Romet Rambler R7.3 (2019)

Îți mai amintești câte Romet Rambler am testat până acum? Cu siguranță, multe. Și totodată în multe variante. În oricare din variante însă, mai ales în cazul echipărilor entry-level, Rambler-ul vrea să ofere un raport echipare/preț excelent, ceea ce încearcă bineînțeles și cu modelul de față. Și reușește, luând în calcul mai multe date, însă în acest segment diferențele de preț sunt de plus-minus 100, maxim 200 de lei. Pornind de la această idee, este clar că o vei alege pe cea care-ți place vizual cel mai mult. Iar Rambler-ul nu arată deloc rău, având chiar o notă de agresivitate dată de grosimea roților (anvelopele mai balonate alături de janta înaltă).

Pe scurt:

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă pe arc cu o cursă de 100 mm și brațe de 28mm
  • preț de achiziție: 1.899 lei
  • roți de 27.5 de inch
  • pentru trasee recreaționale
  • poziție: ușor aplecată pe față
  • geometrie: adaptată terenurilor plate

Cadru/Pe traseu

Vorbim aici despre o bicicletă echipată cu roți de 27.5 inch, așadar orientată către persoanele ceva mai scunde. Cei de peste 1.80m se vor orienta către biciclete cu roți de 29 de inch, precum Rambler-ul R9.1, care, deși este semnificativ mai ieftin decât candidatul de față, mi-a plăcut în mod deosebit, deoarece reușește să combine cu măiestrie un preț mic, cu echiparea, cu confortul dar și cu aspectul. R7.3 este bicicleta mai fâșneață dintre cele două și cum menționam mai sus, pare mai robustă datorită combinației de anvelope balonate cu jante înalte, roțile părând astfel mult mai solide. În ceea ce privește controlul însă, pentru poteci de pădure și trasee fără prea multe denivelări, ambele își vor face treaba mai mult decât mulțumitor, cu mențiunea că R9.1 rulează ceva mai rapid datorită roților mai mari. Dar producătorii s-au orientat către clientelă, păstrând roțile de 29 de inch pentru persoane mai înalte și competiții, iar pe cele de 27.5 inch pentru persoanele mai scunde și disciplinele extreme.

Geometria lui R7.3 este una clasică, cu un headtube amplasat la 70.5 grade, un seat tube – la 73.5 grade, combinate cu o pipă lungă de 90mm și cu un ghidon de 720mm. Posibil ca pipa să fie destul de lungă pentru unii dintre voi, așadar vă recomand cu căldură să încercați una ceva mai scurtă, de 60-70mm, pentru o poziție ceva mai confortabilă. În plus, investiția este nesemnificativă. Rigidtatea cadrului este de 97 Nm/grad, așadar mai mică decât în cazul lui R9.1, însă suficientă pentru persoanele cu o greutate de peste 90 de kg – permițând cadrului să-și păstreze proprietățile rigidității torsionale în viraje sau în timpul sprinturilor. Pe de altă parte, chainstay-ul de 435mm – combinat cu pipa potrivită, poate oferi și un pic de distracție pe traseu, asta dacă te afli neapărat în căutarea acesteia.

La nivel de finisaje cadrul lui R7.3 nu a lăsat loc de comentarii, atât sudurile cât și vopseaua încadrându-se în media segmentului. Ceea ce oferă în plus în acest buget sunt cămășile schimbătoarelor trase prin cadru, cu excepția conductei frânei, ceea ce oferă un plus de eleganță și de atenție la detalii. Pentru cei care nu folosesc un rucsac și vor să care după ei un bidon de lichide, există o prindere pe țeava inferioară a cadrului. Cât despre tehnologiile utilizate, prinderea roții de spate se face clasic, cu cheiță rapidă QR9, headtube-ul este drept, iar prinderea etrierului de spate se face pe partea de jos a basculei.

