Categorii: AnvelopeRotiTeste

Maxxis Rambler 700x40c (2016)

Odată cu nebunia cursierelor gravel din ultimii doi ani era normal să apară și primele modele de anvelope speciale pentru acestea. Deși s-ar putea folosi aparent și anvelope de ciclocros, gravel bike-urile sunt biciclete foarte polivalente, de la care se cer lucruri destul de contradictorii: să fie rapide atât pe asfalt cât și în afara sa, să ofere confort dar și aderență.

Astfel, anvelopa ideală de gravel bike ar trebui să fie destul de lată (35 mm sau mai mult) și cu o bandă de rulare cu crampoane cu profil mic și apropiate, care să nu opună rezistență mare pe asfalt dar să fie suficient de aderente pe offroad ușor. Maxxis Rambler încearcă să ofere chiar acest lucru într-un pachet premium, o anvelopă ”unsă cu toate alifiile”. Astfel, modelul testat de noi este foldable, de 60 TPI, cu structură din carbon, tubeless ready și cu țesătură SilkShield, având o greutate respectabilă de doar 435 g. Există și modelul EXO de 120 TPI cu o greutate și mai mică: 390 g. Dimensiunea 40c le face aproape la fel de mari ca unele înguste de MTB. Ele au încăput la limită pe bicicleta noastră gravel GT Grade.

Calea de rulare este formată din mici crampoane cu profil jos, crampoane care sunt prezente și pe lateral pentru o aderență bună și pe această direcție.

Pe asfalt, anvelopele umflate la 3 bar se descurcă foarte bine, viteza de rulare fiind mai bună decât ne-am fi așteptat. Am urcat cu ele din Sinaia la Piatra Arsă și am obținut timpi cu foarte puțin mai mici decât cu cursiera cu anvelope de 25c. Confortul în schimb pe asfaltul distrus de pe serpentinele spre Cota 1000 a fost exemplar, sentimentul fiind mai degrabă de MTB. La coborâre pe asfalt aderența e foarte bună și nu apare instabilitatea cauzată de crampoanele de la modelele de ciclocros.

Pe offroad aderența e foarte bună, cel puțin pe uscat. Probabil nu e o idee foarte bună să fie folosite pe noroi adânc sau lipicios. Balonajul mare le face să ruleze foarte bine peste nisip sau pietriș. Poate aderența laterală să fie puțin mai proastă, dar m-am dat în ultima vreme mai mult pe MTB și poate e doar o impresie.

În concluzie, Rambler reușește foarte bine să își îndeplinească scopul: este o anvelopă perfectă pentru a menține echilibrul între asfalt și offroad. Este cu siguranță un model care mărește capacitățile și performanțele oricărui gravel bike, dar calitatea premium se vede și la prețul de achiziție.

Nu am încercat încă să le montăm tubeless, dacă vom reuși vom afișa aici informații despre cum a mers.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

o săptămână in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 săptămâni in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma