Nakita Ram 7.5 (2016)

Iată-mă din nou pe o Nakita, de data aceasta pe un model mai accesibil decât cele testate anterior de colegii mei. Iar oferta este cât se poate de interesantă, căci o transmisie Shimano XT pe o bicicletă care costă 3.460 de lei, este ceva destul de rar întâlnit în ziua de astăzi. Mai pune în calcul și furca de la Rock Shox, iar astfel obții un pachet foarte atractiv, completat de un cadru din aluminiu și un set de roți de 27.5 inch. Să vedem însă cum se descurcă Nakita Ram 7.5 pe traseu.

Cadru/Pe traseu

Odată fixat pe șa, îți dai repede seamă că este vorba despre o bicicletă pentru plimbări recreaționale, mai puțin pentru concursuri. Poziția este compactă, aceasta fiind gândită mai mult pentru confort decât pentru trasee dificile, chiar dacă majoritatea componentelor din dotare pot suporta și abuzuri serioase. Din punct de vedere al unghiurilor cadrului, acestea sunt cât se poate de clasice: 71 de grade pentru headtube și 73 de grade pentru seat tube, cu mențiunea că greutatea cadrului de 2.28 kg nu este tocmai mică.

Dacă totuși te duci la concursuri ca la plimbare, această bicicletă ar putea fi perfectă pentru tine, în special datorită faptului că, aruncând un ochi peste restul de oferte, nu prea îi găsesc un concurent din punct de vedere al raportului echipare/preț.

Din punct de vedere al rigidității, aparatura noastră indică un indice de 108 Nm/grad, o valoare ridicată, așadar o bicicletă potrivită și pentru persoanele cu greutate. Această specificație nu face altceva decât să completeze imaginea de all-rounder a lui RAM 7.5.

Cadrul este bine finisat, cu o vopsea de calitate, care permite instalarea a două bidoane de apă și al unui portbagaj, în cazul în care este nevoie. Cablurile sunt trase aparent, iar headtube-ul este drept, măsurând 1-1/8 inch. Prinderea roții de spate se face cu un QR clasic de 9mm. Așadar, fără specificații inginerești avansate.

Echipare

Așa cum menționam în introducere, sistemul de transmisie se află în centrul atenției. Shimano XT la nivel de angrenaj și schimbător de pinioane (fără ambreiaj), completat de un schimbător de foi și manete Deore, toate funcționând impecabil. Să spun că un schimbător Shadow Plus ar fi fost de preferat ar fi soră cu nebunia, ținând cont de preț.

Furca provine de la Rock Shox, modelul XC30 cu arc, care se descurcă mulțumitor pe traseele cu denivelări medii. Oferă suficient confort dacă ai peste 70 de kg (arcul fiind de duritate medie), iar o comandă de lock-out se află instalată pe ghidon.

Te întrebi deci oare unde au făcut economii cei de la Nakita. Am putea spune că poate la frânele Tektro Auriga, însă acestea oferă reprize bune de frânare pe distanțe scurte, iar aderența manetei este chiar bună. Discul de față are un diametru de 180mm. Perfect!

Roțile și anvelopele sunt veriga slabă, acestea cântărind împreună peste 5 kg, o valoare mare. Dacă roțile s-au prezentat bine chiar și după o serie de coborâri pe pietre, nu același lucru pot spune despre anvelopele Schwalbe Rapid Rob, care nu au oferit aderența pe care o așteptam și nici nu au contribuit pozitiv la frânările pe secțiunile foarte abrupte.

Șaua s-a potrivit anatomiei mele, oferind suficient confort, iar la capitolul manșoane, ar fi fost de preferat unele o idee mai groase și mai comode.

Concluzie

Nakita RAM 7.5 îmi amintește de primele biciclete cu care austriecii au intrat pe piața din România: prețuri de nerefuzat pentru echipări foarte bune. Această regulă nu se aplică la toate modelele, însă în cazul de față, funcționează de minune. Așdar, dacă ești în căutarea unei biciclete comode, fără veleități sportive dar cu o echipare chiar durabilă, atunci RAM 7.5 este pentru tine. Aruncă doar un ochi peste concurență, nu cred că vei găsi o echipare similară pentru acest cost de achiziție.

Date relevante

Greutate totală: 13.51 kg
Greutate cadru: 2.280 grame
Greutate roți*: 5.180 grame
Greutate furcă: 2.340 grame
Lățime ghidon: 680 mm
Greutate angrenaj: 760 grame plus rulmentul de 80 grame
Rigiditate headtube: 108 Nm/grad
STW**: 47.3 Nm/grad/kg

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Pentru: Ture montane, concursuri pe plat sau lejere pe munte
Pe urcări: 6/10
Pe coborâri: 6/10

Galerie foto

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma