Categorii: Diverse

Test – Remorcă Thule Chariot Cheetah 1 pentru bicicletă

Suntem în plin sezon, vremea este excelentă, caniculară, desigur cu excepția momentelor când plouă torențial, iar furtunile smulg copacii din rădăcini. Însă optimiști din fire ne aducem aminte în special de momentele frumoase. Acele momente când suntem pe bicicletă pe un traseu pitoresc alături de familie și prieteni. Toate bune și frumoase însă atunci când unii membri ai familiei sunt prea mici pentru a ține pasul de cele mai multe ori sunt lăsați acasă cu bunicii sau oricum, nu sunt alături de noi pe traseu. Acestea sunt momentele în care o remorcă de copii pentru bicicletă este numai bună.

Am testat pentru voi noua remorcă Thule Chariot Cheetah 1 pentru un copil. Este o remorcă fantastică, extrem de bine lucrată. Desigur, este vorba de Thule, o marcă ce nu mai are nevoie de nicio prezentare și de la care ai pretenții maxime. Chariot Cheetah 1 este o remorcă foarte bună, dar și cu un preț pe măsură. Să vedem însă, în cele ce urmează, dacă prețul cerut echilibrează sau chiar depășește opțiunile oferite și calitate executării.

Thule Chariot Cheetah 1 poate transporta un singur copil de maxim 5 ani. Greutatea maximă pe care o poate suporta este de 34 kg cu tot cu alte bagaje suplimentare transportate în portbagaj. La această remorcă am remarcat în primul rând grija pentru umbra pe care trebuie să o aibă copilul din remorcă. Geamurile laterale sunt fumurii, poate chiar prea fumurii, și la fel este plasticul transparent anti-ploaie care acoperă intrarea.

Suplimentar Cheetah 1 mai are încă două specificații de protecție solară, un paravan frontal intern mai scurt, care se poate rula dacă nu este soare, și încă o extensie transparentă fumurie sub forma de cozoroc la acest paravan, pentru umbră și mai bună protecție solară. Aceasta din urmă am găsit-o puțin inutilă întrucât mai mult încurcă câmpul vizual al copilului. A rezultat că de-a lungul întregii ture acest paravan a fost ridicat, nu a fost folosit, chiar dacă ziua a fost deosebit de însorită.

În al 2lea rând Cheetah 1 este foarte ușoară, doar 9,83 kg cu roți, proțap și fără mâner alergare. Desigur este și cea mai mică din cele testate de noi însă aluminiul folosit pentru cadru și restul de accesorii cu siguranță a contat foarte mult.

Remorca dispune și de o plasă împotriva insectelor care acoperă în întregime intrarea. Aceasta este deosebit de folositoare și poate fi folosită chiar dacă afară este extrem de cald întrucât ventilația interioară este în continuare bine făcută. Toate aceste accesorii – folia transparentă anti-ploaie și plasa anti-insecte, pot fi rulate în sus. Remorca poate fi folosită în continuare la fel de bine.

La interior copilul este protejat cu ajutorul unei centuri în 5 puncte aceasta fiind cel mai bine lucrată din câte am întâlnit până acum. Mijlocul copilului este susținut de o centură lată asemănătoare “cingătorilor” rucsacurilor de munte. Este drept că această centură pare a fi cam prea lată și poate deveni prea călduroasă pentru copil. Pe de altă parte securitatea este completă, chiar dacă remorca s-ar răsturna.

Fixarea remorcii de bicicletă se face puțin diferit față de alte remorci însă principiul general este același. De axul spate al roții bicicletei se fixează o piesă specială în care intră nuca proțapului remorcii. Aceasta este fabricată dintr-un material plastic robust și puțin flexibil. Astfel dacă cumva faci cu bicicleta un viraj prea strâns această nucă ușor elastică va compensa dacă cumva ajungi la capătul cursei proțapului.

Legat tot de fixare, dar și de siguranță, Cheetah 1 dispune de două elemente de securitate folosite pentru ca remorca să nu se detașeze accidental de bicicletă. În primul rând avem o chingă care asigură proțapul de bicicletă, chingă pe care am întâlnit-o la toate remorcile până acum, și încă o chingă care asigură proțapul de remorcă.

