UMF Slope 1 (2011)

În traducere liberă, verbul „slope” semnifică în limba română: a înclina, a apleca, a sta oblic sau a tăia pieziș. Adică exact ce poate face UMF Slope 1 pe un traseu de SlopeStyle sau de ce nu, chiar pe unul de DirtJump. SlopeStyle-ul este o disciplină nouă, apărută în urmă cu aproximativ 3 ani care combină mai multe stiluri bazate pe sărituri. Nu există SlopeStyle fără rampe, așadar a trebui să ne deplasăm pe un traseu specific pentru a-i testa capacitățile și să-l scoatem la rampă pe riderul nostru, mereu setat pe probe extreme.

UMF Slope 1 este un produs nou și vine în întâmpinarea celor care vor să facă trecerea de la un hardtail la o bicicletă full suspension, capabilă să le ofere un control excelent combinat cu un nivel de confort crescut. Iar modelul Slope are toate atuurile pentru a-i reuși acest truc. Vei putea citi în continuare, despre capacitatea acestei biciclete de a te face fericit la fiecare jump.

Cadru / Pe traseu

Cadrul lui Slope a fost astfel gândit încât să-ți faciliteze executarea trick-urilor. Pentru că este un model nișat, toate eforturile producătorului au fost de a realiza o bicicletă care să se comporte bine pe trasee specifice. Înălțimea cadrului este mică și se face remarcat prin utilizarea unui headtube conic (1 1/8 – 1.5), care face triunghiul frontal al cadrului mult mai rigid.

Construcția basculei cu formă asimetrică în partea inferioară ne amintește de modelul UMF Freddy și are de asmenea rolul de a spori rigiditatea bicicletei. Urechile sunt reglabile, deci poți mări sau micșora (10 mm) ampatamentul bicicletei  în funcție de felul în care o simți pe traseu sau la sărituri.

În virajele de tip banană, Slope 1 se așează exemplar, facilitând abordarea acestora cu o viteză mare. De asemenea la trick-uri precum table top bicicleta rămâne stabilă. Iar aterizările sunt o plăcere, deoarece spatele tău nu mai încasează atât de dur șocurile precum ar fi făcut-o pe o bicicletă hardtail. Dacă se întâmplă să ai parte de câteva aterizări eșuate sau strâmbe, bascula va ameliora din efectele nedorite.

De asemenea, cei de la UMF au montat pentru basculă bucși în locul rulmenților pentru secțiunea paralelogramului. Acestea îți garantează costuri mai mici când vor necesita înlocuire și o durată de viață cel puțin la fel de mare precum cea a rulmenților.

Greutatea de 3.38 kg a cadrului nu este mică, asemenea masei totale a bicicletei de 15.2 kg. Acesta este un capitol la care Slope nu are cum să țină pasul cu o bicicletă hardtail.

Echipare

Capitolul echipare este bifat atât pozitiv cât și negativ de către UMF Slope 1. Frânele Tektro Auriga Pro sunt potrivite acestei discipline și-ți oferă reprize de frânare bune pe traseu. Din acest considerent, pentru a mai scădea din greutatea bicicletei, poți renunța fără griji la frâna frontală. Demontarea acesteia îți va permite să execuți și bar spin-uri, fără a mai fi nevoit să achiziționezi un sistem care să-ți permită introducerea cablurilor prin steerer-ul furcii.

Schimbătorul de pinioane este un Sram X7, oferă performanțe bune, dar din punctul nostru de vedere, se poate utiliza la fel de bine și un singur pinion pentru Slope 1. Astfel vei scăpa de schimbător, de maneta de schimbător și de caseta de pinioane. Implicit de greutate în plus.

Elementele de control sunt alese bine pentru Slope. Pedalele Wellgo B-38 cu 8 ținte oferă o aderență excelentă iar manșoanele cu colier te vor asigura că ții ferm de ghidon în permanență.

Furca Marzocchi 55 RS pe aer, cu o cursă de 140 de mm face echipă bună cu shock-ul Marzocchi Roco LO Air. Axul de 20 mm asigură o rigiditate bună a furcii. Dacă dorești s-o setezi în funcție de preferințe, ai la dispoziție un reglaj de rebound și de preload. Ia De notat este faptul că modelul Marozcchi 55 RS nu mai este însă tocmai nou, fiind oferit inițial ca produs OEM de către diverși producători.

Roțile stau foarte bine la capitolul jante, Alex Supra BH, deoarece șansele să le descentrezi la lovituri, căderi sau aterizări complet eșuate sunt mici. În schimb butucul spate utilizează bile în locul rulmenților, o specificație care nu se mai potrivește zilelor noastre.

Întinzătorul de lanț provine de la MRP, modelul Mini G2. Este ușor și își face treaba așa cum te-ai aștepta: te asigură că lanțul va rămâne mereu pe poziția dorită. Anvelopele Maxxis Larsen TT în formatul 26 x 2.35 fac față provocărilor, dar considerăm că un set de Holly Roller ar fi fost mai potrivit lui UMF Slope 1.

Concluzie

UMF Slope 1 2011 este un produs nou într-un segment nou. Configurația este bună la acest nivel și-ți facilitează sesiuni de riding excelente. Există unele comentarii la nivelul echipării, prezentate mai sus dar și la nivelul prețului. 7.350 de Lei pentru un produs nou, care dorește să-și facă intrarea pe piață nu este tocmai potrivit. Un cost mai mic, ar fi încurajat mai mult vânzările pe acest segment.

Bicicleta îți oferă nenumărate opțiuni de tuning, punctând pe plus la acest capitol. Pornind de la înlocuirea unor componente sau renunțarea la altele, îi poți scădea fără probleme din greuatea totală cu investiții relativ modeste. Pentru moment, acesta este una dintre cele mai bune alternative la bicicletele hardtail pentru SlopeStyle sau DirtJump.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

3 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma