Categorii: AnvelopeRotiTeste

Maxxis Shorty 3C 27.5 x 2.5 (2017)

Anvelopele Maxxis s-au numărat mereu printre preferatele mele, din două motive simple: le folosesc pe bicicletă de când mă știu, iar părerea generală despre modelele de top este una pozitivă. Întreabă pe cine vrei.

Pentru testul de față am primit un set de Maxxis Shorty, o anvelopă care a suferit îmbunătățiri pentru sezonul 2017 și una care s-a potrivit destul de bine pe bicicleta mea de enduro. Și spun „destul de”, deoarece am și câteva critici (care poate nu-s fondate în totalitate), la adresa lor. Să începem însă cu părțile bune.

Cu o lățime de 2.5 inch, această anvelope duce mai mult către disciplinele extreme, mai degrabă decât spre enduro. Uită-te doar un pic la profil: parcă este o anvelopă de motocicletă în miniatură. Am montat-o pe un set de roți Shimano XTR pentru all-mountain, iar asta înseamnă un singur lucru: nu m-am putut bucura în totalitate de lățimea acestora, deoarece jantele au fost relativ înguste, cu siguranță mai înguste decât o jantă de downhill. Cu toate acestea, anvelope a fost extrem de stabilă.

Montajul se face foarte rapid, pliabile fiind, cu puțin mai mult efort decât în cazul unei anvelope mai înguste. Crampoanele sunt primele care impresionează și nu neapărat prin amplasare sau formă ci prin calitatea mix-ului. 3C Maxx Grip înseamnă exact ceea ce citești, adică aderență maximă, susținută de crampoane laterale uriașe și de unele centrale de dimensiuni medii. Mix-ul de gumă este atât de moale la atingere, încât te face să înțelegi rapid de ce se lipește atât de bine de rădăcini, pietre sau orice alte obstacole îți trec prin minte.

Pe lângă faptul că vor contribui la o oprire foarte rapidă a bicicletei, aceste anvelope în această dimensiune specifică îți dau o încredere fantastică atunci când ești pe traseu, la vale. Mai pune în schema de calcul și un full-suspension și obții rețeta invincibilității, dar hey, ai grijă să nu exagerezi cu impresiile astea și să te oprești în primul copac!

Sunt grele, 1.205 grame (whoop-whoop!), dar undeva trebuie să existe un compromis dacă vrei balonaj mare, aderență maximă și nicio grijă în ceea ce privește pana de cauciuc. De asemenea, la deal o să tragi ceva de ele și chiar pe plat, viteza de rulare nu este foarte grozavă. Dar astea-s anvelope cu care excavezi terenul și nu cred că cei de la Maxxis s-au gândit vreodată că ai putea să le folosești la un maraton. Sau pe asfalt.

Pe scurt, noile Maxxis Shorty 3C MaxxGrip TR Double Down cu 2×120 TPI sunt până în prezent cele mai aderente anvelope pe care am avut ocazia să pedalez. Le văd ca alternativă de enduro doar în cazul în care traseul este dificil și mai mult la vale, pentru downhill fiind absolut perfecte: scapi de grija traseelor ude, a rădăcinilor mari sau chiar a zonelor noroioase, căci se din punct de vedere al construcției se trag dintr-o anvelopă de noroi. Combină perfect toate aceste caracteristici pentru condiții dificile, dar cu siguranță nu-s gândite pentru suprafețe plane sau poteci de pădure. Poate doar dacă vrei să ai un set de anvelope late și care dau bine.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma