Setul de componente Microshift Arsis 11 (2015)

Piaţa componentelor pentru transmisii de bicicletă este acaparată de cei trei mari producători: Shimano, SRAM şi Campagnolo. Totuşi, există pe piaţă şi alţi jucători mai mici care încearcă să vină în întâmpinarea clienţilor cu componente de calitate bună, cu inovaţii tehnice şi cu preţuri competitive.

Poate cel mai mare jucător… mic de pe piaţa aceasta este compania taiwaneză Microshift care, de mulţi ani, produce deraioare şi manete de schimbător atât pentru bicicletele de şosea cât şi pentru MTB. Modelul lor de top pentru şosea este Microshift Arsis, acum fiind disponibil pentru sisteme cu 11 pinioane.

Am avut deosebita plăcere să testez pentru o perioadă destul de lungă componentele Arsis 11 model 2015, respectiv manetele combinate, deraiorul spate şi deraiorul faţă.

Pentru început trebuie să precizăm că este vorba de componente fabricate parţial din aluminiu îmbrăcat în carbon. Astfel, carbonul este folosit pentru levierul de frână, o mare parte din corpul deraiorului spate şi o mică parte chiar şi din corpul deraiorului din faţă.

Microshift consideră că Arsis este situat ca şi calitate şi performanţă undeva între Shimano Ultegra şi Dura-Ace, afirmaţie pe care am verificat-o cât am putut de bine.

Manetele de frână şi schimbător au un aspect estetic foarte plăcut şi par de o calitate destul de bună. Sistemul de leviere pentru schimbarea vitezelor este inspirat de cei de la Campagnolo, respectiv un levier în spatele celui de frână pentru urcarea lanţului pe un pinion mai mare şi un levier în lateralul manetei pentru coborârea pinioanelor. În schimb, faţă de Campagnolo, Microshift a modificat forma levierului de coborâre a pinioanelor, în sensul că l-au făcut mai mare, cu o prelungire în jos. pentru a rezolva problema sprinterilor care se plâng că levierul de Campagnolo nu e tocmai la îndemână în anumite poziţii. Chiar dacă nu arată extraordinar aşa supradimensionat, este clar că este uşor de ajuns la el din orice poziţie. Levierul de urcare a pinioanelor are un grad de libertate faţă/spate foarte mare, lucru util de asemenea în sprint şi în căţărare. Personal mi s-au părut foarte uşor de accesat în toate situaţiile, ba mai mult, cu mâna sus pe manete mi se pare destul de uşor de schimbat viteza chiar şi cu baza degetului mare prinr-o usoară apăsare cu palma.

Ergonomia manetelor este foarte bună, doar materialul din care este confecţionat manşonul de cauciuc pare un pic mai fragil, dar asta doar timpul poate să spună….

Am fost plăcut impresionat de uşurinţa de instalare a cablului de schimbător, care în cazul manetelor Shimano este un proces complicat. Cablul de frână se instalează de asemenea simplu şi intuitiv, dar necesită un pic de „simţul găurii” pentru a nimeri cu cablul orificiul corect din spatele manetei.

Deraiorul faţă funcţionează corect şi are un aspect premium dat de mica bucată din carbon al corpului acestuia.

Deraiorul spate în schimb are un aspect deosebit dat de corpul de carbon, care aduce aminte de modelele Record şi Super Record de la Campagnolo, deşi este departe de acestea, având oricum mult mai puţine componente de carbon. Patina sa medie permite folosirea pinioanelor de până la 32, aspect netestat de noi, bicicleta pe care a fost montat având pinionul mare de 28 cu care funcţionează impecabil.

Schimbarea vitezelor funcţionează foarte precis şi plăcut, cu un minim de efort. Aş spune că este din acest punct de vedere cel puţin la nivelul Shimano Ultegra. Este de apreciat faptul că ambele leviere permit schimbarea a câte patru pinioane, atât în sus cât şi în jos. În faţă, deraiorul are patru poziţii pentru a evita cu succes frecarea lanţului de acesta.

Dacă funcţional grupul se compară fără probleme cu Ultegra, în ceea ce priveşte greutatea avem de-a face cu manete mai grele cu 86 g, deraioarele fiind aproape la fel cu cele Ultegra (1 g mai uşor cel din spate şi 4 g mai greu cel din faţă conform măsurătorilor).  Ca preţ, manetele Arsis sunt mai ieftine cu 300 RON faţă de cele Ultegra, o valoare deloc neglijabilă. Deraiorul spate are aproximativ acelaşi preţ, în timp ce deraiorul faţă Arsis este mai scump cu aproximativ 70 RON. Informaţiile complete despre Shimano Ultegra le găsiţi în testul nostru cu acest grup de componente.

Componentele Microshift nu sunt disponibile printr-un importator local în România, ele putând fi cumpărate doar de pe site-uri străine. Am folosit pentru informare preţurile găsite pe site-ul de licitaţii electronice Ebay.

Concluzia este că Arsis 11 sunt componente care se ridică cel puţin la standardul impus de Shimano Ultegra, ergonomia superioară şi preţul ceva mai redus recomandându-le pentru cei ce îşi doresc pe bicicletă ceva de calitate şi mai… exotic!

Greutate măsurată şi preţ

Manete: 504 g, preţ 250 USD (1050 lei)

Deraior faţă (varianta braze-on): 91 g, preţ 60 USD (250 lei)

Deraior spate: 194 g, preţ 75 USD (315 lei)

Greutate completă: 789 g

Preţ complet: 385 USD (1615 lei)

Fotografiile sunt realizate de Horia Niţu, www.horianitu.ro

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

  • Ma bucur ca cineva testeaza produse ale firmelor mai mici.
    Avem nevoie de concurenta pe piata, sunt prea putini 2-3 producatori.
    Veti folosi in continuare groupset-ul? Ar fi interesant de aflat cum se comporta in timp.

    • Da, îmi place foarte mult grupset-ul astfel că va rămâne permanent pe cursieră. Fiind o prezență mai rară, o să mai scriu despre piese după ceva vreme sau dacă apar probleme. Din păcate nu ştiu dacă se va găsi cineva să le importe în România... Noroc că se pot cumpăra de pe internet.

  • Tribanul meu e echipat cu Microshift (ceva entry) insa m-a impresionat ca schimba foarte precis si nu s-au dereglat. Am 2000km parcursi.

    • Da, în general am auzit doar de bine de la utilizatorii de Microshift, dar în general doar componente de şosea. Avem pentru teste şi componentele lor de top pentru MTB 2x10, sper să reuşim să le testăm până la finalul anului. Suntem foarte curioşi cum funcţionează, că de arătat arată bine.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

7 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma