Rock Shox Recon (2011)

Am avut la dispoziție pentru o distracție de weekend noua furcă Rock Shox Recon Silver TK versiunea 2011. Acesta este modelul de intrare din gama Recon și beneficiază de tehnologie de amortizare pe arc. Tu poți opta însă și pentru un model pe aer, Recon Solo Air, mai ușor decât cel pe arcuri sau pentru un model dedicat bicicletelor 29er.

Cursa lui Recon este de 100 de mm, suficientă pentru trasee de pădure, dealuri sau chiar munte dacă promiți că n-o vei duce pe coborâri dificile. Cu toate că oferă reprize de amortizare mult mai bune, mai line și mai plăcute decât un Rock Shox Dart 3, aceasta are o greutate relativ mare, de 2.228 de grame. Mai ușoară este doar versiunea Solo Air care cântărește 2.069 de grame.

Rigiditatea furcii este bună, iar faptul că flexează relativ puțin, te va ajuta mult pe traseele tehnice, reușind să mențină roata din față lipită de sol atunci când este cazul. Reacționează chiar și la denivelări mai mici. Nu la fel cum ar face-o Rock Shox SID, însă cu siguranță o face mai bine deât Rock Shox Tora.

Este echipată și cu funcția de Lock-Out, legată la o comandă ce poate fi acționată direct de pe ghidon. La modelul testat de noi, Lock-Out-ul nu bloca complet furca, permițând în continuare o cursă mică de aproximativ 1 cm. Ceea ce nu este neapărat ceva rău, deoarece previne un eventual damage. Poți seta preload-ul, în funcție de greutatea ta și rebound-ul care este ilustrat amuzant pe brațul inferior drept al furcii: fie alegi o broască țestoasă pentru o revenire mai lentă, fie alegi un iepure pentru o revenire rapidă. În funcție de terenul pe care rulezi, poți alege diverse setări, însă îți recomandăm poziția de mijloc.

Comanda pentru rebound este poziționată incomod sub brațul inferior al furcii, asta presupunând că va trebui să cobori de pe bicicletă ca să-l reglezi. De asemenea, cursa rotiței de reglaj este destul de restrânsă. Faptul că nu reglezi prea des rebound-ul ne poate face să trecem însă cu privirea peste poziționarea incomodă a comenzii de rebound și să ne bucurăm în continuare de traseele denivelate pe care le-am abordat.

Vestea bună este că poți modifica intern cursa acestei furci până la 120 de mm, prin îndepărtarea unor distanțiere, dar asta presupune demontarea furcii. Cel mai bine este s-o faci direct într-un service. De asemenea, dacă simți nevoie de o frână foarte puternică, Recon îți permite montarea unui disc cu un diametru de 210 mm.

Pe scurt, Rock Shox Recon Silver TK 2011 ne-a lăsat o impresie bună. Raportată la costuri este o furcă performantă, ce nu flexează și oferă o cursă de amortizare bună. Majoritatea reglajelor sunt prezente pe această furcă ceea ce constituie un bonus. Din punct de vedere al greutății nu strălucește, dar nu trebuie uitată clasa din care face parte. În orice caz, Recon este modelul la care treci dupa utilizarea unui Dart sau Tora.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Asa o sa si fac ! Dar mai exista o problema .Am auzit ca la Pitesti au service pt. furci atat de moto cat si bike o echipa de Italieni care fac treaba Foarte buna la bani putini (preturi decente ma refer) .Finca in Bucuresti ,sincer MI-E FRICA DE PRET SI CALITATEA EXECUTIEI !!!!!

  • Nu cred ca este ceva grav, este vorba doar de cum comprima arcul. Dar o vizita in service ar fi recomandata.

  • Salut ! am si eu o problema la furca Recon 531 cu travel 85-130.o am de 2 ani si acum cand incerc sa modific cursa,desi rotesc sa micsirez sau sa cresc cursa nu mai se misca in functie de rotire mergand segvential.Adica rotesc 2-3 ture si ....apoi creste sau scade brusc.Mentionez ca nu o folosesc decat rar pe camp dar nu rau,in rest sosea si dupa fiecare tura o sterg si o gresez cu ulei siliconic. Pana acum nu am dus-o la service ,dar cred ca asta`i trebui .......o fi grav ?

  • Salut!
    intre asta si tora 302 care e mai buna?care amortizeaza mai bine?
    care e mai rezistenta?
    merita sa iau tora 302 pt ca are cursa mai mare?
    Ms!

  • Salut!
    I-am intrebat pe cei de la playbike daca se poate mari cursa la 120mm si au spus ca nu e posibil asa ceva.
    este adevarat?

  • Nu am auzit pe nimeni pina acum sa fi capatat joc de la marirea cursei. In cel mai rau caz (si foarte rar) furca nu revine la cursa de 120 mm ci undeva mai jos. Ca sa maresti cursa trebuie sa scoti niste distantiere. Sunt prezentate in manualul de utilizare al furcii: http://www.freerider.ro/manuale-tehnice

  • Buna!
    daca o sa maresc cursa la 120mm o sa faca joc in brate mai repede? sau nu e problema?
    daca da se gasesc bucsi de schimb?
    Ms!

  • Oau! Multumesc pt detaliere; modelul este exact cel pe care l-ati testat: Furca RockShox Recon Silver Coil (nu pe aer) dar mi s-a comunicat ca au doar modelul 2010 si pretul fiind ok...nu stiu daca sa il comand sau nu. Review-ul pt 2011 e f bun si vreau sa stiu daca precedentul model s-ar comporta la fel.

  • Furca este formata din bratele superioare cu coroana si bratele inferioare cu potcoava. Pentru a amortiza, aceste doua parti principale se intrepatrund. Faceam referire la forma bratelor inferioare care a fost redesenata pentru 2011. Schimbarile sunt minore. Din punct de vedere al functionalitatii, acestea sunt identice (daca facem referire la versiunea pe arc - exclus Recon Solo Air). Materialele din care sunt realizate modelele 2010 si 2011 sunt identice. Ce versiune ai gasit? Care este denumirea completa? (Sunt mai multe versiuni de Recon).

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma