Poate cel mai mare jucător… mic de pe piaţa aceasta este compania taiwaneză Microshift care, de mulţi ani, produce deraioare şi manete de schimbător atât pentru bicicletele de şosea cât şi pentru MTB. Modelul lor de top pentru şosea este Microshift Arsis, acum fiind disponibil pentru sisteme cu 11 pinioane.
Am avut deosebita plăcere să testez pentru o perioadă destul de lungă componentele Arsis 11 model 2015, respectiv manetele combinate, deraiorul spate şi deraiorul faţă.
Pentru început trebuie să precizăm că este vorba de componente fabricate parţial din aluminiu îmbrăcat în carbon. Astfel, carbonul este folosit pentru levierul de frână, o mare parte din corpul deraiorului spate şi o mică parte chiar şi din corpul deraiorului din faţă.
Microshift consideră că Arsis este situat ca şi calitate şi performanţă undeva între Shimano Ultegra şi Dura-Ace, afirmaţie pe care am verificat-o cât am putut de bine.
Am fost plăcut impresionat de uşurinţa de instalare a cablului de schimbător, care în cazul manetelor Shimano este un proces complicat. Cablul de frână se instalează de asemenea simplu şi intuitiv, dar necesită un pic de „simţul găurii” pentru a nimeri cu cablul orificiul corect din spatele manetei.
Schimbarea vitezelor funcţionează foarte precis şi plăcut, cu un minim de efort. Aş spune că este din acest punct de vedere cel puţin la nivelul Shimano Ultegra. Este de apreciat faptul că ambele leviere permit schimbarea a câte patru pinioane, atât în sus cât şi în jos. În faţă, deraiorul are patru poziţii pentru a evita cu succes frecarea lanţului de acesta.
Dacă funcţional grupul se compară fără probleme cu Ultegra, în ceea ce priveşte greutatea avem de-a face cu manete mai grele cu 86 g, deraioarele fiind aproape la fel cu cele Ultegra (1 g mai uşor cel din spate şi 4 g mai greu cel din faţă conform măsurătorilor). Ca preţ, manetele Arsis sunt mai ieftine cu 300 RON faţă de cele Ultegra, o valoare deloc neglijabilă. Deraiorul spate are aproximativ acelaşi preţ, în timp ce deraiorul faţă Arsis este mai scump cu aproximativ 70 RON. Informaţiile complete despre Shimano Ultegra le găsiţi în testul nostru cu acest grup de componente.
Componentele Microshift nu sunt disponibile printr-un importator local în România, ele putând fi cumpărate doar de pe site-uri străine. Am folosit pentru informare preţurile găsite pe site-ul de licitaţii electronice Ebay.
Concluzia este că Arsis 11 sunt componente care se ridică cel puţin la standardul impus de Shimano Ultegra, ergonomia superioară şi preţul ceva mai redus recomandându-le pentru cei ce îşi doresc pe bicicletă ceva de calitate şi mai… exotic!
Greutate măsurată şi preţ
Manete: 504 g, preţ 250 USD (1050 lei)
Deraior faţă (varianta braze-on): 91 g, preţ 60 USD (250 lei)
Deraior spate: 194 g, preţ 75 USD (315 lei)
Greutate completă: 789 g
Preţ complet: 385 USD (1615 lei)
Fotografiile sunt realizate de Horia Niţu, www.horianitu.ro
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
Ma bucur ca cineva testeaza produse ale firmelor mai mici.
Avem nevoie de concurenta pe piata, sunt prea putini 2-3 producatori.
Veti folosi in continuare groupset-ul? Ar fi interesant de aflat cum se comporta in timp.
Da, îmi place foarte mult grupset-ul astfel că va rămâne permanent pe cursieră. Fiind o prezență mai rară, o să mai scriu despre piese după ceva vreme sau dacă apar probleme. Din păcate nu ştiu dacă se va găsi cineva să le importe în România... Noroc că se pot cumpăra de pe internet.
Exista si un importator Miroshift in Romania,la Deva mai exact,SportXTeam
Tribanul meu e echipat cu Microshift (ceva entry) insa m-a impresionat ca schimba foarte precis si nu s-au dereglat. Am 2000km parcursi.
Da, în general am auzit doar de bine de la utilizatorii de Microshift, dar în general doar componente de şosea. Avem pentru teste şi componentele lor de top pentru MTB 2x10, sper să reuşim să le testăm până la finalul anului. Suntem foarte curioşi cum funcţionează, că de arătat arată bine.