Cât privește confortul, Cheetah 1 nu dispune de suspensii însă pe drumurile forestiere pe care am testat remorca, „pasagerul” nu s-a plâns că ar fi prea zguduit. Desigur este importantă și presiunea în anvelope, să nu fie prea mare, dar mai ales trebuie ca viteza de deplasare să fie adaptată suprafeței de rulare. Pe asfalt putem lejer să pedalăm cu peste 30 la oră, însă pe forestiere și drumuri de pământ nu ar trebui depășit 15 kmh.

Tot legat de confort, spațiul interior este destul de mic. Un copil de 5 ani și jumătate, cu o înălțime de puțin peste 1m, este cam maximum cât poate acomoda această remorcă. Cu toate acestea la interior am folosit cu succes cele două buzunare laterale care, chiar și pline cu diferite lucruri, nu au incomodat copilul. Secretul spațiului suficient din interior constă în poziția pe care o are bancheta și spătarul remorcii. Aceasta imprimă o poziție foarte întinsă, iar copilul parcă stă la volanul unui Lamborghini. De aici vine și forma generală a remorcii care este cea mai sportivă și aerodinamică din câte am testat până acum.

Bagaje suplimentare pot fi transportate cu această remorcă, dar nu prea multe. În partea din spate Cheetah 1 oferă un portbagaj sub forma unui buzunar mai mare. Aici intră un rucsăcel cam de maxim 25L. Totuși buzunarul nu este protejat de ploaie așa că în cazul unei torențiale, dacă nu ai unde să te oprești și să te adăpostești, este posibil ca bagajele să se ude.

Remorca dispune și de frână de picior. Este o caracteristică foarte folositoare întrucât fără ea ansamblul remorcă-bicicletă nu ar putea rămâne pe loc singure, undeva pe un drum de munte. Frâna se acționează foarte ușor cu piciorul și se dezactivează la fel e ușor, tot cu piciorul.

Plierea remorcii este foarte facilă. Se trage de două manete roșii în același timp, iar întreaga remorcă se pliază complet. În această poziție remorca are doar 25 cm înălțime, foarte puțin și foarte util atunci când o transporți în mașină.

Iar în mașină va încăpea foarte ușor. Într-un SUV de dimensiuni medii va avea loc alături de toate bagajele plus încă doua biciclete cu roata față scoasă. În mașină va trebui să pliezi doar două din cele 3 scaune ale banchetei spate. Însă datorită dimensiunilor mici Cheetah 1 va avea loc fără probleme în portbagajul oricărei mașini de dimensiuni mici.

Nu în ultimul rând în plus față de remorcă pentru bicicletă, Thule Chariot Cheetah 1 poate fi multe altele. Ea poate fi transformată în cărucior pentru plimbare, cărucior pentru alergare, cărucior pentru drumeție și mai ales în cărucior pentru schiat. Există kituri ce pot fi achiziționate separat.

– Kit pentru plimbare – 374,31 Lei
– Kit pentru alergare – 467,85 Lei
– Kit pentru drumeție – 538,05 Lei
– Kit pentru schiat – 1.403,59 Lei

Remorca ne-a plăcut și în ciuda prețului mai mare, în comparație cu alte produse similare de pe piață, am simțit că merită banii. Este cam ca la mașini – și Volvo și Renault sunt tot mașini, dar parcă nu-i același lucru când le compari. Pe traseu din nou nu am avut ce reproșa. În timpul mersului sistemul de fixare de bicicletă s-a simțit robust, iar remorca nu a produs senzații de inerție. Nu în ultimul rând lățimea mică de doar 66,5 cm cu tot cu roți a remorcii, mai mică decât un ghidon din ziua de azi, a însemnat că nu aveam de ce să ne temem când intram în spații strâmte cum ar fi printre copacii din pădure sau printre mașini. Dacă ghidonul trecea sigur trecea și remorca. Este cea mai sportivă remorcă din cele testate până acum, cea mai ușoară, cea mai compactă și cea mai aerodinamică.

Înălțime (cu roți și fără mâner alergare) 86 cm
Înălțime pliat, fără roți 25 cm
Lățime cu roți 66,5 cm
Lățime fără roți 61
Lungime fără proțap 90 cm
Lungime cu proțap 160 cm
Adâncime șezut 16 cm
Lățime șezut / spătar 30 cm
Înălțime spătar 60 cm
Loc picioare 30 cm
Greutate (cu roți și proțap) 9,83 kg
Preț recomandat 2.251,98 Lei
Importator Toptools SRL.
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma