Categorii: AnvelopeRotiTeste

Pirelli Scorpion Enduro S (2021)

Scorpion Enduro S este așa cum putem deduce din denumire, o anvelopă pentru enduro, orientată către terenul moale și cu puțină aderență – gen praf, pietriș etc., iar din fericire, am avut fix un traseu de test pentru așa ceva. Italienii au apelat la experiența lor în dimeniul moto pentru a construi carcasa acestor anvelope, profilul fiind cumva împrumutat apoi transformat ca să se potrivească bicicletelor de enduro moderne.

Instalarea s-a făcut facil (pe jante late, moderne – set de roți Shimano XT), dar cu leviere, iar greutatea anvelopei nu este tocmai mică, de 1.055 de grame în dimensiune 29×2.4. Volumul carcasei nu este la fel de mare precum în cazul anvelopelor Schwalbe sau Continental, însă este suficient pentru a-ți acoperi nevoile. În fond, acesta a fost și un avantaj, deoarece viteza de rulare a acestor anvelope este una impresionantă date fiind lățimea și greutatea. Pe teren uscat, mai ales în viraje, anvelopele se țin extrem de bine și-ți permit să te inclini mai mult decât ai programat inițial, iar la trecerea peste rădăcini acestea au oferit aderența scontată. Pe pietre însă și pe umed, noile Scorpion Enduro S nu au fost cele mai grozave, deși compound-ul din care-s realizate promite că se poate.

În orice caz, raportând toate aceste calități la greutate (semnificativ mai ușoare decât Schwalbe Magic Mary sau Big Betty testate recent), aș putea spune că acestea sunt anvelopele de enduro pentru cei care doresc să pedaleze mai ușor la deal, să bifeze rezonabil capitolul protecție și-și doresc o aderență bună spre foarte bună în condiții de uscat. Chiar dacă aspectul ar duce undeva către o anvelopă de XC, Scorpion Enduro S sunt anvelope pentru trasee dificile, atâta timp cât nu te prinde ploaia în mijlocul pădurii. Iar dacă se întâmplă asta, predictibilitatea lor e mare și vei înțelege rapid care-s limitele, astfel încât să ajungi la destinație în siguranță. Mai pot fi cumpărate în versiunile S (soft), R (rear specific – adică doar pentru roata spate) și cea de față, M (mixed).

Plus: viteză de rulare bună pentru un set de anvelope de enduro, aderență foarte bună în viraje și pe teren uscat, protecție rezonabilă la pană, greutate bună
Minus: nu-s prea grozave în condiții de umiditate sau în noroi

Preț de raft:
Greutate: 1.050 grame
Importator în România: –

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma