Toată povestea asta cu wireless-ul pe anumite componente de biciclete a stârnit ceva hohote de râs la începuturi, pe principiul „de ce oare am avea vreodată nevoie de așa ceva?”. Însă cu timpul lucrurile au devenit mai serioase decât atât, iar avantajele cât se poate de evidente. Și lăsând restul de componente deoparte, în cazul tijelor de șa, aceasta este una dintre cele mai atractive opțiuni căci te scapă de o conductă lungă cât China, care una peste alta este posibil să poată fi montată și pe cadrele care nu au spațiu dedicat pentru tragerea cablurilor prin interior. Oricum ai privi-o, este o alegere excelentă, mai ales că acum prețurile au scăzut destul de mult, iar în cazul tijei Magura Vyron, aceasta că este oferită cu un preț aproape similar cu cel al tijelor de șa reglabile hidraulic – cu cablu sau conductă. Una peste alta, Vyron este și cea mai bună ofertă de pe piață dacă ne orientăm după prețul recomandat de raft, de 449 de euro comparat cu cel al lui Rock Shox Reverb AXS, care este de 800 de euro. Chiar și cu reducerile de rigoare pe care le întâlnim în magazinele online, Vyron este oferit pentru 339 de euro, pe când Rock Shox-ul, pentru minim 525 de euro.
Și pentru că am avut ocazia să le testez pe ambele, pot spune că diferențele sunt la nivel de detalii, iar decizia de achiziționare se face în funcție de cât de mult conetază acele detalii pentru tine. Instalarea este simplă, desigur, și se face prin simpla introducere a tijei în seat-tube, apoi prin montarea telecomenzii pe ghidon. Dacă nu vrei să ai o accidentare neplăcută, îți recomand să montezi și șaua pe dropper. După ce telecomanda se împerechează cu dropper-ul (ai grijă să le pornești mai întâi), treaba devine funcțională. De menționat că tija de la Magura nu funcționează dacă nu este introdusă în seat-tube, pe când cu cea de la Sram poți face ceva giumbușlucuri prin care să impresionezi copii, căci merge la liber.
Din punct de vedere al funcționalității per se, Vyron-ul este ceva mai lent decât Reverb AXS, dar dacă nu ai încercat niciodată un Reverb, probabil că această problemă nu ți se va părea neapărat mare lucru. În cazul lui Vyron, odată ce apeși butonul, ai la dispoziție o secundă în care te poți lăsa pe tijă. De aceea spun că este necesară obișnuință și poate deveni neplăcut doar în situația în care o cobori și o ridici prea des. În orice caz, ai la dispoziție un număr de 400 de astfel de mișcări până ce va fi necesar să o pui din nou la încărcat. Pe de altă parte, reverb-ul funcționează precum o tijă pe cablu – apeși butonul, imediat se lasă sau se ridică.
În ceea ce privește telecomanda nu am fost foarte mulțumit de cum se prinde de ghidon, însă cu comenzile te obișnuiești repede. Se poate spune totuși că telecomanda Reverb-ului este mai ergonomică, însă aici pot aduce din nou contraargumentul legat de preț. În fond, pentru orice diferență dintre cele două există un argument legat de preț, dar realitatea este că odata ce te obișnuiești cu funcționalitatea lui Vyron, îți va părea bine că nu a fost necesar să cheltuiești o sumă prea mare pentru această componentă. Poți alege între mai multe diametre pentru a se potrivi cadrului tău (30.9 sau 31.6mm) și între 3 curse diferite: 100, 125 sau 150mm, aceasta din urmă fiind mai degrabă recomandată celor care practică enduro, prima celor care practică XC-ul, iar cea de la mjiloc… ei bine, nu-s prea sigur.
Este disponbilă doar în culoarea neagră și cântărește, aproximativ 600 de grame. Prețurile pornesc de la aproximativ 340 de euro, unul foarte atractiv dacă punem în scenă toate rolurile pe care le poate juca o astfel de tijă de șa. Cu confortul pe primul loc și cu partea practică pe al 2lea, nu-mi rămâne decât să recomand oricui care practică MTB-ul, o tijă de șa hidraulică wireless, atâta timp cât accepți că nu este cea mai rapidă din lume.
Importator: Downhillandmore.ro
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…