Romet Mustang M7.1 (2019)

În urmă cu aproape două luni am testat de la Romet modelul Rambler 9.1, cu un preț de 1.499 de lei și construit pentru a fi utilizat pe poteci recreaționale. Același lucru se poate spune și despre noul model cu nume pretențios, Mustang, însă prețul acestuia este cu aproximativ 600 de lei mai mare. O primă diferență clară este legată de aspect: dacă Rambler-ul vine cu un design de ieri, Mustang-ul este de departe mult mai actual, nu doar prin formele curbate ale cadrului ci și prin câteva mici artificii tehnice, precum cablurile trase prin interiorul acestuia. Romet încadrează Mustang-ul în gama bicicletelor de XC și nici nu este de mirare, căci modelele mai scumpe folosesc chiar și transmisii 1×11, însă modelul de față nu doar că este entry-level-ul din gamă însă este și singurul oferit cu roți de 27.5 inch, toate celelalte Mustanguri rulând pe roți de 29 de inch. O văd ca pe o mișcare prin care polonezii doresc să atragă clienți care caută o bicicletă ieftină, însă care acordă și o atenție sporită la detalii, folosindu-se desigur de numele Mustang care a marcat cifre importante de vânzări în decursul timpului. O să vedem împreună, în acest articol, cui i se adresează această bicicletă și ce are de oferit în segmentul din care face parte.

Pe scurt:

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă pe arc cu o cursă de 100 mm și brațe de 30mm
  • preț de achiziție: 2.099 lei
  • roți de 27.5 de inch
  • pentru trasee recreaționale
  • poziție: ușor aplecată spre sportivă
  • geometrie: adaptată terenurilor plate

Cadru/Pe traseu

Partea bună este că Mustang-ul nu e atât de sălbatic pe cât pare, însă genele sunt acolo: roțile de 27.5 inch îl fac mai fâșneț, împreună cu unghiul headtube-ului amplasat la 70 de grade. Aceste date trădează faptul că Mustang nu a fost proiectat cu coborâri dificile în gând, însă pe urcări, unghiul seat tube-ului de 73.5 grade este ideal pentru a te poziționa confortabil pe bicicletă. Dacă adaug și ghidonul generos, de 720mm în calcul, alături de pipa de 90mm (nu foarte scurtă, între noi fie vorba), ajung la un echilibru între performanță și preț. Tehnologic vorbind, cei de la Romet au decis să ascundă cablurile prin interiorul cadrului, acesta fiind coșmarul mecanicilor și totodată bucuria consumatorului, căci scapi de zgomotele produse de acestea la coborâre. Complet lipsită de zgomot însă nu este această bicicletă, căci transmisia cu 8 pinioane și schimbător Shimano Acera nu are niciun sistem de atenuare a bătăilor lanțului. Sudurile sunt realizate excelent, cadrul nu are prinderi de portbagaj, ceea ce înseamnă că este orientat către segmentul sport, ai la dispoziție o singură prindere de bidon și, din păcate, un headtube drept și nu conic, o mișcare pe care n-am înțeles-o pe deplin. Poate că a fost vorba de costuri.

Altfel, linia carului este cea care-i conferă un aspect diferit față de concurență, căci chainstay-ul de 430mm sau prinderea roții de spate cu ax QR9 se încadrează în standard. Desigur, la vale pe trasee tehnice te vei lovi de capacitatea limitată a furcii, care se descurcă acceptabil doar pe denivelări ușoare, iar cele 14.46 kg ale bicicletei se vor face resimțite uneori pe segmente abrupte de urcare, dar asta am constatat deoarece am fost cu această biciclete pe trasee pentru care nu a fost proiectată în mod normal. Design-ul purist cu multe nuanțe de gri și negru cu siguranță își va găsi un grup de admiratori, mai ales că multe biciclete high-end sunt livrate în această schemă de culori.

Echipare

Mustang-ul nu este lider de segment în ceea ce privește raportul echipare/preț, iar asta pare un pic surprinzător. Se află desigur în top 3, însă polonezii de regulă se băteau cot la cot cu vecinii noștri bulgari. Primești pentru suma de 2.099 de lei o transmisie 3×8, compusă dintr-un schimbător de pinioane Shimano Acera, unul de foi Shimano Tourney (la fel și angrenajul, din aceeași gamă), manete integrate cu cele de frână (padelele în schimb sunt așezate ca la modelele mai scumpe din gama Shimano) și discuri de 160mm (aviz persoanelor cu greutate). Maneta de frână nu are cel mai inspirat design, mai ales că în acest moment noile Shimano MT-200 sunt omniprezente pe majoritatea bicicletelor entry-level și prestează acceptabil. Tot acceptabile sunt și performanțele frânelor Shimano EF505, însă modulația acestora lasă de dorit. Am decis să aduc și frânele în discuție alături de capitolul transmisie deoarece sunt parțial integrate cu acestea.

Furca, după cum explicam și mai sus, este un Suntour XCT, fără prea mari pretenții la vale, dar decentă pe denivelări mici. Oferă posibilitatea de a fi blocată, însă acest lucru devine de ajutor doar atunci când pedalezi pe asfalt. Din fericire, XCT nu mai este entry-level-ul din gama Suntour, locul fiindu-i luat în 2019 de recent-lansata XCE.

Roțile par solide, cu butuci Shimano și jante duble, pe acestea fiind montate anvelopele Michelin Country Racer în dimensiunea 27.5×2.10. Nu te lăsa înfricoșat de dimensiunea anvelopelor, acestea par oricum mai late (și cred că sunt), iar faptul că pot rula și la presiune mai mică le fac confortabile. De reținut că aderența este excelentă pentru traseele forestiere simple, atât în condiții de cățărat cât și în viraje. Le-am testat doar pe uscat.

Șaua este comodă dacă porți bazon, iar pedalele livrate în pachet sunt din plastic și nu oferă o aderență prea bună, decât poate dacă alegi să te plimbi prin parc.

Concluzie/Cui se adresează

Cu un aspect sportiv și robust și cu câteva artificii tehnice și de design, cei de la Romet au scos la liman Mustang-ul dacă ar fi să ne uităm la preț. Nu este best-buy-ul din segment, însă nici foarte departe nu se află, reprezântând practic o alternativă pentru cei care vor să cheltuie puțin pe o bicicletă, dar caută totuși o poziție mai sportivă, în detrimentul unei poziții recreaționale. Se descurcă decent chiar și la munte, dacă pretențiile nu sunt exagerate, fiindu-i prietene în general potecile lejere și drumurile forestiere, mai degrabă decât traseele tehnice și dificile.

Date relevante:

Greutate totală: 14.46 kg
Greutate cadru: 2.064 grame
Greutate roți*: 5.170 grame
Greutate furcă: 2.860 grame
Lățime ghidon: 720 mm
lungime pipă: 90mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 920 grame + 240 grame
Rigiditate/deformare cadru în sarcină: 96.4 Nm/grad
STW**: 46.7

Galerie foto:

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Asteptam si un top al celor mai bine echipate biciclete in diferite game de pret pentru 2019.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma