Luna aceasta am primit de la importatorul Topeak România, mai multe genți ce pot fi cu ușurință montate pe bicicletă, facilitând transportul diferitelor obiecte. În funcție de dimensiunile acestora, pot fi utilizate fie pentru transportul obiectelor strict necesare (cameră, telefon etc) sau pentru cele mai voluminoase.
Voi începe cu cea mai mică dintre ele, Topeak Wedge DryBag Medium. Aceasta se montează foarte facil sub șa, putând fi prinsă de șinele șeii și suplimentar, ancorată de tija de șa. Sistemul de prindere este eficient și reușește în același timp să se fixeze suficient de bine încât să nu producă zgomote pe teren denivelat.
Ce încape în Topeak Wedge? Dimensiunea medie pe care am avut-o la dispoziție, a putut acomoda cu succes o cameră de schimb, două leviere, un set de imbusuri, un telefon și o ciocolată. Ținând cont că acestea fac parte din strictul necesar pentru o tură scurtă, pot spune că sunt mulțumit de capacitatea de încărcare. Lățimea este bine gândită, la fel ca și lungimea, deoarece geanta rămâne ascunsă sub șa, fără să deranjeze la pedalat și nici măcar vizual.
Am apreciat de asemenea pereții realizați dintr-un material dur, care practic țin conținutul genții în siguranță. Mai mult, în interior regăsești pe pereții laterali două mici buzunare din plasă. Așa cum era de așteptat, geanta este rezistentă la ploaie iar ca s-o închizi, trebuie să răsucești capacul realizat dintr-un material pliabil (se prinde cu două clipsuri, nu cu arici – durabilitate mai mare).
Astfel, ai siguranța că niciun strop de ploaie nu pătrunde în geantă. Nu în ultimul rând, vreau să remarc faptul că cei de la Topeak au instalat și o bandă reflectorizantă pe geantă, bandă utilă în miez de noapte. Greutatea de 172 de grame este absolut acceptabilă.
Cost: 120 Lei
Un concept interesant, îl reprezintă geanta Topeak Tri DryBag. Se montează neconvențional pe țeava superioară a cadrului și se fixează suplimentar de partea superioară a headtube-ului sau de distanțiere. În mod clar este rezistentă la apă, oferind un spațiu de stocare relativ mic dar util pentru depozitarea batoanelor de energie, telefonului sau a trusei imbus.
Deși vizual nu arată foarte bine, este bine de știut că nu incomodează nicicum și nu are vreo influență asupra manevrabilității ghidonului (inițial chiar credeam că va avea). Prinderea de sub geantă se face cu două curele ce se pot fixa între ele cu ajutorul unui arici. În cazul bicicletei pe care am montat geanta, cablurile și forma țevii superioare au mărit diametrul de prindere, iar astfel ultima curea a putut fi prinsă la limită.
În orice caz, a rămas acolo pe tot parcursul turei. Partea de sub geantă, care are contact permanent cu cadrul este gumată, oferind siguranța că nu te vei trezi cu toptube-ul zgâriat după un drum puternic denivelat.
Spațiul este relativ mic, dar compartimentat. Poți stoca astfel diverse obiecte strict necesare fără să le amesteci în stuația în care o încarci la capacitate maximă. Cele 65 de grame reprezintă o greutatea chiar mică.
Cost: 90 Lei
Ultima, dar niciodată cea din urmă, este geanta dedicată bicicletelor dotate cu portbagaj, fie celor de Trekking sau Citybike-urilor. Topeak TrunkBag DXP poate fi o soluție de transport și pentru cei care parcurg ture lungi.
Cu o greutate de aproximativ 1 kg, este lesne de înțeles că nu mizează pe greutate ci pe partea practică. Dacă ești speriat de greutate, află că DXP are atât de multe buzunare cât și compartimente, încât o poți folosi pe post de geamantan. Haine de schimb, cameră foto, pompă, trusă de scule, totul încape aici! Iar dacă nu ești complet satisfăcut de spațiul furnizat, poți foarte ușor să pliezi cele două părți laterale și atunci să te ții bine: capacitatea de transport practic se dublează (până la 23 litri).
Foarte modulabilă în interior, exteriorul rămâne relativ compact. Din păcate producătorul nu precizează dacă ar fi vorba despre o geantă impermeabilă și nici noi nu ne-am gândit prea mult să-i testăm această capacitatea.
Cum nimeni nu menționează nimic, probabil că nici nu este.
Un alt atu al genții este prinderea de umăr. Practic, o poți demonta în maxim 10 secunde ca apoi s-o pui pe umăr, să asiguri bicicleta cu un antifurt și să-ți continui drumul spre întâlnire.
Cost: 330 Lei
Produsele Topeak sunt importate în România de către DHS Bike Parts.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…