Echipare

3 foi și 8 viteze sunt standard în acest segment de preț, existând alternative cu 9 pinioane însă care vin cu alte minusuri la alte capitole. Cumva lucrurile sunt echilibrate și trebuie să te gândești foarte bine din start pentru ce vei folosi bicicleta. Dacă nu faci drumuri prea des pe la munte, cele 3 foi ale angrenajului Shimano Tourney (pe care lanțul se plimbă cu ajutorul unui schimbător tot din gama Tourney) și cele 8 pinioane (însoțite de un schimbător Shimano Acera din generația nouă) sunt suficiente pentru drumurile forestiere sau pentru distanțele pe care trebuie să le parcurgi pentru a ajunge la acele drumuri.

Frânele porvin de la Shimano, modelul EF505, combinate cu un set de manete integrate. Asta înseamnă că shifter-ele (manetele de schimbător) sunt parte integrantă a manetei de frână, fiind astfel plasate foarte aproape unele de altele. Padela pentru schimbarea într-o treaptă inferioară (pinioane mari) este mare și se află sub manetă, pe când cea pentru treptele superioare (pinioane mici) este ceva mai mică din punct de vedere al dimensiunilor și se află deasupra. Acționarea manetelor se face facil. Un punct în minus însă este reprezentat de discul de 160mm montat pe față. Cei care cântăresc mai mult de 70 de kg și fac și drumuri la munte, vor fi sfătuiți să treacă la un disc mai mare, de 180mm, fiind necesară achiziția unui adaptor specific (având un cost de aproximativ 30 de lei).

Roțile suportă abuzuri, iar în acest sens acest Romet poate fi o alternativă pentru cei mici (dar cu înălțimea potrivită) sau pentru cei care abia încep să pedaleze și doresc o bicicletă pe care să învețe fără să le pese prea mult de starea ei tehnică. Butucii cu bile Shimano vor avea nevoie de întreținere atentă dacă ții la longevitatea lor (trebuie gresați sau strânși la timp, după caz), însă jantele din aluminiu duble sunt solide. Anvelope provin de la Deestone și au un compound suficient de moale încât să ofere o aderență bunicică pe off-road, reușind totoodată să ruleze și confortabil.

Furca Suntour XCT este adaptată tot forestierelor, așadar când vei întâlni porțiuni foarte denivelate (de cele tehnice n-are sens să amintesc), va trebui să strângi mai bine de ghidon și să treci fără pretenții de confort peste ele. Altfel, pe denivelări mici – coroborat cu greuatatea ta – își face treaba mulțumitor.

Video

Concluzie/Cui se adresează

Dacă 29er-ul este prea mare pentru tine atunci alternativa va fi o bicicletă cu roți de 27.5 inch. Rambler R7.3 are un preț atractiv, de 1.899 de lei, în care oferă o echipare decentă orientată către traseele simple. Genul de bicicletă recreațională sau de fitness pe care o folosești după muncă și cu care reușești să fentezi sala. Poate fi utilizată și la concursurile de prin preajma orașului sau la escapade montane, atâta timp cât nivelul de dificultate al traseului este scăzut. Cu prețul său punctează sus în topul bicicletelor cu cel mai bun raport echipare/preț, fiind astfel o alternativă și pentru cei care nu vor neapărat o marcă mainstream – de supermarket, cât și pentru cei care încep să pedaleze mai serios dar fără să investească prea mult într-o primă bicicletă pe care o vor abuza. Dacă ești în căutarea unei biciclete cu roți de 29 de inch, din motivele prezentate în introducere, atunci nu uita să arunci un ochi și pe modelul Rambler R9.1

Date relevante

Greutate totală: 15.16 kg fără pedale
Greutate cadru: 2.041 grame
Greutate roți*: 6.062 grame
Greutate furcă: 2.820 grame
Lățime ghidon: 720 mm
Lungime pipă: 90mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 940 grame + 265 grame
Rigiditate headtube: 97 Nm/grad
STW**: 47.5

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Galerie foto

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Salutare,
    Buna treaba,
    Asteptam si un top al bicicletelor in diferite game de pret pentru 2019, la fel ca in anii trecuti.

    Bafta

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma