Ghidon Truvativ Holzfeller WorldCup

Pentru multi dintre cei care merg pe bicicleta ghidonul nu reprezinta decat niste coarne de care te tii sa nu cazi de pe bicicleta, insa profesionistii sunt constienti ca in spatele acestei piese exista o intreaga echipa de experti care gandesc, creeaza si apoi testeaza pentru ca sportivii sa fie in siguranta si sa se bucure de o buna manevrabilitate a bicicletei. Da!

Ghidonul este intr-adevar una din cele mai importante piese ale masinariilor pe doua roti. Este responsabil de transmiterea directiei corespunzatoare in viraje si a fortelor dinspre brate catre bicicleta atunci cand se executa sarituri, dar mai ales este responsabil de siguranta rider-ului in cazul unui crash-landing. Nimanui nu i-ar placea ca ghidonul sa se rupa la o cazatura… este un eveniment care poate genera rani grave. V-am convins de importanta acestei piese? Atunci sa va spun ce am testat noi!

Am ales un Truvativ Holzfeller World Cup, ghidon din clasa freeride-downhill nou aparut (primavara 2009) si foarte atragator. Construit din aluminiu 7050 este triple butted, cu o grosime de 3,7mm la pipa care descreste pana la 1mm la mansoane. Are un unghi de upsweep de 5° si backsweep de 9° si este disponibil in 4 variante de rise, respectiv 20, 30, 40 si 50mm si o latime de 700mm. Riderii mai inalti s-ar simti probabil mai confortabil pe un ghidon mai lat insa 700mm poate reprezenta si un atu la trecerile printre copaci sau sectiuni inguste. Greutatea sa este uimitoare, avand doar 260g in varianta cu rise 20mm, dar prinderea se face printr-o pipa oversize cu diametrul de 31.8mm ceea ce confera un plus de rezistenta.

Noi am montat pe bicicleta noastra ghidonul cu rise 30mm si greutate 272g, am reglat atent unghiul, am strans suruburile si am plecat la teste. Nu ne-am lasat impresionati de apartenenta marcii Truvativ la grupul Sram si am stors tot ce era de stors din calitatile ghidonului, impingand limitele cat se poate de mult. Secretul testelor realiste este sa fii nemilos! In Poiana Brasov, dupa prima tura de acomodare, am fost placut impresionati de manevrabilitatea indusa bicicletei prin acest ghidon. Inscrierea in viraje se facea aproape natural si sariturile, fie ele si involuntare au fost aterizate cu o lejeritate pe care nu orice ghidon o poate oferi. Ce-i drept, conteaza si tehnica riderului dar in cazul nostru parca totul era pe pilot automat, concentrarea rigida s-a disipat fiind inlocuita de placerea pura a coborarii pe poteca.

Trecand de la potecile salbatice de la munte la asfaltul incins de oras, ne-am propus sa il testam si pe o bicicleta de trial. Imediat cum am incalecat am si remarcat rigiditatea de invidiat a ghidonului, calitate ce ne ofera un transfer de energie foarte bun de la brate la bicicleta, fapt ce inlesneste sariturile si urcarile dificile si iti ofera o rezerva de oxigen prin faptul ca forta musculaturii este folosita in mod eficient. Drop-urile mari de 2,50m si 3m cu aterizare pe beton se controleaza bine si nu am observat nici o tendinta de slabire a ghidonului. Pe parcursul testelor au existat si cazaturi, ocazie cu care am observat ca este foarte greu sa zgarii ghidonul indiferent daca te opresti intr-un copac, gard sau bordura de ciment.

Pe scurt, dupa multiple weekend-uri de coborare pe poteci si drumuri accidentate si cateva saptamani de trial pe borduri, nelipsind aterizarile fortate si cazaturile, am ramas cu o impresie foarte buna despre Truvativ Holzfeller World Cup. Se comporta foarte bine in viraje, ofera o manevrabilitate usoara datorita unghiurilor si o rigiditate si rezistenta ireprosabila datorita aliajului de calitate si a modului in care este construit. Toate acestea nu se refrang asupra greutatii, fiind unul dintre cele mai usoare ghidoane din lume. Pretul insa nu este unul mic, costa 130ron, insa avand in vedere calitatile de care a dat dovada isi merita fiecare banut.

Daca v-a placut impresia noastra, puteti sa-l incercati si voi! Mergeti la unul din magazinele care-l au pe stoc si nu va ramane decat sa alegeti intre cele doua culori anodizate, negru sau gri tungsten, sa il montati si sa va bucurati de alegerea facuta!

Greutate : 260 grame

Utilizare : Downhill, Freeride, Trial

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Salutare,

    Crezi ca acest ghidon e ok inclusiv pt un 29er ? Am un Focus Black Forest 29r, 3.0 si as vrea sa-i schimb ghidonul, pipa si pedalele.
    Si daca tot suntem la capitolul upgrade, imi poti spune ce pipa imi recomanzi ? Cu bicicleta merg mai mult in oras, prin paduri si ocazional pe la munte.

    multumesc,

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma