Categorii: AnvelopeRotiTeste

Schwalbe CX Pro (2016)

Schwalbe oferă în acest moment trei anvelope diferite pentru biciclete de ciclocros: CX Pro-ul de față, X-One și CX Comp. Am ales varianta de mijloc, X-One fiind versiunea mai scumpă, dar mai ușoară, iar CX Comp, varianta mai ieftină, dar mai grea. Cea care în teorie ar trebui să adune ce-i mai bun din cele două lumi este modelul CX Pro, cu o greutate (cântărită) de 405 grame, crampoane suficient de mari și talon pe sârmă.

Pe teren, Schwalbe CX Pro s-a descurcat admirabil atât pe porțiunile de pământ și noroi, cât și pe asfalt. Pe oricare dintre acestea ai pedala, vei remarca imediat viteza bună de rulare a anvelopei, ajutată și de dispunerea crampoanelor centrale, foarte apropiate. Pe asfalt este o anvelopă relativ zgomotasă, însă odată ce ieși în off-road, nu mai ai nicio grijă. Și în principiu, lipsa de griji este dată de aderență. O anvelopă sigură îți dă întotdeauna încredere. Nu se încărcă cu prea mult noroi, ceea ce este vital pentru o anvelopă de ciclocros, iar în viraje se descurcă bine. Desigur, virajele nu le poți aborda ca pe MTB, decât dacă mănânci ciclocros pe pâine, dar la o viteză să spunem medie, crampoanele laterale se înfig în teren. Totoodată, trebuie să remarc confortul oferit de aceste anvelope, care pentru dimensiunea de 28 x 1.2 este chiar rezonabil.

Ce nu mi-a plăcut la această anvelopă este faptul că este disponibilă în versiunea Performance Line, un amestec de cauciuc de clasă medie, versiunea EVO fiind cea de top, iar versiunea Active, cea entry. Însă niciuna din aceste două variante nu sunt disponibile cu anvelopele CX Pro, așa cum putem observa în cazul altor modele de MTB. Talonul este de sârmă deci nu pot fi pliate și adaugă și ceva greutate în plus. Comparat cu modelul de top X-One, vei avea aproximativ 60-100 de grame extra pe set.

În concluzie, anvelopa Schwalbe CX Pro este un all-rounder bun, care în afară de ciclocros poate fi utilizată fără probleme și pe bicicletele de touring sau de trekking, în cazul în care mai evadezi din când în când din oraș și pe poteci de pădure. Pare a fi de asemenea foarte durabilă, existând câteva păreri ale utilizatorilor care enunțau faptul că au reușit parcurgerea a peste 4.000 de km cu un set.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

13 ore in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

5 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

6 zile in urma