Echipament ciclism de iarnă de la Force

Marc Sandu a testat mai multe piese de îmbrăcăminte de la Force, un nou brand pe piața românească, și ne povestește în acest articol despre cât de călduroasă a fost iarna lui de fapt. Sau n-a fost?

Iarna s-a sfârşit brusc şi pare-se ireversibil într-o zi de marţi, ceea ce urgentează demersul scrierii unui review despre echipamentul de iarnă primit de la Sprint Bike, pentru că deja temperaturile se apropie nefiresc de douăzeci de grade şi va dispărea latura de actualitate a review-ului. Echipamentul il tot port de la inceputul lunii ianuarie, a trecut deja prin câteva cicluri de spălare la maşină şi mă mândresc că am prins sâmbăta aceea în care temperaturile au scăzut brusc, ploaia s-a transformat în ninsoare şi apoi a urmat o săptămână de ger crunt. Ei bine, în acea sâmbătă de început de ianuarie, fulgii deveneau din ce în ce mai grei şi mai deşi, iar subsemnatul tocmai termina un „Tour de Snagov”, singur-singurel si se bucura că are trunchiul cald şi uscat, restul – mâinile îngheţate, de menţionat că purtam nişte vechi mănuşi de snowboard şi apa din pantofii Sidi Genius, chiar nu mai contau.

Ok, dar până ajungem la momentul de apogeu al luptei mele ciclistice cu stihiile iernii să vedem totuşi ce echipament purtam. E vorba despre o pereche de pantaloni de iarnă, o jacheta intermediară buna la toate si încă o jachetă impermeabilă şi anti-vânt, huse de pantofi si o caciuliţă de pus pe sub cască, toate de la Force. Force este o marca ceheasca, relativ noua, care prin raportul corect intre pret şi calitate a început să fie tot mai vizibilă pe piaţa europeană. Obişnuit cu tot soiul de echipamente, de la Castelli până la improvizaţii cu polare şi jachete impermeabile sport (nu am crezut niciodată în teoria nu am echipament de iarnă/e prea scump, rezultă că am o scuză bună să nu ies la antrenament), mărturisesc că nu avem cine ştie ce aşteptări de la echipamentul Force, o marcă de care am auzit recent.

Temerile mele mi-au fost însă spulberate de cele două jachete. Ca şi strat exterior am ales o jacheta X70 Windster. Ce trebuie stiut din fişa tehnica: e căptuşită, iar faţa este „anti-vânt”, cehii numind materialul folosit Windster, în timp ce pentru spate şi zonele de sub braţe este folosit SuperRoubaix, un material moale, care permite corpului să se aerisească.

La spate există două buzunare mari şi pe laterale două mai mici, dintre care unul cu fermoar, marginile jachetei au o bandă de silicon, existând şi elemente reflectorizante. Odată ce am îmbrăcat geaca – mai neaoş spus, mi-a plăcut ce văd în oglindă, look-ul serios şi felul în care se mulează pe trunchi, impresia foarte favorabilă păstrându-se şi odată urcat pe bicicletă.

M-a adus acasă uscat după 90 de kilometri parcurşi pe o vreme absolut lacustră, ploaie chiar torenţială pe alocuri, care după cum spuneam, s-a transformat până la urmă în ninsoare. Experienţa s-a repetat pe o tură Târgu Mureş – Reghin- Sovata-Bălăuşeri, pe o vreme pe care am prins de toate, de la rafale de vânt, la ploaie ingheţată, totul la câteva grade Celsius, ajungând din nou, acasă intact. Merită menţionate buzunarele care sunt foarte încăpătoare, fie că e vorba de o pompă care trebuie strecurată acolo, cu mânerul închis peste margine, o cameră în cutia de carton sau chiar o doză de lapte cu ciocolată, un recovery shake de „gherilă”, care poate salva însă situaţia până apuci să încălzeşti pastele sau orezul.

Poate că vei spune că aduc extra-laude jachetei la capitolul buzunare, dar am trecut prin experienţe ciudate, cu articole de îmbrăcăminte de ciclism, care nu îmi permiteau să iau o pompă de teamă să nu o pierd din buzunar. Sau am pierdut o pompă nouă şi scumpă, care mi-a zburat pur şi simplu din buzunar.

Revenind la a doua jacheta, pe care am ales-o ca strat intermediar, X72 Pro Men softshell, aceasta are mai multe elemente de design, lucru evident de altfel din poze.

De notat că este şi mai „voluminoasă” decât X70 Windster, putându-se foarte bine folosi şi separat, pe o vreme mai prietenoasă şi lipsită de ameninţarea ploii. Încă nu am testat-o pe mountain-bike, dar cred că, fie primăvară, vară sau toamnă, jacheta asta va veni mereu cu mine în bagaje în turele de munte. Comentariile favorabile pe care le-am făcut despre cum se aşează pe trunchi şi braţe şi despre buzunare, vis a vis de jacheta de ciclism X70 Windster se păstrează şi în acest caz.

Trecând la trenul inferior, aici lucrurile se schimbă puţin: pantalonii Force Windster îşi fac bine treaba din punct de vedere al protecţiei termice şi împotriva vânturilor reci de iarnă şi pentru mine, care nu sunt un tip fiţos, (mă rog am o admiraţie secretă faţă de tot ceea ce face Porsche Design) nu ar fi o problemă că acestei piese de îmbrăcăminte îi lipseşte supleţea în zona pelvisului, un lucru de care uiţi oricum de la primele pedale. Ştiu că un cal de dar nu se caută la dinţi, dar pentru a-mi păstra obiectivitatea, dacă tot am ajuns la gazetă pe internet, într-un mod ciudat, pantalonii nu au… bazon. Bine, dacă spun că nici acest lucru nu m-a deranjat fundamental, veţi spune că exagerez, dar să ţinem cont că am primit şi porecla de „Marcsochist” după acel TDS şi îţi dau cuvântul de onoare, că pentru turele de până într-o sută de kilometri de şosea, nu m-am supărat pe acest aspect. Cu siguranţă însă cehii vor fi atenţi la acest aspect şi pentru colecţia 2016 problema se va rezolva.

Ajungem într-un final şi la un accesoriu important, aşa cum sunt husele pentru pantofi. După ce am trecut prin mai multe perechi, inclusiv de la firme premium, concluzia mea este că o husă de pantofi ca lumea trebuie să aibe talpa suficient de rezistentă, astfel încât să ţină atunci când mai şi mergi pe jos, să nu se crape în zona vârfului şi în jurul plăcuţelor. De aceea, pe lângă fermoarul de la calcâi şi prinderea cu velcro de pe gleznă, mai există o baretă de velcro pe talpă, care va reduce semnificativ uzura în această zonă expusă. Toate bune şi frumoase aşadar, de menţionat şi că numele acestor huse de iarnă pentru pantofi, „Hot” nu e doar o promisiune, pentru că nu am suferit de frig la picioare. Dacă îţi doreşti însă o pereche de huse impermeabile, îţi sugerez să încerci modelul „Rain”.

Trăgând linie, un echipament complet de iarnă, la un preţ cu puţin peste 800 de lei – căciuliţa de pus pe sub cască inclusă, mi se pare o afacere bună, să ne gândim că acesta poate fi preţul unei singure piese de echipament din segmentul premium. Cele două jachete îşi fac foarte bine treaba, la fel ar face şi pantalonii, dacă ar fi înzestraţi cu un bazon, un detaliu important, care trebuie să fie uşor de pus la punct de către producător. Până acum durata de utilizare intensivă a unui echipament de iarnă a fost pentru mine de două sezoane – inclusiv zilele reci şi ploioase din primăvară şi iarnă, să vedem cum se vor descurca articolele Force în continuare.

Importator în România: Sprint Bike.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Sincer nu mi se pare ca arata prea frumos materialul fata de altii dar daca isi face treaba este bine,mai ales ca pretul pare bun.
    Marimile sunt standard,adica de exemplu M-ul este M sau trebuie o marime mai mare,ca in cazul italienilor Sidi,Castelli,Nalini?
    Un tabel cu marimi nu am gasit nici pe site-ul importatorilor iar ei nu au macar un site in engleza

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma