Categorii: Anvelope

CST Jack Rabbit (2016)

Pentru a întrerupe puțin rutina testării anvelopelor de 29 inch plasate mai mult spre vârful gamei de produse și performanță am testat ceva mai modest. Am cerut importatorului să ne trimită o anvelopă CST „bună-la-toate”, dar și ieftină. La această solicitare Bikefun România a răspuns cu Jack Rabbit, o anvelopă de 26 inch care chiar pare că le poate face pe toate. Totuși, înainte de a ne îmbăta cu apă rece, trebuie să ne amintim că orice care este bun la toate nu prea excelează la nimic. Așadar să vedem despre ce e vorba.

CST Jack Rabbit este o anvelopă offroad entry level gândită pentru ture ușoare. Deși are crampoane acestea sunt destul de mici putând fi considerată chiar și semi slick. La test am avut varianta cea mai ieftină de 59 lei, dimensiunea 26×2.10. În afară de aceasta mai există dimensiunea 26×2.00 la 129 lei și varianta pentru 29er cu dimensiunea 29×2.10 și aceasta la un preț bun de 72 lei. Diferențele dintre cea 2.00 de 129 lei și cea testată de noi 2.10 de 59 lei este faptul că cea mai scumpă este compatibilă tubeless, are protecție EPS la pană și este pliabilă, dar este mai grea. Varianta testată de noi a avut talon din sârmă.

Cântărită anvelopa a oferit greutatea de 695 grame, cu 30 grame mai mult decât este menționat în specificațiile oficiale. Această greutate, destul de mare, situează anvelopa în a doua jumătate a clasamentului nostru neoficial al greutăților anvelopelor. Spre exemplu Maxxis Ardent de 27,5×2,4 inch are 763 grame, iar Hutchinson Python 2 Hardskin de 29×2.10 are 840 grame. Pe de alta parte Hutchinson Black Mamba de 29×2,1, dar cu talon tot pe sârmă are 690 grame. Însă ținând cont de destinația anvelopei nu consider această greutate o bilă neagră pentru Jack Rabbit.

Mulți dintre noi consideră numărate zilele anvelopelor de 26 inch însă aparent nu este deloc cazul. Într-una din turele recente de cicloturism făcută cu prietenii ne-am trezit că toți din grup eram cu roți de 26. Desigur majoritatea dintre noi avem și bicicleta 29er „de race”, dar la plimbare, și mai ales la plimbare cu copii, majoritatea încă preferă să scoată în natură bicicleta simplă și bună-la-toate cu roți de 26. În plus și la concursuri încă vezi foarte mulți concurenți care folosesc biciclete clasice, de 26.

CST Jack Rabbit de 26×2.10 are un TPI de doar 27. Este extrem de puțin, iar asta înseamnă că din punct de vedere al performanței la viteză și al confortului, acestea sunt la un nivel mic întrucât carcasa din cauciuc a anvelopei nu se mulează la fel de bine pe denivelări. Pe de altă parte un TPI mic oferă o protecție mai bună la pană. Versiunea testată de noi nu a dispus nici de sistemul EPS (Exceptional Puncture Safety) de la CST. Așadar întreaga protecție a fost dată de TPI și faptul că anvelopa este single compound. Poate a fost noroc sau poate TPI-ul mic și-a făcut treaba însă în sutele de kilometri parcurse până acum cu Jack Rabbit nu am avut nicio pană.

În teren anvelopa este cât se poate de în regulă. Nu excelează la aderență atunci când intri cu viteză pe un viraj offroad. Crampoanele mici nu au cum să se agațe suficient de teren. Totuși crampoanele laterale sunt ceva mai pronunțate, asta însemnă aderență decentă. Însă pe asfalt și în situații similare aderența este mult mai bună. Profilul rotund al anvelopei îți oferă aderență egală aproape indiferent cât de mult ești înclinat pe viraj.

Cât privește aderența la urcare sau la frânare, aici am observat performanțe similare atât off cât și on road. Crampoanele, deși mici, prind suficient în teren, sau se lipesc de asfalt, pentru a-ți permite o urcare fără derapaje. La coborâre este aproape la fel de bine, dar evident trebuie să fii mai atent. Nu sunt totuși anvelope de concurs ci anvelope pentru touring/trekking.

Deși destul de late la 2.10 și în oraș, pe asfalt, le-am găsit eficiente și folositoare. Este drept că dispun de o amprentă mai mare la sol însă crampoanele mici nu opun rezistență mare. Dacă mai și umfli anvelopa la 2-3 BAR, atunci când folosești bicicleta mai mult în oraș la drumul spre serviciu sau să-l duci pe cel mic la grădiniță în scăunelul de bicicletă, atunci viteza de rulare este excelentă. Dacă te pregătești pentru o tură la munte offroad atunci este bine să reduci presiunea la 2-2,5 BAR sau chiar mai puțin, în funcție de greutatea ta. Ține minte că este o anvelopă de 26 inch care funcționează mai bine la presiune mai mare, în contrast cu cele pentru 29er.

În concluzie noile CST Jack Rabbit sunt niște anvelope destul de bune-la-toate. Le poți folosi foarte bine în oraș, pe asfalt, la drumul spre serviciu, la grădiniță cu copii, la piață sau la o tură de cicloturism pe asfalt. Rezistența la rulare este mică și vei avea eficiență bună la înaintare. Le poți folosi offroad eficient pe teren mai mult ferm decât sfărâmicios, pământ bătătorit sau macadam de bună calitate. Pe pietriș sau pământ afânat aderența este slabă. Nu le recomand în niciun caz pentru concurs decât dacă cunoști în întregime traseul și știi că este mai mult „de fugă” decât tehnic, cu rădăcini sau bolovani instabili. Pe asfalt ud le-am simțit destul de instabile pe viraj în viteză. Nu le recomand datorită carcasei cu cauciuc mai dur, mai rezistent în timp însă mai puțin aderent. Aceeași este situația pe ud și la munte în offroad. Pe noroi nu au randament satisfăcător. Pe pietriș fin nisipos, sau pe nisip, anvelopele se încarcă, dar continuă să aibă aderență. În plus se descarcă repede odată ce ai reintrat pe teren ferm.

Pe scurt CST Jack Rabbit sunt anvelope recomandate pentru ture normale, pentru plimbări lungi sau scurte, ture de cicloturism cu bagaje sau fără, ture în parc on sau off road. Nu sunt recomandate pentru trasee tehnice cu multe viraje și teren provocator. Totuși pot fi folosite și aici dacă viteza este mică și atenția mare. Sunt ca o mașină SUV de oraș, dar invers. În timp ce un SUV merge foarte bine în oraș, dar se descurcă și pe un forestier, aceste anvelope merg bine pe forestier, dar se descurcă admirabil și pe asfalt. Este o anvelopă universală, „bună la toate”, cu condiția să nu exagerezi.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

4 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma