Categorii: AnvelopeRotiTeste

Schwalbe Rocket Ron SpeedGrip Evolution (2018)

Ai în față noul Rocket Ron, o anvelopă de Cross Country care a suferit câteva modificări pentru anul în curs, cea mai importantă dintre acestea fiind compound-ul din care este construită. Chiar dacă modelul carcasei a rămas similar, aceasta a primit câteva ranforsări și două versiuni de compound: Speed și SpeedGrip. Am testat versiunea albastră SpeedGrip, care oferă o viteză de rulare sensibil mai mică decât în cazul compound-ului Speed, însă compensează cu mai multă aderență în off-road și cu durabilitate mai mare.

Montajul nu se face la fel de simplu precum în cazul altor anvelope, fiind necesare două leviere pentru a o putea instala pe jantă.

Pe traseu am pedalat cu o presiune de 1.9, sensibil mai mare decât ceea ce folosesc în mod normal (1.7 bar), însă am vrut să urc mai ușor aceasta fiind setarea pe care aș folosi-o în mod normal la un maraton cu un traseu mai dificil (în condițiile în care nu folosesc tubeless). Viteza de rulare este impresionantă, dar asta am concluziat deja de acum 8 ani când am dat prima tură cu aceste anvelope (desigur, în format de 26 inch). Am prins diverse condiții de traseu, însă în ultima tură a fost ceva mai umed, iar aderența la urcare a fost excelentă ținând cont că am avut un mix de condiții, cu ceva noroi, pietriș umed, etc.

La coborâre s-a văzut adevăratul caracter al anvelopelor. Balonajul ceva mai mare, cu lățimea de 2.25, mi-a menajat un pic spinarea, însă mai surprinzătoare a fost aerența pe care am obținut-o în aceste condiții, făcând aici referire la presiunea de 1.9 bar și traseul presărat cu pietre. Fie că e vorba de viraje, această anvelopă compensează printr-un compound mai moale mai degrabă decât din crampoane, care nu-s foarte înalte. Se curăță relativ rapid de noroiul de munte (atenție, a nu se confunda cu cel de pădure), iar la limită aceste anvelope încă mai permit un derapaj controlat al naibii de distractiv. Față de concurența principală, mi se pare că Schwalbe-le suferă la capitolul pereți laterali. Un snake byte era imposibil de făcut cu acea presiune, însă la trecerea peste unele pietre, acestea au zgâriat pereții laterali mai rapid și mai ușor decât în cazul altor anvelope.

Pe scurt, anvelopele sunt ideale pentru competiții serioase de maraton sau cross country, iar prețul se încadrează precum restul concurenților, într-o gamă premium. Aproximativ 250 de lei cer cei de la Schwalbe pe această anvelopă, un cost pe care odată plătit, te alegi cu un set de anvelope ușoare – printre cele mai ușore din lume la această dimensiune (luând și protecția în calcul). În versiunea Performance – mai grea și fără să ofere o aderență similară – prețul este la jumătate.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

18 ore in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

5 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

6 zile in urma