Categorii: Trasee bicicleta

Vârful Moldoveanu urcat cu bicicleta într-o zi

Cifrele sunt seci: 80 de kilometri, 2450 de metri denivelare pozitivă, 15 ore în șa, aproximativ 3 ore în care am împins/cărat bicicleta… Dincolo de ele rămâne poate cea mai frumoasă tură de anul acesta și satisfacția de a bicicli până pe acoperișul României. Plăcerea de a descoperi o zonă cu totul nouă, cu peisaje superbe pe o vreme ideală de mers la munte va rămâne pentru foarte mult timp în amintirea noastră.

Am plecat dinspre sudul Munților Făgăraș, mai sus de satul Corbi, județul Argeș. Din ce ne-am documentat, pe acolo este calea cea mai ciclabilă de acces către Vârful Moldoveanu. Doar că sunt 40 de kilometri până în vârf! Tura este ideală pentru două zile, dar constrângerile partenerilor de pedalat ne determină să încercăm să urcam într-o zi și apoi să coborâm la mașini.

Noaptea a fost scurtă, am ajuns târziu, am campat la intersecția dintre Valea Cernatului și Valea Rea, iar dimineața la ora 7 eram în picioare. Cătălin este cel mai obosit, a reușit cu greu să doarmă 30 de minute. Alături, în poienița unde ne-am campat a fost chef mare toată noaptea. Până plecăm se face ora 8.30. Startul este susținut, înaintăm rapid, dar în același timp constatăm că nu toată lumea ține pasul. Se formează două grupuri. Puțin după prânz suntem în Malița unde drumul forestier se ramifică.

Decidem acolo să ne separăm în două grupuri: 4 vom încerca ascensiunea pe Vârful Moldoveanu, iar ceilalți 2 vor încerca să urce cât îi țin puterile, urmând ca de la un anumit punct să se întoarcă. După vreo 30 de kilometri pe bicicleta ajungem la punctul unde mai trebuie să o împingem la deal sau chiar să o cărăm în spate. Avem biciclete de 10-11 kilograme, echivalentul unor rucsacuri mai grele și mai incomozde. Mai puțin Pufi, care are o bicicleta de 16 kilograme! Măcar este compensată puțin de faptul că are peste 90 de kilograme. Avem porțiuni de urcat, dar și de coborât abrupt, vârfurile se succed în lunga muchie spre Moldoveanu. Reușim să parcurgem porțiuni pe bicicletă, ca apoi să trecem din nou la împins sau cărat în spate. Ultimii 10 kilometri până în vârf i-am parcurs în 4 ore. La 17.15 suntem pe acoperișul României, ajungem sus în aplauzele unor turiști nemți și români.

Mâncăm, facem pozele de rigoare și apoi pornim spre lungul drum de întoarcere. Coborâri și urcări cu bicicleta purtată pe brațe, porțiuni scurte de mers pe bicicletă, dar coborârea continuă. Apoi pedalăm încet datorită pietrelor de pe drum dislocate de către utilajele forestiere. Ne oprim din când în când să o așteptăm pe cățeaua Vistea care azi a făcut un maraton alergând alături de noi 40 de kilometri. Ajungem la mașini cu puțin înainte de ora 24. Obosiți, dar foarte fericiți!

De ce ne-am dus în tura asta care pare nebunească? În primul rând dacă nu încerci, nu știi cât de greu este în realitate și in al doilea rând am fost siguri că suntem bine pregătiți pentru așa ceva. Dovada că am avut dreptate s-a văzut a doua zi: dimineața am fost un pic obosiți, dar am plecat într-o altă tură frumoasă pe un munte învecinat. În concluzie, a fost o experiență pe care cu siguranță o vom repeta cu plăcere!

Material scris de Laurențiu Barza, căruia îi mulțumi pe această cale.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • Sa ajungi pe vf. Moldoveanu este o performanta si un privilegiu, rezervata doar iubitorilor de munte, indiferent ca ajungi cu rucsac in spate dupa 6 zile sau cu bita dupa N ore intr-o zi, si merita tot respectul ! Cum credeti ca s-ar saluta pe varf un biker ajuns cu bita si un montaniard veteran care face creasta cu ruksacul in spate ?

  • Bravo!!!Bravo!!!M-ati ambitionat sa practic si eu ciclismul montan...am 45 ani!Voi urca Vf.Moldoveanu...pe jos!Ce ati facut voi baieti e de-a dreptul extraordinar!

  • @Remus : las-o moartă, fă ce ti place tie mai mult , pentru ei a fost un vis devenit realitate

  • Mentionez ca in tura s-a ciclat mai bine de 60%. Traseul incepe cu un forestier de 20 km dupa care alti 20 km pe curbe de nivel si ultmii 300 m diferenta de nivel se fac fie pe langa, fie cu ea in spate. Una peste alta a meritat sa ajungi pe bicicleta pana la poalele varfului si sa o cari in spate 1 ora (si aici cu bucati mici ciclabile, presarate).
    Provocarea a fost parcurgerea acestui traeu extrem de variat cu multe ruperi de ritm, intr-o singura zi.

  • @ Cristian:

    ai dreptate si totusi te contrazici :)
    daca tu consideri ca fiecare sa decida din punctul sau de vedere ce ii place si ce nu, ce este frumos sau nu, atunci de ce eu devin invidios cand imi exprim punctul de vedere ?
    nu este oare conform celor afirmate de catre tine dreptul meu ? si asta nu presupune a nu fi calificat eu in vreun anume fel ?
    unde oare ai detectat ca eu sunt invidios pt asa ceva ? :):)

  • @Remus:
    Si eu practic cateva sporturi de placere, dar asta nu ma opreste sa-i admir pe cei mai tari decat mine, care incearca chestii mai grele decat pot eu sa fac. Ce conteaza c-au urcat portiuni de drum cu bicicletele in carca? Au reusit sa faca toata treaba asta intr-o singura zi, iar asta mie mi se pare un lucru de laudat.
    Chiar daca pentru tine pare o tura degeaba, poate pentru ei era un obiectiv de atins.

  • @Cristian:
    Deloc, pe langa ciclism mai fac si trekking, catarare si schi de tura. Asa ca pot sa le compar intre ele si stiu care sunt avantajele si dezavantajele fiecarui sport. Cucerirea Moldoveanului pe bicicleta suna foarte tare, dar asa cum se vede sa urci bicicleta in spate o parte din drumul spre varf....yeah, great feat !!!

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma