceva care sa semene cu ce vad in pozele tale.
Merci,
Cosmin
Cred că e vorba de XERT Player, o aplicație excelentă cu abonament lunar de antrenament pe baza de putere
Salut,
Nu ma intereseaza ft mult un computer de bicicleta ci caut un GPS de bicicleta performant (ceva cat mai aproape de calitatea Google Maps dar cu autonomie de 8 ore+). In urma review-ului vostru considerati ca pentru Romania, Garmin Edge 820 s-ar potrivi nevoii mele?
Multumesc,
Dragos
Salut!
Ințeleg că ai nevoie de el mai mult pentru partea de hărți/orientare. Pentru asta e mai potrivit un model din seria Explore care nu are funcții avansate de antrenament dar e mai ieftin. De exemplu modelul acesta:
https://www.trisport.ro/garmin-edge-explore.html?search=Edge explore
Edge 820 este potrivit pentru cei ce folosesc toate funcțiile sale avansate. Trebuie să vezi exact ce te interesează.
Salut,
Multumesc frumos de recomandare. M-am tot uitat peste modelul nou de la Garmin Explorer si pare facut pt nevoia mea. In mare este ca un ciclocomputer dar fara functiile de antrenament - in rest iti arata frumos datele de inregistrare ale cursei.
O zi buna!