Categorii: RotiTeste

Setul de roți de MTB Vittoria Reaxcion 28 Carbon (2021)

Roțile de bicicletă în general au evoluat mult în ultima vreme, totul fiind datorat evoluției tehnologiei de prelucrare a fibrelor de carbon. Pe de o parte se pot obține forme mult mai complexe, pe de altă parte prețul de producție a scăzut mult. Astfel, roțile din carbon, care până nu demult reprezentau opțiuni premium doar pe cele mai scumpe biciclete, au devenit o prezență obișnuită și pe bicicletele din gama medie de performanță.

La MTB, evoluția a însemnat pe de o parte trecerea la jantele hookless, mult mai bine adaptate pentru folosirea în sistem tubeless, dar și la creșterea lățimii jantelor. Această creștere în dimensiunile laterale a adus un plus incredibil de performanță: stabilitatea și aderența au crescut simțitor, iar rezistența la rulare a scăzut, datorită posibilității folosirii presiunilor mai joase.

În ceea ce privește roțile de XC, dacă chiar și acum 5-6 ani se foloseau jante cu lățimea internă de 19-21 mm, azi aceste dimensiuni sunt prezente la cursiere. La XC s-a generalizat lățimea de 25 mm ca un standard mai bine ancorat în realitate. Însă majoritatea producătorilor au dus transformarea mai departe, apropiindu-se sau chiar atingând lățimea internă de 30 mm, adaptată perfect noilor anvelope de 2.25 sau 2.3, folosite pe ultimele generații de biciclete de XC.

Vittoria este un producător italian binecunoscut pentru anvelopele de calitate premium. Aceștia s-au orientat în ultimii ani și spre producția de roți de șosea și iată, mai nou, și spre offroad și MTB. Importatorul Vittoria în România, Hive Distribution, ne-a pus la dispoziție prin magazinul Trisport un set de roți modelul Vittoria Reaxcion Carbon 29 pe care l-am testat în multe condiții variate în ultimele 2 luni.

Roțile Reaxcion Carbon 29 (un joc interesant de litere) fac parte fără îndoială din generația nouă: jantele hookless din carbon, cu o lățime internă de 28 mm și externă de 32 mm fac ca anvelopele să se așeze foarte bine, cu un profil lat.

Am folosit roțile împreună cu un set de anvelope Tufo 29×2.25, la o presiune de 1.2 bar, la interior fiind montat un set de inserții Pepis Tire Noodle Race. Anvelopele umflate astfel au o lățime măsurată de 57.42 mm, adică 2.26 inch.

Pe partea de butuci, roțile folosesc modele construite special pentru Vittoria de DTSwiss, care au la bază modelul lor de succes 350. De la acesta, roțile Vittoria au primit inclusiv mecanismul de angrenare modern cu ratchet. Prinderile de disc sunt de tip CenterLock, iar roțile se prind cu un sistem standard Boost, cu ax de 15×110 mm pe față și 12×148 mm pe spate. Roțile sunt construite folosind câte 24 de spițe standard din oțel, cu tragere directă.

Greutatea oficială a setului de roți este de 1495 g, o valoare impresionantă pentru un set de roți cu aceste dimensiuni și cu un preț din gama medie. Noi am cântărit setul și am obținut 1535 g, respectiv 825 g roata spate și 710 g roata față, dar asta e cu benzile tubeless montate deja din fabrică.

Am folosit roțile montate pe bicicleta Orbea Oiz și am reușit să parcurg cu ele trasee extrem de diferite, de la forestiere în stare bună până la noroi și zone cu bolovani, așa că am reușit să îmi fac o părere destul de clară despre acestea. Prima senzație la trecerea de la roțile anterioare Mavic de 23 mm a fost rulajul mult mai ușor, în mod evident bicicleta rula mai fin peste micile neregularități ale drumului, senzația fiind de eficiență excelentă.

O primă impresie am avut-o pe un drum forestier cu urme adânci de roți, unde bicicleta a devenit foarte stabilă, tendința de a aluneca lateral înspre șanțuri fiind mult diminuată. Am remarcat o combinație de îmbunătățiri la aderență dar și la stabilitatea laterală. Apoi pe zone foarte tehnice, cu bolovani, roțile oferă încredere, o direcție precisă și o trecere eficientă și destul de confortabilă peste obstacole.

Până acum, roțile Vittoria Reaxcion par să fi adăugat un plus important de performanță bicicletei, adus de stabilitatea și aderența suplimentare și de rezistența la înaintare diminuată, mai ales pe zonele tehnice. Senzația de rulaj eficient e evidentă, fiind cu siguranță datorată atât roților, cât și anvelopelor Tufo cu 375 tpi pe calea de rulare. Recomand clar roțile Vittoria Reaxcion Carbon 29 ca o opțiune excelentă pentru cei ce doresc un set de roți de XC late, la un preț ceva mai accesibil decât alte modele concurente de pe piață.

Importator: Hive Distribution, prin magazinul Trisport

Preț: 6999 lei

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

7 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma