În fotografia de mai sus, poți admira primul 29er produs de români, în toată splendoarea sa, numărându-se printre bicicletele pe care de abia așteptam să pedalez anul acesta, din simplul motiv că este un produs nou. Evident, nu m-am așteptat nicio clipă să văd vreo inovație și sincer să fiu, ar fi chiar greu, pentru că vorbim de un 29er care se încadrează într-un buget mic de tot, de doar 1.650 Lei. Probabil, cel mai ieftin 29er pe care-l poți achiziționa în acest moment în România. Într-un final, am considerat că traseele Pădurii Comana ne oferă suficiente variante pentru a vedea de ceea ce este capabil uriașul.
Cadru/Pe traseu
Challenge 29er nu se poate lăuda cu un aspect pe măsura dimensiunii. Vestea bună este că deși pare mai firav decât concurenții săi, nu trebuie să-ți faci prea multe griji în ceea ce privește rezistența acestuia: cadrul este realizat din aluminiu, țevile triunghiului frontal sunt eliptice, iar țeava inferioară este ranforsată suplimentar.
Prin prisma datelor măsurate cu aparatura noastră, reiese că Challenge 29R nu are un cadru foarte rigid. Dar cu siguranță constructorul nu a mizat pe aceste caracteristici, dat fiind faptul că nu discutăm aici de o bicicletă ce ar putea fi utilizată într-un concurs de Cross Country sau pe trasee mai dificile de munte. Rigiditatea headtube-ului este 92.2 Nm/grad, iar indicele STW (stifness-to-weight) este de 41.9 Nm/grad/kg. Cu toate acestea, greutatea cadrului de 2.2 kg este oarecum acceptabilă în acest segment de preț. Și spun asta, pentru că în trecut am demontat biciclete 29er a căror cadru cântărea cu aproximativ 200 de grame mai mult.
Finisajele sunt mulțumitoare, mai puțin amplasarea siglei Impulse care nu era perfect centrată pe headtube. Iar lipsa unei prinderi suplimentare pentru bidonul de lichide reprezintă un minus.
Cât despre poziția pe bicicletă, aceasta este relativ comodă datorită ghidonului mai sus plasat, dar contribuie doar la confort, în niciun caz la sportivitate. În principal, dacă una dintre cele două dimensiuni disponibile pentru cadru ți se vor potrivi (doar 19 sau 21 inch), vei sta ușor aplecat pe față. Cumva, cei mai mici de statură, nu vor avea acces la această bicicletă din simplul motiv că Challenge nu este disponibil în dimensiunea de 17 inch. Și să nu uităm că în acest moment, unii producători oferă biciclete 29er chiar și cu cadru de 15 inch.
Echipare
Vestea bună la acest capitol este că în suma pe care o vei plăti pentru Challenge 29R te vei alege cu un sistem de transmisie 3 x 8, deci cu pinioane pe casetă și nu pe filet, asta presupunând că la un upgrade la un set de 9 pinioane, nu av trebui să mai schimbi butucul de spate. De asemenea, toate laudele merg către șaua Velo Plush, una dintre cele mai comode pe care am avut ocazia să pedalez anul acesta.
În rest, schimbătorul de pinioane Shimano Altus M280 cu patină medie nu este departe de performanțele mai jos plasatului în gamă, Shimano Tourney TX care activează pentru schimbarea foilor. Cele două schimbătoare își fac treaba, dar uneori cu insistențe și cu o întârziere mai mare. Manetele Shimano Acera sunt de fapt componenta cea mai sus plasată în gamă când vine vorba de echipare, însă sunt livrate fără funcția 2-way-release (acționare din ambele direcții), din simplul motiv că pentru gama respectivă nu există această funcție. Din nou, este o caracteristică discutabilă, deoarece se presupune că nu este nevoie de viteză foarte mare de reacție la schimbarea pinioanelor sau a foilor.
Furca provine de la Suntour, modelul XCT și probabil este setată pentru bicicliști cu greutate. Asta poate fi o veste bună pentru cei înalți, care cântăresc mai mult, deoarece cu cât cântărești mai mult, cu atât furca va amortiza mai decent. Iar prin decent mă refer atât la viteza de compresie cât și la cea de revenire, care se va diminiua în cazul unei persoane mai grele. Pentru cele 70 de kg ale mele, furca a fost destul de săltăreață și nu a oferit un confort prea bun. Pentru cei de peste 80-85 de kg, lucruri vor sta însă altfel.
Frânele Promax 715, cu discuri de 160 de mm au dezamăgit cel mai mult, deoarece performanțele s-au lăsat îndelung așteptate, chiar și după frânări repetate. Este clar că acestea nu pot oferi o putere mare de frânare, însă pentru plimbările în parc sau pe cărări de pădure, acestea vor fi suficient de puternice, acționate concomitent, pentru a te opri în siguranță.
Anvelopele de la Kenda, modelul Klaw XT, sunt setate pentru tracțiune. Modelul Impulse Argentus spre exemplu, era dotat anul trecut cu anvelope diferite pentru roțile față/spate. Pentru porțiunile mai dificile de urcare, anvelopa de spate este potrivită dar când vine vorba de viteza de rulare, lucrurile nu stau tocmai bine, pentru că profilul anvelopei de față, o va diminiua.
Cu un ghidon a cărui lățime este de 670 de mm, se poate spune că bicicleta oferă un control decent pe traseele pentru care a fost gândită. Faptul că este relativ subțire, nu crează un sentiment de maximă siguranță, dar trebuie să amintesc din nou de scopul pentru care a fost creată această bicicletă.
Concluzii
Impulse Challnge 29R poate fi o companie decentă pentru ieșirile recreaționale, atât prin parcuri cât și pe drumurile de pădure, dar care pe noi nu ne-a impresionat în mod special, la niciun capitol, exceptându-l poate pe cel al prețului. Pentru a te bucura pe deplin de performanțele furcii, trebuie să ai o greutate ceva mai mare, așa cum menționam mai sus în articol. De asemenea, pentru a sta confortabil pe ea, trebuie să fii și ceva mai înalt, deoarece cadrului lui Challenge 29R este disponibil doar în dimensiunile de 19 și 21 de inch.
Nu încap în discuție performanțele pe traseu dificil, deoarece nici frânele, nici furca și nici sistemul de transmisie nu au fost gândite pentru o astfel de exploatare. Până la urmă, cei limitați de buget, vor achita cei 1.650 de lei pentru o bicicletă care nu prea are concurență în acest segment de preț, dar nici nu-ți oferă clipe de neuitat. Sau cine știe, poate are nevoie să fie călărită de un adevărat aventurier… Dacă te consolează, versiunea cu roți de 26 de inch este mai scumpă cu 100 de lei. Cu echipare similară!
Date relevante
Greutate totală: 15.54 kg (cu pedale, din care pedalele 418 grame)
Greutate cadru: 2.201 grame
Greutate roți*: 5.342 grame
Greutate furcă: 2.464 grame
Lățime ghidon: 670 mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 1.360 grame
Rigiditate headtube: 92.2 Nm/grad
STW**: 41.9
*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Buna ziua,
Detin acest model si vreau sa-i fac un upgrade. As dori sa-mi spuneti daca se poate ce anume trebuie sa iau in calcul pentru a alege o echipare compatibila cu acest model. M-am documentat, insa din lipsa unor date tehnice ale unor piese existente pe acest model si ale cadrului nu ma pot deicde.
Mai jos am facut o lista cu piesele pe care intentionez sa le schimb
1. Pinioane/Deraior
Butucul spate este SRAM MTH 306, caseta cu 8 pinioane - ma orientasem la Deore XT CS-M771 11-36T 10 pinioane si Deore XT RD-M786 SGS - am gasit ca s-ar putea monta si 10 pinioane pe butucul respectiv dar as dori si o opinie a unui profesionist
2. Angrenaj/Deraior
Angrenaj Suntour XCT 3 foi - Deore XT FC-M780-10 175mm 42T-32T-24T Hollowtech II cu SM-BB70
Deraior Tourney - Deore XT FD-M780 Top Swing
3. Lant CN-HG95-10 speed 116 Links
Necunoscutele sunt urmatoarele:
-compatibilitate butuc SRAM MTH 306 cu 10 pinioane
-compatibilitate cadru cu noul angrenaj/butuc
-ce iau in calcul pentru a alege deraior fata de tip Top Swing sau Down Swing
- dupa cum se observa noua echipare este Deore XT. Cu ce difera fata de o echipare Deore sau Deore SLX ? Care echipare ar fi mai potrivita avand in vedere ca in ultimii 3 ani am facut mai mult trasee montane de sosea, combinate foarte putin cu offroad ( gen Sinaia - Piatra arsa, Brasov - Cheia - Ploiesti, Transfagarasn )
Va multumesc,
Daniel Negus
Pentru ditamai atelajul, bratul pedalier de 170 este sigur prea scurt. Aici se vede dezinteresul sau lipsa de profesionalism a celor de la DHS
Bicicleta pare ok, dar cea ce nu s-a spus in descrierea bicicletei este ca ii lipseste cu desavarsire functia de blocaj (lockout) al furcii, cea ce mi se pare a fi un minus important.
designul era mai mult pt. DHS ... este clar ca nu voi pune impulse pe varianta mea . Cei de la DHS puteau face un design mai bun ca sa incante ochiul cumparatorului . :)
(as fi fost nesimtit daca puneam pe varianta de design SPECIALIZED :P )
Faina bicla. Parca ma bate un gand...
Daca tot faci design nou, de ce ai vrea sa pastrezi numele producatorului pe cadru? Si mai mult decat atat, de ce il pui scris cu un alt font decat cu cel folosit in mod oficial?
