Numai de bine auzisem de regiunea cuprinsă între Holbav, Poiana Marului, Codlea și alte câteva sate, practic sudul munților Perșani, toate pozele din zonă arătând doar peisaje superbe, dealuri molcome, totul verde și însorit. Așa că trebuia, evident, să dau și eu o fugă, „să mă conving”.
Desigur, nu a fost nevoie de multă muncă de convingere știind deja că este foarte frumos aici. Seamănă foarte mult cu ce găsim când mergem la Moeciu, în zona culoarului Rucăr-Bran și facem cicloturism sau bikepacking, traversând sate precum Șirnea, Ciocanu, Fundata, Fundățica, Măgura sau Peștera. Totul este de un pitoresc sublim!
La fel și la tura de față, dar atenție, excursia include și un “ghimpe în coadă” care da, este chiar pe final de tură, dacă alegi să o faci bucla așa cum am pedalat noi, în sens invers al acelor de ceasornic. Track-ul gps este simplificat la 3000 de puncte, pentru a putea fi încărcatșsi pe dispozitive mai vechi, și îl poți downloada de aici.
Excursia am început-o din Poiana Mărului, iar mașinile pot fi lăsate fără probleme în parcarea din “centru”, tura pornind fix de acolo. Mai mult, avem aici și un mini market, perfect pentru aprovizionări de ultim moment. De asemenea, avem și un restaurant aici, de fapt la 400 m nord-vest de locul unde lăsăm mașinile, la mini market. Îi spune La Mama Leti, iar mâncarea este absolut fantastică! Așadar, după tură, neapărat de mâncat aici, dacă ai timp.
Evident, tura începe cu urcare, mai întâi pe asfalt, până ieșim din sat, apoi pe forestier. Și, cu scurte excepții când mai dăm de asfalt, tura rămâne pe forestier până la final. De precizat este că terenul este foarte ok ca și suprafață. Avem, în cea mai mare parte, drum forestier cu pietriș sau stâncă. Ocazional terenul devine nisipos și avem și pământ, dar în general este foarte bun.
Ne-am convins, când am fost noi, că și dacă plouă serios cu o noapte înainte, drumul rămâne foarte bun, surprinzător de bun, cu condiția ca vântul să bată bine până dimineață. Dacă am întâlnit 4-5 bălți în toată tura.
În mare, traseul este destul de greu, dar lucru ăsta este relativ, pentru că depinde mult de antrenamentul fiecăruia. Pentru mine a fost greu și pentru că încă nu mi-am revenit complet după operația de menisc. În schimb, pentru ceilalți prieteni din grup a fost ușor, unul dintre ei fiind bine antrenat, iar celălalt pe electrică.
De asemenea, tura poate fi considerată grea dacă o faci repede și fără multe pauze. Sfatul meu însă este să nu te grăbești. Dacă faci excursia toamna, ca noi, ok, nu ai prea mult timp, dar vara cel mai bine este să profiți de toate orele de lumină.
Traseul urca și coboară nostop de-a lungul celor 37 km cât pedalăm până ajungem înapoi la DN. Mai precis avem două urcări mari și o a treia întinsă pe distanță mai mare. La km 37 vom fi reveniți la DN73A, drumul principal, iar aici avem de ales între a ne întoarce la mașini pe asfalt sau să facem și bucla finală, de la vest de Poiana Mărului, practic pe partea cealaltă a DN-ului față de cum am pedalat toată ziuă.
Aici vine „ghimpele din coadă” despre care vorbeam la început, pentru că deși bucla are doar 13 km, unele urcări sunt foarte abrupte și chiar extrem de grele. Când eram pe traseu mă uitam la ele și ma minunam, întrebându-mă cum le pot urca localnicii cu mașini obișnuite. Și ține cont că vorbim de drumuri forestiere și comunale normale, nu poteci “grave”.
O soluție, ca să te descurci mai bine pe terenul asta, ar fi să faci tura în sens invers față de cum l-am făcut noi și să începi cu bucla asta, pentru că restul traseului este mai ușor.
În concluzie, recomand această excursie. Este deosebit de pitorească, cu “un milion” de locuri în care să te oprești, să te odihnești, să “miroși” natura și să-ți clătești ochii cu verdele dealurilor molcome. Sau cu galbenul de toamnă, dacă faci tura mai târziu în sezon. În mare traseul este destul de greu, iar o bicicletă electrică nu este deloc o idee rea pentru cei cu antrenament mai slab. În rest asigură-te că ai suficientă apă la tine pentru că nu prea sunt izvoare în zonă.
Produsele pentru ciclism dedicate bărbaților, sau cele unisex, nu se potrivesc tot timpul și femeilor. Și, cu atât mai mult…
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…