Categorii: AccesoriiDiverse

Computer cu GPS Bryton Rider 310 (2017)

Bryton e o companie care a intrat recent pe piața computerelor de bicicletă cu GPS cu produse atractive, funcționale și la un preț mult sub cel al concurenților de pe piață. În redacția noastră a venit pentru test și un model Rider 310, variantă de bază, fără posibilitatea de a afișa hărți sau track-uri în formă grafică dar plin de funcții utile. Varianta aflată la noi este cea fără senzori incluși, existând și varianta cu senzori de HR, viteză și cadență în pachet.

De la prima vedere, Bryton Rider 310 este un dispozitiv frumos, care se integrează bine cu bicicleta, având dimensiunile de doar 45.1x 69.5 x 17.3mm și o greutate de 56 g. La o privire mai atentă se vede că are carcasa dintr-un plastic ce pare destul de sensibil la zgârieturi, inclusiv zona ecranului, acesta fiind un lucru pe care doar timpul poate să îl confirme. Comanda se face cu ajutorul a trei butoane situate toate pe latura inferioară, foarte ușor de accesat. Ecranul de1.8 inch este monocrom dar cu o rezoluție destul de bună. Senzațională este însă bateria ce oferă o autonomie neegalată de concurență de 36 de ore! Carcasa este evident impermeabilă IPX7. Senzorul GPS încorporat este de sensibilitate mare și se localizează destul de repede. Există și barometru încorporat, pentru valori corecte ale altitudinii și pantei.

Pe spate se află prinderea, asemănătoare cu sistemul folosit de restul mărcilor, cum ar fi Garmin, cu atașarea prin rotație la 90 de grade. Astfel, Rider 310 se poate introduce și în alte mărci de suport compatibile. Totuși ni s-a părut că intră foarte greu în suportul de Garmin, ceea ce ar putea duce la uzura prematură a sistemului de reținere și, cum nu are o siguranță suplimentară, există riscul de a-l pierde din mers după ce prinderea se uzează. Recomandăm deci folosirea suportului original. Tot pe spate se află mufa de date și încărcare tip microUSB protejată de un capac de cauciuc prins destul de solid de corpul computerului.

Prinderea pe ghidon este de tip simplu, de calitate, cu un cauciuc gros de protecție pentru ghidon și cu două benzi elastice de prindere supradimensionate în grosime care par mult mai rezistente decât cele ale concurenței.

Conectivitatea este foarte bună, Rider folosind atât standardul ANT+ pentru a comunica cu senzorii cât și Bluetooth SMART cu ajutorul căruia poate comunica atât cu senzorii cât și cu un alt dispozitiv, cum ar fi un smartphone. Noi l-am împerecheat cu senzori Garmin pentru viteză și cadență și Mio pentru HR și a funcționat fără probleme. La fel a funcționat și conexiunea cu smartphone-ul, aplicația specială instalată pe acesta permițând încărcarea datelor pe internet la o apăsare de buton. Din păcate, deși conform specificațiilor ar trebui să aibă și notificări smart pe ecran pentru telefoanele sau mesajele primite, nu am reușit să activăm această funcție. Nu are conectivitate WiFi, deși sincer aceasta este destul de inutilă pe un astfel de dispozitiv.

Computerul în sine este excelent din punct de vedere funcțional. El oferă posibilitatea de a afișa până la 5 pagini diferite de date, fiecare dintre ele putând să aibă până la 8 parametri afișați. Original este modul automat, în care computerul alege singur parametrii pe care îi afișează în funcție de tipul de activitate și de senzorii conectați. Pentru cei ce doresc să personalizeze informațiile se poate alege dintr-un număr impresionant de 70 de tipuri de date, cam toate valorile posibile din domeniu, inclusiv cele de putere pentru cei ce au montat un powermetru.

Sunt oferite mai multe tipuri de antrenamente: simple, cu intervale reglabile sau după o rută deja existentă. Există și un test de fitness care ne ajută să calculăm pusul maxim, pragul lactic, FTP-ul și puterea maximă (ultimele două doar cu powermetru).

Aplicația de smartphone este foarte utilă și oferă posibilitatea inclusiv de a planifica trasee. De asemenea face o analiză bună a antrenamentelor, cu afișare grafică a parametrilor aleși. Cel mai important însă este pentru majoritatea utilizatorilor optiunea de a încărca tura direct în Strava, astfel că odată oprit computerul la finalul turei, fără să fie nevoie de altceva, informațiile despre KOM-uri sunt deja disponibile online!

În concluzie putem spune că Bryton Rider 310 oferă foarte mult pentru prețul său, este ușor de folosit iar autonomia enormă îl face perfect pentru cei ce preferă turele lungi sau de mai multe zile. Dacă doriți un computer cu GPS extrem de capabil, cu o conectivitate și autonomie excelentă dar nu aveți nevoie de hărți și partea de orientare Rider 310 este o opțiune serioasă de luat în considerare.

Importator: Bikefun

Preț: 389 lei

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

  • e testat, se poate incarca in mers de la orice power bank (cablurile de incarcare ale bateriilor externe sunt doar pentru incarcare si nu pentru transmisie date)

  • Nu cred ca se poate încărca .. deoarece cand il incarci intra in modul de incarcare si nici o comanda nu mai e disponibila ... ecranul afiseaza doar faptul ca dispozitivul se incarca sau ca e incarcat. Autonomia e buna dar nu chiar 36 de ore ...

  • S-a testat cumva daca se poate incarca GPS in timpul turei? In cazul turelor lungi 200-300 km bateria nu cred ca va tine pana la final si m-ar intersa daca GPS-ul poate fi incarcat in timp ce mergi.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma