Categorii: Diverse

Merida Race [2020] – test ochelari ciclism

Observ că în ultima vreme sunt la moda ochelarii „mari” pentru ciclism, trendul fiind început la ciclismul de șosea. „Face sens” ca să zic așa, pentru că o pereche de ochelari mari oferă implicit protecție mai mare, dar și câmp vizual foarte larg. Din această categorie fac parte și noii Merida Race, ochelarii sport cu lentile înlocuibile. I-am testat în mai multe ture și pot spune că sunt utili. În același timp însă fiind destul de mari, nu se vor potrivi pe orice față sau sub orice cască.

Producătorul taiwanez este desigur, cel mai cunoscut pentru bicicletele Merida pe care le produce, însa ca orice fabricant care se respectă, și-a extins gama de produse sport spre aproape toate ramurile care se desprind din ciclism, iar ochelarii sport nu puteau să lipsească. Aceștia de față se vând cu etui inclus și săculeț din microfibră cu care și poți șterge lentilele fără să le strici.

Performanțe

Merida Race sunt în mare, niste ochelari simpli, însă avantajul lor principal este că oferă protecție mare și câmp vizual extins la un preț decent să zicem, dacă îi comparăm cu ceva de dimensiuni similare de la Rudy Project, spre exemplu modelul Defender testat de noi mai demult. Mai mult, deși prețul este mult mai mic, greutatea noilor Merida Race este identică cu cea măsurată la acest model cu adevărat „prețios”, 34 grame mai precis.

Lentilele acestor Merida Race sunt dintr-o singură bucată, iar acest lucru este un mare avantaj la transport. Spre deosebire de ochelarii cu două lentile separate, la aceștia este suficient să ai un săculeț suplimentar pentru a transporta lentila de rezervă. Altfel, dacă ai lentile separate, acestea se vor freca una de alta la transport.

Deși poate fi înlocuită, Merida Race se vând fără lentile de rezerva. În schimb există două variante de culori pentru ramă și lentilă. Avem varianta testata aici, cu ramă albă și lentile cenușii și varianta cu ramă neagră și lentile cenușii, dar colorate la exterior. Există însă și posibilitatea achiziționării separate de lentile transparente, utile seara, noaptea, pe ceață sau pe vreme cu cer acoperit.

Dezaburirea

Ventilația ochelarilor e asigurată doar de două fante poziționate în partea de sus. Am observat că sunt suficiente pe ceață sau când ești foarte încins. În momentul în care te oprești, ochelarii se aburesc, dar odată ce te-ai pus iar în mișcare, dezaburirea se face foarte repede. Lentila în sine este clară, nu distorsionează câmpul vizual și deși este cenușie, ochelarii pot fi folosiți și pe ceață. Nu am simițit nevoia să-i dau jos când impresia era că este prea întuneric.

Confortul ochelarilor e asigurat nu doar de ramă ci și de pernițele care se sprijină pe nas. Acestea pot fi mișcate în funcție de fizionomia nasului pentru a poziționa ochelarii mai sus sau mai jos. Însă, așa cum spuneam și mai sus, forma mare a ochelarilor limitează utilizarea lor întrucât este posibil să se lovească de cască și să apese prea tare pe nas. În cazul meu așa s-a întâmplat când am folosit casca de trail însă nu s-a întâmplat și la casca de cross country.

Așadar, noii Merida Race sunt performanți, iar cel mai mult mi-a plăcut nivelul de protecție și suprafața mare a feței acoperită. Datorită dimensiunilor lor, ideal este să fie probați înainte, folosind casca pe care o utilizezi cel mai des la ture.

Specificații

  • Greutate: 34 g
  • Lentile înlocuibile (vândute separat)
  • Variante: ramă albă + lentilă cenușie; ramă neagră + lentile colorate
  • Pernițe de nas reglabile
  • Două fante ventilație
  • Inclus: etui și săculeț microfibră
  • Preț ochelari: 165 lei
  • Preț lentile extra: 19 lei (disponibile, finele verii 2020)

Importator: Bikefun

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma