Categorii: ControlSeiTeste

Magura Vyron Elect: tija de șa wireless, la test

Toată povestea asta cu wireless-ul pe anumite componente de biciclete a stârnit ceva hohote de râs la începuturi, pe principiul „de ce oare am avea vreodată nevoie de așa ceva?”. Însă cu timpul lucrurile au devenit mai serioase decât atât, iar avantajele cât se poate de evidente. Și lăsând restul de componente deoparte, în cazul tijelor de șa, aceasta este una dintre cele mai atractive opțiuni căci te scapă de o conductă lungă cât China, care una peste alta este posibil să poată fi montată și pe cadrele care nu au spațiu dedicat pentru tragerea cablurilor prin interior. Oricum ai privi-o, este o alegere excelentă, mai ales că acum prețurile au scăzut destul de mult, iar în cazul tijei Magura Vyron, aceasta că este oferită cu un preț aproape similar cu cel al tijelor de șa reglabile hidraulic – cu cablu sau conductă. Una peste alta, Vyron este și cea mai bună ofertă de pe piață dacă ne orientăm după prețul recomandat de raft, de 449 de euro comparat cu cel al lui Rock Shox Reverb AXS, care este de 800 de euro. Chiar și cu reducerile de rigoare pe care le întâlnim în magazinele online, Vyron este oferit pentru 339 de euro, pe când Rock Shox-ul, pentru minim 525 de euro.

Atenție, aceasta este Vyron! Doar Bugatii este Veyron. Au mai pus și ei un E în plus, ce să spun…

Și pentru că am avut ocazia să le testez pe ambele, pot spune că diferențele sunt la nivel de detalii, iar decizia de achiziționare se face în funcție de cât de mult conetază acele detalii pentru tine. Instalarea este simplă, desigur, și se face prin simpla introducere a tijei în seat-tube, apoi prin montarea telecomenzii pe ghidon. Dacă nu vrei să ai o accidentare neplăcută, îți recomand să montezi și șaua pe dropper. După ce telecomanda se împerechează cu dropper-ul (ai grijă să le pornești mai întâi), treaba devine funcțională. De menționat că tija de la Magura nu funcționează dacă nu este introdusă în seat-tube, pe când cu cea de la Sram poți face ceva giumbușlucuri prin care să impresionezi copii, căci merge la liber.

Receiver-ul din spate este de dimensiuni mici, iar faptul că este amplasat pe orizontală îl face să arate și mai compact.
Din această fotografie n-ai cum să-ți dai seama că este vorba despre o tijă wireless. Mi-a plăcut doar inelul cauciucat de culoare albastră.

Din punct de vedere al funcționalității per se, Vyron-ul este ceva mai lent decât Reverb AXS, dar dacă nu ai încercat niciodată un Reverb, probabil că această problemă nu ți se va părea neapărat mare lucru. În cazul lui Vyron, odată ce apeși butonul, ai la dispoziție o secundă în care te poți lăsa pe tijă. De aceea spun că este necesară obișnuință și poate deveni neplăcut doar în situația în care o cobori și o ridici prea des. În orice caz, ai la dispoziție un număr de 400 de astfel de mișcări până ce va fi necesar să o pui din nou la încărcat. Pe de altă parte, reverb-ul funcționează precum o tijă pe cablu – apeși butonul, imediat se lasă sau se ridică.

Chestia aceea care arată ca o clapetă ce poate fi închisă sunt de fapt butoanele.
Iar din lateral se poate observa cum că ar acționa ceva butoane mai mici aflate sub ea. Prinderea de ghidon nu este grozavă.

În ceea ce privește telecomanda nu am fost foarte mulțumit de cum se prinde de ghidon, însă cu comenzile te obișnuiești repede. Se poate spune totuși că telecomanda Reverb-ului este mai ergonomică, însă aici pot aduce din nou contraargumentul legat de preț. În fond, pentru orice diferență dintre cele două există un argument legat de preț, dar realitatea este că odata ce te obișnuiești cu funcționalitatea lui Vyron, îți va părea bine că nu a fost necesar să cheltuiești o sumă prea mare pentru această componentă. Poți alege între mai multe diametre pentru a se potrivi cadrului tău (30.9 sau 31.6mm) și între 3 curse diferite: 100, 125 sau 150mm, aceasta din urmă fiind mai degrabă recomandată celor care practică enduro, prima celor care practică XC-ul, iar cea de la mjiloc… ei bine, nu-s prea sigur.

Ce-o fi cu zona aceea albă…?
Ah, de aici se întâmplă lucruri: pornești și oprești sau încarci. Clapeta de On/Off mi s-a părut foarte vintage.

Este disponbilă doar în culoarea neagră și cântărește, aproximativ 600 de grame. Prețurile pornesc de la aproximativ 340 de euro, unul foarte atractiv dacă punem în scenă toate rolurile pe care le poate juca o astfel de tijă de șa. Cu confortul pe primul loc și cu partea practică pe al 2lea, nu-mi rămâne decât să recomand oricui care practică MTB-ul, o tijă de șa hidraulică wireless, atâta timp cât accepți că nu este cea mai rapidă din lume.

Importator: Downhillandmore.ro

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma