STRiDA LT (2013)

Nu mă aflu la prima experiență cu o STRiDA, dar modelul LT este unul avantajos din punct de vedere al costului de achiziționare. Așadar, mi-a stârnit curiozitatea acestă echipare, voind să văd mai degrabă cum se descurcă în oraș decât performanțele.

Ca scurtă introducere, STRiDA este o bicicletă pliabilă, foarte compactă, care devine și mai compactă după ce este pliată. Iar asta o face cel puțin interesantă pentru deplasările rapide prin oraș. Sunt de părere că bicicletele pliabile încep să câștige din ce în ce mai mult teren în fața celor clasice de oraș, iar asta din simplul motiv că sunt foarte practice. Singura mică problemă este aspectul acestor biciclete pliabile, care nu se conformează întotdeauna standardelor. Este și cazul lui STRiDA LT.

Cadru/Funcționalitate

Dacă un cadru de citybike clasic este construit din 8 segmente de țeavă, cadrul lui LT are doar jumătate dintre acestea, cu tot cu furcă și cu tija de ghidon! Iar dacă nu te-ai gândit vreodată că un cadru poate fi construit din puține segmente, ai dovada în fața ochilor. Soluția tehnică este una destul de ingenioasă, deoarece atât roata de față cât și roata de spate au un singur punct de prindere, asemenea furcilor Lefty de la Cannondale.

Poziția pe bicicletă este neobișnuită până în momentul în care începi să dai mai multe ture. Practic, șezutul tău se află în proximitatea roții de spate, iar asta mută centrul de greutate feedback-ul oferit de direcție fiind foarte moale. Pe scurt, poți schimba cu foarte mare ușurință direcția bicicletei, care este sensibilă. Ca să înțelegi și mai bine sentimentul, imaginează-ți zilele bune petrecute la țară, când pedalai de pe portbagajul Tohanului.

Raportând direcția la dimensiunile bicicletei, pot spune că este foarte vioaie prin oraș, menționând totodată trecerile printre mașini sau slalomul printre pietonii de pe piste, dacă este cazul, desigur.

Procesul de pliere se realizează rapid, bicicleta devenind foarte ușor de transportat. Poate că din prima pare destul de întortocheată treaba, dar puțin exercițiu va face ca lucrurile să fie mai simple. Cum se pliază poți vedea în fotografiile din galeria de mai jos. Un alt atu al bicicletei este felul în care o poți parca: o lași pe spate și o sprijini în micul portbagaj instalat. Și gata!

Raza de bracare este mare din cauza construcției cadrului, iar tu vei putea întoarce ghidonul la maxim 80 de grade. Și pentru că tot suntem la capitolul construcție, cadrul lui LT este primitor atât cu persoanele scunde cât și cu cele înalte, cu condiția să nu cântărească mai mult de 100 de kg. Totul se rezolvă din reglajul șeii, care nu se realizează imediat, deoarece ai două șuruburi de eliberat, apoi de strâns.

Echipare

STRiDA LT este o bicicletă single speed, dar este dotată cu o curea de transmisie garantată peste 80.000 de km. Raportul este suficient cât să-ți faciliteze o pornire simplă și o viteză medie de 15-20 km/h. Alternativ, Strida oferă și un model cu mai multe viteze, dacă te simți chiar grăbit, dar care este ceva mai scump. Așadar, mă simt mulțumit cu unicul raport disponibil.

Frânele sunt mecanice pe disc, de proveniență Strida, cu discuri de 160 de mm. Se numără printre puținele frâne pe disc care reușesc să ofere performanțe admirabile. Desigur, luăm în calcul și greutatea mai mică a bicicletei. Manetele nu impresionează nici din punct de vedere al aspectului, dar nici din punct de vedere al calității.

Roțile de 16 inch sunt compuse dintr-un set de jante cu 5 spițe, de efect, de ce să nu recunosc și dintr-un set de anvelope cu o viteză bună de la rulare, tot marca Strida. Deoarece sunt relativ mici, iar jantele nu au spițe clasice, confortul oferit de bicicletă este diminuat pe denivelări sau pe drumurile pietruite. Avantajul major al acestor roți este însă prinderea cu un singur braț. Practic, orice pană de cauciuc se rezolvă imediat, fără a mai fi nevoie să demontezi roata.

În ceea ce privește lista de accesorii, există un set de aripi care au menirea de a te proteja în zilele ploioase, un claxon pentru pietoni neatenți și un sistem de iluminare (neintegrat, se instalează ulterior).

Concluzie

Îmi este clar că STRiDA LT nu este ca orice altă bicicletă, iar aspectul reprezintă un factor decisiv în luare deciziei de achiziționare. Privită strict prin prisma dotărilor și a părții sale practice, mica citadină se descurcă de minune. Cântărește 10.46 kg, prin urmare este și ușor de cărat, iar prețul său este acceptabil în raport cu echiparea și greutatea acesteia.

Dacă dorești ceva pentru trasee lungi sau foarte lungi, va trebui să te reorientezi către modelul mai scump din gamă sau către o bicicletă cu mai multe viteze. Pentru distanțe scurte și medii însă, este o companie plăcută.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Am achizitionat o Strida Mas in 2013, cea cu doua viteze si sunt mai mult decat multumit de ea. Singura problema serioasa a fost o spita rupta din capatul/nit deoarece am calcat cu viteza peste o piatra maricica (cam cat un cartof maricel), si n-am vrut/putut s-o folosesc deoarece a durat pana ce mi-a venit comanda spitei din strainatate (am facut o comanda de 30 de spite ca sa scap de probleme pe viitor). O singura data mi s-a ridicat putin roata din fata deoarece am vrut sa urc o pasarela cam abrupta, cu tot dinadinsul si brusc. Explicatia este simpla: bicicleta este foarte usoara, forta de pornire in prima viteza este mult mai mare decat la celelalte biciclete iar saua/centrul de greutate este putin mai in spate. Fiind o bicicleta foarte "maniabila" deci, nervoasa, trebuie sa te adaptezi la acest fapt care nu constituie niciun impediment in a o folosi. "Problema" care o prevad este inlocuirea placutelor de frana, pt, ca n-am mai facut asa ceva pana acum, observand ca manerul de frana de pe ghidon corespunzand rotii din spate, face o cursa mai lunga, banuiesc ca din cauza subtierii placutelor. De doi ani si ceva am folosit-o intens si as vrea s-o mai gresez dar nu stiu,n-am curaj s-o desfac singur, ca nu cumva sa stric ceva. Ma gandesc sa desfac cutia celor doua viteze din componenta foii pt. a curata/unge pentru ca n-am facut-o niciodata de la achizitionare. Daca cineva si-a pus-o la punct singur, il rog, daca este amabil, sa lase niste detalii. Multe multumiri.

  • Ma gandeam sa achizitionez si eu una, dar din ce am citit pare nepotrivita pentru Bucuresti.
    Nu am testa inca modelul, asa ca oricine detine una, poate comenta parerile de mai jos
    -Pozitia corpului: nu pare sa avantajeze un biciclist in conditii de vant.
    -Manevrabilitate:este prea sensibila pentru ce "ofera" capitala (gropi, sine,borduri de 30 de cm).
    -Nu poti urca o panta moderata (se recomanda sa nu lasi greutatea doar pe pedale pentru ca se modifica centrul de greutate)

    O bicicleta (instabila) de week-end insorit, usor de transportat si depozitat.

  • Iulian, nu am aruncat cu rahat cum direct te exprimi ci mi-am exprimat indoieli rezonabile legate de functionalitate in primul rand. Mi s-au adus argumente ok si nu am continuat. Am mai protestat ulterior la acest gen de infatuare afisat de cei care isi inchipuie ca daca au bani peste medie sunt si superiori! Ei bine nu am sa iti explic veniturile mele ca sa intelegi de ce chiar nu m-ar interesa cat costa o astfel de bicicleta, dar sunt unul dintre putinii care chiar daca are bani le apreciaza valoarea si nu aruca cu ei. Si orice ai zice acest fier cu doua roti si doua cabluri nu justifica valoarea de productie. El se adreseaza doar snobilor care tusesc si nu suporta sa faca parte din majoritate, doar pentru ca au dat de bani! De asta am protestat! Sa te apuci sa spui ca Strida este o pomana curata fata de cat este in vest este doar dovada de micime! Chiar daca ai un venit comparabil cu cel din vest trebuie sa te uiti si in jur si sa nu ii sfidezi pe ceilalti cu banii tai. Tu, nu ai decat sa ii scuipi in cap. Eu prefer sa raman in umbra si sa apreciez in continuare latura umana a societatii si sa lupt pentru pastrarea proportiilor si a echitatii.Iar aceasta bicicleta numai asta nu este!

  • Am Strida din 2010 si sunt extrem de multumit. O folosesc de cam 4-5 ori pe saptamana neavand mila de ea: borduri, piatra cubica, gropi, evident ca incerc sa le ocolesc dar in Bucuresti e mai greu uneori.

    Mi-as lua una second fara sa clipsesc pt ca in afara de o pana n-am avut absolut nici o problema tehnica cu ea. E surprinzator de fiabila tinand cont ca am cam 90 kg.

    Franele sunt intr-adevar foarte bune. Pe spate n-am picat niciodata (poate la figurat:) dar in cap am picat de cateva ori cand mi-au sarit pietoni in fata si-am franat cu ambele maini. E de asteptat sa pici in cap de pe o bicicleta atat de mica si cu rotile atat de apropiate plus centrul de greutate destul de sus dar in fond exista mereu alernativa de a intra in pietoni :)

    Cat despre pret si unele comentarii de mai sus lucrurile stau asa:
    1. preturile NU sunt facute in functie de puterea de cumparare ci in functie de costul de productie.

    2. Strida este aproape la jumatate de pret fata de un Brompton iar la ergonomie mi se pare mult mai misto (se pliaza mult mai rapid, conteaza pt mine foarte mult cand te grabesti sa intri la metrou sau ceva de genul asta)

    2. in functie de puterea de cumparare exista si produse ce se adreseaza diverselor segmente de venituri. Daca nu ai bani nu te impiedica nimeni sa iti iei alta bicicleta mai ieftina dar nu trebuie sa spui ca-i de rahat doar pt ca nu ti-o permiti.

    Pt celalalt Iulian: dupa cum ziceam, daca nu ai bani nu e obligatoriu sa arunci cu rahat. Preturile din Romania sunt foarte decente comparate cu cele din vest (si vezi punctul 1 in caz ca iarasi te plangi de bani)

  • Da, clar sunt ffff bune preturile in RO! Sunt pomana... mai ca imi vine sa tip in gura mare ce bicicleta ieftina e Strida! Cum sa vreti una second hand cand sunt asa ieftine "la nou"? Ganditi-va ce afacere e sa o luati la atatea mii de lei "la nou" si sa o vindeti apoi in strainatate. :)) Ce frumos ar fi ca atunci cand comparam preturile cu Occidentul sa comparam si veniturile!

  • Vedeti la biciclop.ro poate au si ceva second. Dar preturile la nou sunt ff bune in RO, eu am dat sub jumatate din ce costa in Occident.

  • Stie cineva de unde se poate cumpara o STRIDA second hand cu roti de 16 sau 18? Vreau pentru baiatul meu una Imi puteti lasa raspunsul aici Va multumesc

  • Buna, imi doresc si eu o strida la mana a doua ca noua e prea scumputa . Daca cineva s-a saturat de ea o cu cumpar cu drag . Multumesc!

  • Mi-am luat in sfarsit o Strida MAS (cea cu doua viteze caci am prins un promo). Foarte incantat :) Cum nu o sa folosesc pentru un timp cealalta bicicleta, Cannondale Scalpel, o scot la vanzare :)

  • Merg de 4 ani cu o "Strida" si sunt foarte multumit de ea. Din cele 4 biciclete pe care le mai detin (dintre care un "Diamant" german de top) aceasta mica, compacta si foarte PRACTICA bicicleta a castigat, cu brio, in Bucuresti.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

4 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma