Categorii: AccesoriiDiverse

Ciclocomputer Sigma BC 2209 Targa

În ultimele 3 luni, am luat sub lupă ciclocomputerul Sigma 2209 Targa, unul din modelele de vârf ale producătorului german, cu o tradiție de 30 de ani în domeniu. Este gândit pentru bicicletele de munte, materialele carcasei fiind atent alese pentru a rezista zgârieturilor/șocurilor. Nu și ecranul, acesta din păcate alegându-se cu o zgârietură, pe care sincer, nu știu de unde a căpătat-o.

Ca orice alt ciclocomputer de top, și Sigma BC 2209 Targa are dimensiuni generoase. Este un plus, deoarece informațiile sunt foarte lizibile, în schimb, dacă încerci să realizezi operațiuni asupra bicicletei și este necesar s-o întorci cu roțile în sus, există riscul să-l zgârii de sol (nu, nu așa am zgâriat ecranul). Depinde mult și de rise-ul ghidonului tău, care-l poate proteja în astfel de situații.

Altfel, tot de ceea ce ai avea nevoie se află la bord: ecran iluminat cu lumină albastră, funcție pe care am apreciat-o în mod deosebit, indicator pentru baterie, temperatură, viteză curentă, viteză maximă, distanța parcursă, comparație între viteza curentă și cea medie, cadență (doar dacă achiziționezi opțional și senzorul pentru cadență), informații despre bătăile inimii și calorii arse (cu ajutorul unui dispozitiv pe care-l prinzi în jurul pieptului), altitudine, diferența de nivel, altitudinea maximă atinsă în tura respectivă iar lista poate continua.

M-am axat pe cele mai importante funcții ale sale, multe dintre ele fiind cu adevărat utile. Este adevărat, multitudinea de butoane te poate induce în eroare. Ai două sus și două jos, dar trebuie să înveți ce face fiecare buton, ca apoi să înveți și combinațiile dintre ele.

Montajul se face foarte facil și am apreciat prinderile cu inel gumat (atât pentru computer cât și pentru senzor), în defavoarea prinderii cu dublu adeziv. La urma urmei, nu-l va mișca nimic din loc și ulterior, îl poți demonta oricând fără a lăsa urme pe ghidon sau pe furcă. Atenție, senzorul trebuie să fie relativ aproape de magnet, altfel nu transmite informațiile către computer. Nu la fel de aproape ca alte ciclocomputere concurente, dar acceptă o toleranță de maxim 10 mm. Menționez de asemenea că senzorul nu trebuie sincronizat cu computerul, ceea ce facilitează un montaj de tip mount and go.

Este rezistent la apă și așa cum era de așteptat poate fi conectat la computer pentru a putea descărca datele înregistrate. Din păcate, software-ul trebuie achiziționat (10 euro), nu este oferit gratuit în pachet, ceea ce din punctul meu de vedere constituie un minus.

La final aș dori să amintesc și de modul de hiking al ciclocomputerului. Nimic nou aici, dar este bine de știut că-l poți prinde la mână cu ajutorul curelei din dotare și să-l utilizezi pe munte, în drumeții. Prețul este pe măsură, 555 de lei pentru un ciclocomputer fiind o sumă importantă în bugetul unor persoane. Cu toate acestea, dacă ești profesionist sau dacă vrei să obții date complete despre tura ta, aceasta este una dintre cele mai rezonabile alternative de pe piață.

Importator în România: bikefun.ro.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma