Proverbiala calitate Shimano a trecut prin primul test al îndoielii atunci când producătorul japonez s-a lansat în construcția și de alte componente, în afară de groupset-uri. Însă tocmai aceste provocări au ranforsat respectiva calitate pentru care compania e renumită, iar fiecare pereche de pantofi, de echipament, de componente de cockpit și orice alte accesorii ieșite pe poarta fabricii lor au ajutat la câștigarea unui prestigiu și mai mare. Când însă Shimano a pășit pe domeniul roților, parcă sentimentele au fost mai amestecate decât în restul cazurilor, dar în scurt timp niponii și-au alcătuit o gamă care acoperă toate nevoile, de la ultra-performant la bun de uzat puternic, oferind numeroase variante avantajoase, precum setul RS81.
Dacă e să caracterizez din start roțile RS81 C35, le-aș numi un all-rounder pur-sânge, care nu excelează într-o privință anume, punctând peste medie, dar nu spre vârf, la toate capitolele, cu pedigree de produs de top. Motivele sunt multiple. În primul rând, originea lor se află în tehnologia laminării cu carbon, care, la momentul lansării (să tot fie vreo 7-8 ani de atunci), era disponibilă doar pentru roțile de top Shimano, precum renumitele WH-7850, afiliate inegalabilei game Dura-Ace. Ideea de bază a acestei construcții este un miez de aluminiu al jantei, acoperit pe urmă cu multiple straturi de carbon, ranforsat în zona de prindere a spițelor. Carbonul care ia locul aluminiului scade din greutate și adaugă în rigiditate și, dacă te încântă cu ceva, oferă și un aspect elegant prin luciul său discret.
Setul de roți mai are și alți ași în mânecă pe lângă jantele laminate. Pentru un plus de aerodinamică, are spițele aplatizate (16 pentru roata de față și 21 pentru cea de spate (14 pe partea cu pinioanele, 7 pe cealaltă), dar și o lățime de aproape 21mm a jantei care contribuie în acest sens prin faptul că uniformizează ansamblul jantă-anvelopă, deși avem îndoielile noastre cât de multă eficiență chiar aduce acest artficiu. Nici cu rigiditatea nu stau rău, fără însă a stabili vreun record în acest sens, iar cu siguranță rezistența este un mare atu al lor, profilul mai înalt încasând cu stoicism gropile și denivelările care nu au fost reperate la timp de ochiul ager al ciclistului de test. Le-a încasat fără să se îndoaie sau descentreze, ca să fim clari. Laude merg și în direcția butucilor care nu numai că rulează fin, dar au și garnituri care practic te fac să uiți că au nevoie de service. Nu putem să te încurajăm să le acorzi atenție frecvent pentru că nici noi nu am făcut-o vreme de 6 luni și, după cum se prezintă lucrurile, nici nu par a avea nevoie, mergând la fel de bine fie că au fost la munte, la mare, în câmpie, pe ploaie, pe praf sau pe frig.
RS81, ca performanță, aparțin gamei Ultegra, deși având în vedere pasul făcut de seria 6800 poate că n-ar fi stricat ca și roțile în cauză să fie mai rafinate, și sunt disponibile în mai multe profile de jantă: C50, C35 și C24, având înălțimi de, ați ghicit, 50, 35, respectiv 24mm. C35-ul încăput pe mâna noastră la test reprezintă, după cum am afirmat și mai sus, un set bun la toate, care aparține eșalonului superior de produse, însă se află la intrarea în această zonă. Profilul de 35mm e ideal pentru ruleuri – roțile nu sunt nici prea grele pentru cățărare, dar suficient de aerodinamice pentru a-ți oferi un avantaj sesizabil pe plat, când rulezi cu viteză mare. Coroborând aceste ultime două fraze, reiese că C35 va fi un set ocolit de către cei care vor ceva ușor de tot pentru cățărare și de către viteziștii care au nevoie de roți cu profile foarte înalte pentru a atinge avantajul aerodinamic maxim pe plat. Pe de altă parte, C35 reprezintă o variantă optimă pentru amatorii care doresc un set de roți de calitate pentru bicicleta lor, fără a devasta contul bancar, pentru că sunt rezistente, au o greutate acceptabilă (circa 1.700 de grame), o rigiditate pe măsură și poartă cu ele fiabilitatea care a făcut Shimano faimoasă.
Greutate: 1.692 de grame (756/936) – fără axele de desprindere rapidă, anvelope și camere
Compatibile cu casete de 9, 10 și 11 viteze
Preț: 3.087 lei
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
3000lei pe niste roti sosea de 1700gr mi se pare nesimtire. Am niste Mavic Crosstrail 2014 care au 1650 si au fost 330euro cu tot cu transport. La 3000lei deja cumperi roti de XC sau sosea de 1400gr cu butuci seriosi.