Lefty Ultra PBR (2011)

Lefty Ultra PBR, produsă de Cannondale, nu este o furcă pe care s-o întâlnești prea des. În mare parte, vina o poartă costul foarte ridicat de achiziție de aproximativ 1.000 de euro. Preț care o face inaccesibilă pentru majoritatea împătimiților. Este o furcă pentru cunoscători care reușește să atragă privirile celor din jur ca un magnet, ori de câte ori este remaracată de diverși bicicliști.

Principiul constrcției este același ca la orice furcă Lefty: are un singur braț (așa cum reiese din denumire, doar pe cel stâng), este foarte ușoară și nu flexează. Câteva caracteristici la care foarte multe furci de pe piață doar visează și care cu siguranță vor face cu timpul o legendă din Lefty. Deși până nu de mult existau probleme de incompatbilitate între sistemul de prindere al furcii Lefty pe cadrul bicicletei (mai precis pe headtube), acum această problemă este rezolvată prin adaptorul recent lansat, Lefty 4 All. Îl cumperi în funcție de dimensiunea headtube-ului bicicletei tale și instalezi furca.

Deși în primii 5-10 km parcurși trăiești cu senzația că o parte din furcă lipsește, imprimându-ți oarecum o senzație de nesiguranță, aceasta dispare treptat iar totul începe bursc să capete sens. Asta deoarece fără să vrei, începi să cunoști și mai ales să simți avantajele acestei construcții diferite.

La capitolul manevrabilitate a bicicletei, nu există diferențe notabile între un Lefty și o furcă clasică cu două brațe. Poate că cea mai mare diferență o resimți în reprizele de urcare susținute, deoarece masa totală a bicicletei este mai scăzută. Lefty Ultra PBR poate fi utilizată pentru cursele de Cross Country, Marathon chiar și pentru All Mountain. Pentru această disciplină din urmă, s-ar putea să resimți nevoia unei plaje mai largi de amortizare.

Unul din secretele rigidității acestei furci este coroana dublă, întâlnită în general la furcile pentru Downhill. Rolul acesteia este clar: cu două prinderi de headtube în partea superioară, furca va flexa mai puțin. Iar cu această ocazie rotița pentru reglaje este plasată mai sus, în stânga tijei de ghidon, făcând-o astfel foarte ușor de acționat. Ergonomia este la ea acasă!

Lefty Ultra PBR amortizează exemplar, reușind să înghită și cele mai mici denivelări dar menținând roata de față în permanentă legătură cu solul. Coborârile virajate devin astfel o plăcere. De asemenea, un alt avantaj major al utilizării unui singur braț este eliminarea totală a problemei noroiului care se acumulează între carcasa anvelopei și brațele furcii!

Această furcă vine livrată cu un ax integrat, parte a construcției inferioare a furcii. Tu va trebui să achiziționezi doar un butuc compatibil. Față de modelul anului anterior, performanțele au rămas neschimbate dar greutatea a scăzut. Pentru că Lefty Ultra PBR 2011 este acum cu aproximativ 100 de grame mai ușoară decât modelul 2010 cu braț din carbon! Dacă banii nu constituie o problemă, află că poți achiziționa și modelul Lefty Ultra Carbon cu o greutate de doar 1.265 de grame.

În concluzie, Lefty Ultra PBR reușește să puncteze pozitiv și să impresioneze la aproape toate capitolele. Excepție face prețul iar dacă analizezi un pic oferta de furci premium, vei remarca faptul că poți achiziționa un produs similar cu bani mult mai puțini. Bineînțeles, nu cu o greutate atât de scăzută, iar în unele cazuri nici cu o cursă de 120 de mm, ci mai degrabă una de 100 mm. Dacă totuși se întâmplă să fi în căutarea unei furci și dispui de 990 de euro pentru aceasta, nu mai sta pe gânduri și plasează-ți comanda acum. Lefty înseamnă performanță la cote maxime și nu în ultimul rând, distracție!

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma