RST Gila este unul dintre cele mai raspandite si vandute modele de furci ale producatorului taiwanez, fapt datorat in mare parte, deciziei producatorilor de a-si echipa standard unele modele de biciclete cu aceasta fruca.
Prima impresie pe care ti-o lasa RST Gila T8, este aceea a unei furci construite solid, cu un design placut, chiar si cu o finisare decenta. Impresie pe care am avut-o si noi pina in momentul in care am testat-o. Imediat dupa cateva runde, a fost lesne de inteles ca furca RST Gila T8 poate fi folosita si pentru probele de Cross Country, insa nu de aceeia dintre voi care-si doresc performante.
Cursa se intinde pe o plaja intre 80 si 100 de mm, dar nu este folosita in totalitate. Revenirea este destul de greoaie, pe denivelari mici este total insensibila, iar din punct de vedere al greutatii nu prea are cu ce dieta sa se laude fata de modelul precedent, T7. Pe scurt, o furca recomandata pasionatilor de drumuri prin padure, cross country (dar nu RACE, in niciun caz) sau plimbarilor prin oras.
Reglajul rebound-ului se face de pe ambele brate ale furcii, pentru fiecare arc in parte. Desi am incercat s-o reglam la minim si la maxim, nu s-a facut remarcata absolut nicio diferenta in timpul exploatarii. Ca si optiuni pentru prinderea franelor, exista atat cea de V-Brake cat si cea pentru discuri.
Greutatea pentru modelul RST Gila T8 este de 2.35 kg, singura optiune pentru reglarea cursei, fiind cea de rebound. Dar cum aminteam si mai sus, nu are sens sa-ti bati prea mult capul cu reglajele, deoarece rezultatele se vor lasa indelung asteptate.
In noua gama de furci Gila pentru 2010 se regasesc si alte modele cu optiuni noi, precum RL, TnL sau ML. Dintre toate aceste modele, RL-ul este cel mai avansat din punct de vedere al optionalelor, fiind dotat cu functie de lockout ce beneficiaza de comanda montata pe ghidon. Dar este si cea mai grea, cantarind 2.333 de grame. Cu toate acestea modelul 2010 reuseste sa surclaseze din punct de vedere al greutatii, modelul 2009.
Comparand RST Gila cu concurenta de la Suntour, mai precis modelul XCM, T8-ul se dovedeste a fi mult mai durabil si mult mai solid.
Pe scurt, o furca ce nu reuseste sa impresioneze prea mult prin performante, acestea fiind modeste, in schimb reuseste prin pretul de achizitie al acesteia si prin costurile de exploatare.
Greutate : 2350 grame
Utilizare : Cross Country
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
salut spunetimi care este o furca potrivita pentru coborari destul de agresive
Buna ziua!!
Nu stiu ce furca am pe bicicleta,doar ca este ori
RST GILA T6 80MM SAU RST GILA T7 80MM
-care sunt diferentele dintre t6 si t7 ca sa stiu ce furca am!!
Am aceasta furca si nu stiu ce trebe sa fac cu ea pentru ca nu mai amortizeaza deloc.Cum se desface?Sau ce trebe facut?
Pentru ca Rst Gila amortizeaza (ceva) mai bine decat Rst Capa. De aceea i-am acordat o stea in plus.
asta are 1 stea jumate si rst-u capa ml are jumate si t8=u ala care e logica?
merci mult, sunt mai incepator......
N-o sa simti mare diferenta in urma reglajului, dar invarte-le (pe ambele) pina la capat spre dreapta, apoi misca de amandoua spre stanga cu rotatii asemanatoare atat cat doresti.
puteti sa fiti draguti sa-mi spuneti si mie mai exact cum se regleaza, am capatat una dar erau butoanele alea unu asa unu asa, v-as fi recunoscator......multumesc nu prea stiu eu cum sa le sincronizez acum.....o avea ceva daca merg cu ele pana la capat ca sa-mi dau seama ? multumesc inca odata.....
Detin o asemenea furca de aproape 4 luni si doresc sa precizez ca isi face treaba f bine la banii astia.Butoanele de reglaj nu sunt puse doar de design ci ba chiar o sa simti diferenta dak umblii la ele.
S-a notat, cu prima ocazie o sa cerem o furca Suntour Duro pentru test. De ce nu si un Epicon? Stay tuned!