Schwalbe oferă în acest moment trei anvelope diferite pentru biciclete de ciclocros: CX Pro-ul de față, X-One și CX Comp. Am ales varianta de mijloc, X-One fiind versiunea mai scumpă, dar mai ușoară, iar CX Comp, varianta mai ieftină, dar mai grea. Cea care în teorie ar trebui să adune ce-i mai bun din cele două lumi este modelul CX Pro, cu o greutate (cântărită) de 405 grame, crampoane suficient de mari și talon pe sârmă.
Pe teren, Schwalbe CX Pro s-a descurcat admirabil atât pe porțiunile de pământ și noroi, cât și pe asfalt. Pe oricare dintre acestea ai pedala, vei remarca imediat viteza bună de rulare a anvelopei, ajutată și de dispunerea crampoanelor centrale, foarte apropiate. Pe asfalt este o anvelopă relativ zgomotasă, însă odată ce ieși în off-road, nu mai ai nicio grijă. Și în principiu, lipsa de griji este dată de aderență. O anvelopă sigură îți dă întotdeauna încredere. Nu se încărcă cu prea mult noroi, ceea ce este vital pentru o anvelopă de ciclocros, iar în viraje se descurcă bine. Desigur, virajele nu le poți aborda ca pe MTB, decât dacă mănânci ciclocros pe pâine, dar la o viteză să spunem medie, crampoanele laterale se înfig în teren. Totoodată, trebuie să remarc confortul oferit de aceste anvelope, care pentru dimensiunea de 28 x 1.2 este chiar rezonabil.
Ce nu mi-a plăcut la această anvelopă este faptul că este disponibilă în versiunea Performance Line, un amestec de cauciuc de clasă medie, versiunea EVO fiind cea de top, iar versiunea Active, cea entry. Însă niciuna din aceste două variante nu sunt disponibile cu anvelopele CX Pro, așa cum putem observa în cazul altor modele de MTB. Talonul este de sârmă deci nu pot fi pliate și adaugă și ceva greutate în plus. Comparat cu modelul de top X-One, vei avea aproximativ 60-100 de grame extra pe set.
În concluzie, anvelopa Schwalbe CX Pro este un all-rounder bun, care în afară de ciclocros poate fi utilizată fără probleme și pe bicicletele de touring sau de trekking, în cazul în care mai evadezi din când în când din oraș și pe poteci de pădure. Pare a fi de asemenea foarte durabilă, existând câteva păreri ale utilizatorilor care enunțau faptul că au reușit parcurgerea a peste 4.000 de km cu un set.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…