Plus tone de detalii inutile, cel mai tare mi se pare 29er scris de 3 ori pe cadru, in caz ca s-au prins din prima cei din jur ca ai roti mari :).
Din pacte designul tau se inscrie perfect in trendul de a face din bicicleta reclama ambulanta pentru producator, e foarte incarcat (chiar mai incarcat decat cel original) si per total agresiv din punct de vedere vizual.
Buna tuturor,
Nu ma pot lauda ca sunt un biker cu experienta, dar de 5 ani pedalez de cate ori am ocazia. M-a amuzat putin polemica legata de modelul 29er proaspat lansat de cei de la DHS. Primul model de bicicleta cumparat a fost un Impulse Flames ( acizitionat in 2010 ) si credeti-ma ca am fost multumit de bicicleta. Raport echipare/pret mai mult decat decent,, design mai putin atragator. Am "forjat "bicicleta pe diverse categorii de drum ( sosea, padure, trasee montane ) impreuna cu amici dotati cu biciclete "brand "si s-a comportat excelent. Am schimbat bicicleta in 2012 cu Impulse Argentus tot de la DHS si sunt foarte multumit si de acest model. Cred ca problema celor de la DHS este ca nu stiu sa se promoveze. A ramas asupra lor anatema de producator chinez, desi am aflat ca 40% din actiuni le detine producatorul german Prophete. Anul acesta la Expobike si-au prezentat noile modele 2013 si credeti-ma ca m-au impresionat placut. Pe langa 29er au venit si cu un MTB de fete, un hardtail si un full-suspension. Le-am incercat pe toate - echipare decenta, design si coloristica atragatoare. E drept ca au gafat cu cromatica la 29er, e drept ca au facut compromisuri la nivelul de echipare incercand sa scoata bicicleta la un pret bun. In conditiile in care piata din Romania inghite doua tipuri de produse - ieftine si branduri - DHS ramane pe varianta pretului. Facand o comparatie cu piata auto - poate vor reusi si cei de la DHS sa se reinventeze cu brandul Impuse la fel cum a facut Dacia cu Loganul - luat in ras de multa lume, dar impresionand placut atunci cand este incercat.Nu poti vinde Logan la pret de BMW cum nu poti cumpara BMW la pret de Logan. Asa ca sa nu comparam mere cu pere ...Nu vreau sa fiu inteles gresit - vorbesc din prisma omului care are si a incercat un Impulse, la fel cum a incercat si a facut comparatii cu biciclete amicilor ( unele branduri consacrate ). Iar nivelul de echipare al brandurilor cu pret dublu pentru mine nu se justifica, facand un upgrade pe un model entry-level iesi muuult mai ieftin. Cat despre cei care isi cumpara un produs pentru culoare ... da, este o parte importanta, dar nu esentiala si nu cred ca influenteaza confortul si performantele in utilizarea produsului.
NEW look :)
http://www.flickr.com/photos/56727371@N06/8729033654/in/photostream
venind vorba de design :) am incercat sa redesenez cadrul (sper sa va placa) ...linkul mai jos
PS cu 7 milioane upgrade= 2300ron (piesele demontate se pot vinde :) ) si ajungi sa ai un bike echipat cu manete deore / deraior spate deore / schimbator fata alivio / pinioane 9v / pipa si ghidon ceva mai groase
cu 2400ron faci si upgrade si aplici si designul :)
http://www.flickr.com/photos/56727371@N06/8728648228/in/photostream
@ovi: hai să le luăm pe rând.
1.Cel mai ieftin 29er din România, aparținea anul trecut celor de la Cross. Cel mai probabil modelul Rockrider Big RR a trecut în față anul acesta datorită majorării prețurilor, dar tot nu este mai ieftin ca Challenge.
2.Cifrele au fost explicate în numeroase rânduri în articolele precedente. De aceea există rubrica Cum testăm: acolo sunt explicate toate aceste cifre.
3. 1075 de cuvinte pentru un test sunt deja peste ceea ce ne-am propus. Încercăm să concentrăm informația pentru că un text cu cât este mai lung cu atât va fi citit printre rânduri, deci nu este eficient.
4.Structura testelor este aceeași de ani de zile, iar cel de față o respectă, există o fișă după care ne orientăm. Singura precizare pe care n-am făcut-o a fost în legătură cu jantele acestei biciclete și îmi asum greșeala.
5.Nu am afirmat niciodată că suntem cei mai buni. Asta rămâne la aprecierea voastră. Vorba aceea: lauda de sine, nu miroase a bine.
6.Despre ce concurență vorbești? Site-urile și revistele din România au target-uri complet diferite.
Pentru orice alte întrebări îți stau la dispoziție. De asemenea, am aprecia un feedback mai concret, bazat pe câteva exemple, pentru că afirmațiile aruncate la întâmplare, fără niciun fel de bază sunt la îndemâna oricui care vrea să comenteze doar de dragul de a comenta. Toate cele bune!