Nu mai este o noutate pentru nimeni combinația de anvelope cu carcasă diferită pentru roata de față și cea de spate. Și nu vorbim aici doar de amplasarea crampoanelor, dar și de mixul de gumă din care este realizată anvelopa. Vee Tire ne-au trimis un set de Attack, în două versiuni, FSX și HPL, iar după ce le-am văzut m-am gândit care ar fi ordinea firească: FSX pe față și HPL pe spate? Sau invers? Cum pe site-ul lor nu am găsit astfel de specificații, am luat decizia în funcție de cum arătau crampoanele: FSX pe spate și HPL pe față. Și se pare că am luat cea mai bună decizie.
Ambele anvelope cu lățimea de 2.5 și diametru de 29 de inch au fost livrate cu compond-ul Full40, adică cel mai moale și cel mai aderent disponibil. Apoi, caracteristica DH Core înseamnă că anvelopa folosește toate tipurile de protecție posibile pentru a nu te alege cu o pană de cauciuc, utilizând mai multe straturi în construcție cât și pereți laterali ranforsați. Așa cum probabil ai dedus, toate aceste specificații sunt carcatristice pentru anvelopele de downhill, chiar dacă acestea au fost instalate pe o bicicletă de enduro. Căci în mare parte m-am dat doar pe trasee de downhill.
Și există un motiv bun pentru asta: fiind atât de moi și atât de grele (aproximativ 1.5 kg/bucată), vei avea o masă rotativă mare și din cauza compound-ului vei avansa mai greu la deal. Chiar și pe asfalt ai impresia că se lipsesc. Desigur, nimeni n-o să-și cumpere aceste anvelope ca să le folosească pe asfalt sau ciment, însă trebuie să știi ce te așteaptă dacă vrei să parcurgi trasee de munte mai lungi (la cele scurte nu am simțit neapărat o oboseală evidentă). Și dacă tot am amintit de instalare, aceasta s-a făcut destul de greu și datorită faptului că a fost necesar să le montez pe jante din carbon pe care nu se pot folosi leviere metalice, ci doar cele de plastic. În doi oameni însă, într-un final, am reușit.
Avantajele celor două anvelope Attack însă ies la iveală pe potecile de munte tehnice sau tasate, uscate. Aderența este foarte bună de la ambele anvelope, chiar dacă crampoanele laterale nu sunt atât de înalte. Pe acest tip de traseu poți să-i dai cât vrei tu de tare fără a avea grija unei pene de cauciuc. Special nu am montat vreo inserție, ca să le testez și rezistența. Și spre norocul meu roțile au rezistat pietrelor și rădăcinilor, căci de anvelope nu mi-am făcut griji. Pentru că am rulat la o presiune ceva mai mică, de 1.0 bar, în Postăvaru și la Sinaia, acestea au încasat câteva lovituri destul de dure și tot ceea ce rămânea în urmă era sunetul produs de roți și de jantă: thoooong! Anvelopele, chiar dacă s-au deformat, nu au rămas cu urmă nici măcar pe peretele lateral.
Una peste alta, am coborât peste 100 de km în bikepark-uri, iar testul final a venit la Azuga, în ziua concursului. Trebuie menționat că zonele de plat sau cele cu pietriș fin nu sunt neapărat specialitatea acetsor anvelope, așadar am fost nevoit să măresc presiunea, la 1.6 bar pe față și 1.8 bar pe spate. Acestea s-au înfipt mai bine în terenul instabil presărat parcă cu nisip, însă confortul a avut de suferit așa cum era de așteptat. În orice caz, pentru Postăvaru au fost perfecte, iar la Sinaia și-au dat testul de rezistență la pană.
Pe scurt, anvelopele Vee Tire Attack, mi-au amintit de vestitul Assegai, fără a bate însă Continental Kryptotal la aderanța în viraje pe teren instabil. Cu toate acestea, cu banii pe care i-ai cheltui pe o anvelopă Attack FSX și una Attack HPL, îți cumperi o singură anvelopă de la Conti sau Maxxis, așadar prețul este cel care le face extrem de atractive. Practic beneficiezi de tehnologia unui mix de gumă foarte moale, orientat către traseele de downhill, aproape similar cu cel al concurenților principali, însă cu un preț semnificativ mai mic. Iar de final, o chestiune foarte interesantă legată de greutate: știind că acestea cântăresc mult, i-am dat cu maximă încredere și cu viteză crescută indiferent de zonele prin care treceam. O anvelopă grea cu pereți laterali ranforsați îți conferă un avantaj psihic destul de mare, ceea ce înseamnă că poți crește viteza liniștit. După cei 100 de km de coborâri, poate chiar mai bine dacă mai pun în calcul și traseele de la Câmpulung Muscel, anvelopa de față arăta impecabil, pe când pe cea de spate se observau urme minime de utilizare la crampoanele centrale.
Plus: aderență pe teren dur și uscat, protecție pană, preț foarte atractiv, compound moale
Minus: greutate, rezistență la rulare atunci când urci
Greutate: Attack FSX – 1.568 grame, Attack HPL – 1.471 grame.
Preț: 250 de lei/bucata
Importator: Gepard.bg
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…