Noul cockpit de la Pro, testat: ghidon și pipă Tharsis 3Five

3Five ne indică faptul că cei de la Pro au trecut la noul standard în ceea ce privește ghidonul și pipa Tharsis, acestea având diametrul de 35mm pe secțiunea de prindere. Nu este un standard nou, însă a fost folosit recent, în ultimii ani, în special pentru componentele de enduro sau downhill. Cele de față sunt adresate deținătorilor de biciclete de enduro, însă eu mi-am rezervat dreptul de a le instala pe bicicleta de pseudo-XC, pe care o folosesc de fapt cam la orice. Iar Tharsis-ul cu o lățime de 780mm a fost cât se poate de binevenit, mai ales în echipă cu pipa de 35mm lungime și 35mm diametru.

Ready for action!

Ambele sunt perfect finisate, au chiar și un indicator de fixare care face ca alinierea să fie joacă de copii – marcată fiind atât pipa cât și ghidonul – în mod evident le vei folosi pe ambele, împreună. Sunt ușoare, căci ghidonul din carbon cu lățimea de 780mm, pune doar 190 de grame pe cântar (și chiar mai puțin dacă te decizi să-l mai scurtezi), iar pipa – construită CNC din aluminiu – cântărește 150 de grame. Ambele par cumva venite din viitor dat fiind aspectul și completează perfect imaginea bicicletei mele cu cadrul desenat cu linii ferme și drepte.

Pare destul de lat pentru că… este.

În ceea ce privește cifrele, ghidonul are un rise mic, de 10mm, dar suficient cât să poți trage de el în voie când sari peste obstacole, un upsweep de 4 grade și un backsweep destul de pronunțat, de 9 grade. Cei care au un reach suficient pe bicicletele lor probabil nu vor fi deranjați de această specificație, însă reach-ul Sunn-ului meu este destul de mic, iar un backsweep de 9 grade îmi lasă mai puțin loc de joacă în partea frontală. Chiar și așa, poziția este comodă, iar feeling-ul atunci când te folosești de ghidon, unul natural. Iar lățimea corespunde cu ceea ce se cere în ziua de astăzi în segmentul enduro.

Multe linii drepte aici, îmi plac.
Zero Gap sus – adică lipește capacul de corpul pipei.

Pipa este desenată futurist din punctul meu de vedere, cu linii drepte și o formă dreptunghiulară pronunțată, dar cu toate acestea nu este grea deloc. În orice caz, o completare fericită pentru ghidon. De menționat că atunci când strângi șuruburile pipei, cele două de sus trebuie să fie suficient strânse cât să nu lase niciun spațiu între capac și corpul pipei. Rise-ul pipei este de 0 grade. Zero.

Multe linii care arată cum poziționezi corect ghidonul. Te scapă de un mare stres.
Foarte multe linii…
Chiar și pe lateralul capacului pipei.

Una peste alta, cockpit-ul mi-a plăcut atât ca poziționare a mâinilor și a corpului (cu mica mențiune legată de backsweep – dar acolo este strict problema bicicletei mele), cât și ca aspect. Prețurile recomandate pentru cele două componente nu-s tocmai mici, în speță 160 de euro pentru ghidon și 99 de euro pentru pipă, însă ambele pot fi achizișionate și mai ieftin dacă le cauți cu atenția în marea de oferte de pe net.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

o săptămână in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma