Furca Rock Shox Tora 302/318

Am ales pentru acest test ambele furci Rock Shox Tora 302 si 318, datorita diferentelor destul de mici intre cele doua modele. Mai mult de atat, sunt foarte multi bikeri aflati in dilema in momentul achizitionarii unui model sau al celuilalt. Acest test lamureste diferentele dintre cele doua furci, cu avantajele si dezavantajele fiecareia in parte. Atentie, in gama Tora este oferit si modelul XC Solo Air cu o greutate de doar 2.009 grame. Acesta insa nu face obiectul testului nostru.

Primul aspect care atrage cumparatorul spre acest produs, este pretul relativ scazut pentru ambele modele. Mai ales daca asociezi brandul, Rock Shox fiind printre cei mai cunoscuti producatori de furci, cu costurile furcilor. Ambele modele se invart in intervalul de 500 – 800 de lei, pretul final diferind de la un magazin la altul. Spre exemplu la sportbikecenter.ro poti achizitiona un Rock Shox 302 cu 545 lei, pe cand acelasi model, la shoph2o.ro este oferit pentru 809 lei. Cel mai bine este sa consulti toate magazinele ( le gasesti aici ) inainte sa iei o decizie. Furca cu optiunea U-Turn beneficiaza de lockout, si de ajustare, deci o poti folosi cu o cursa intre 85 si 130 de mm, valabil si pt Tora 302 si Tora 318.

Daca beneficiezi de ceva bani in plus, iti recomandam modelul 318, datorita componentelor mai ceva mai bune si mai solide. Ca si functionare, ambele beneficiaza de amortizare pe aer si arcuri. Gandeste-te totusi foarte bine pentru ce vei intrebuinta furca, deoarece au existat foarte multe plangeri din partea bikerilor, care au folosit-o pentru diferite jump-uri sau in conditii extreme. In acest caz, furcile au cedat foarte repede, atat modelul Tora 302 cat si Tora 318. Si nu sunt putine cazuri in care evenimentele nefaste s-au petrecut.

Altfel, ambele furci ofera performante foarte bune pentru pretul la care sunt oferite. Nu sunt in niciun caz cele mai usoare de pe piata, dar nici n-o sa te lase cu dureri de spate (modelul 318 catareste 2.2 kg fata de 302 care cantareste 2.4 kg). Majoritatea dintre voi o sa se bucure de cursa generoasa de 130 de mm, mai ales pe drumurile de munte. Si optiunea de lockout este binevenita in diferite situatii. Setata pe cursa de 130 de mm, furca amortizeaza bine, dar nu este foarte precisa pe suprafetele usor denivelate. Oricum daca pretentiile nu sunt mari, si nici n-ar trebui sa fie pentru o furca mai ieftina, te vei intelege de minune cu aceasta, fiind in general alegerea multor rideri.

Dar insistam, daca iti cumperi aceasta furca, nu o brusca, nu sari cu ea si nu o folosi la activitati extreme, au existat foarte multe cazuri in care aceasta a cedat rapid cauzand vatamarea celor care au folosit-o. In general este bine sa folosesti o componenta de bicicleta in scopul pentru care a fost creata. Ca si castigator al comparatiei, Tora 318 cu U-turn este alegerea cea mai buna, desi costa sensibil mai mult, se impune peste modelul Tora 302.

Greutate : 2400 grame modelul Tora 302 / 2.221 grame modelul Tora 318

Utilizare : Cross Country pentru ambele modele

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Salut. Detin aceasta furca. si vreau sa fac o corectie:
    Modelul 302 e cu U-turn si are 2400 grame, iar 318 e fara si cantareste mai putin.
    Review personal:
    Cu Tora 302 am inceput coborarile agresive prin padure in 2009 si le numeam DH :)) dar m-a tinut 4 luni in aceste conditii. I-am bubuit reboundul. Peste cativa ani de folosit fara rebound pe bicla de oras m-am hotarat sa il repar. I-am facut alt capat de plastic la strung si merge perfect de-atunci.
    Cautand cantitatile de ulei am dat de acest articol si da...inca o am pe bicicleta prietenei mele.
    Abea dupa 7 ani (azi) m-am hotarat sa-i schimb si simeringurile fiind cam coapte cu crapaturi desi nu scuipa ulei.
    Plusuri: pretul in primul rand si reglajul de U-turn e magic la urcari. Schimba complet geometria bicicletei transformand-o din bicicleta capabila de coborari relativ agresive intr-o bicicleta de XC.
    E destul de fiabila atata timp cat nu e abuzata (fara jumpuri si dropuri etc). eu i-am facut service la 2/3 ani in ideea ca nu m-am dat mult cu ea.. si nu am schimbat nici un Oring sau simeringuri pana azi (7 ani).
    Minusuri: E grea tare. Eu am gat de otel.
    Multe componente de plastic care pot ceda de la sine (ex reglajul de rebound). Dar odata reglata las-o asa si te va tine.
    Pare mai robusta decat e si multi o considera OK pentru street si dirt si se trezesc cu podul rupt.

  • Buna ziua. Am si eu o furca Tora 318 Solo Air. Initial furca a venit cu o cursa de 100 mm insa din dorinta unei curse mai mari am desfacut furca si am inlaturat acel distantier. Dupa inlocuirea uleiului si asamblarea furcii am intordus cantitatea specificata de aer insa spre surprinderea mea cursa nu este de 130 mm cum da manualul si cum gasesc peste tot , ci este de 140 chiar 145 mm? Am facut ceva gresit? Nu ma deranjeaza acest lucru insa ma intreb daca nu am scos ceva in plus ( desi nu cred ca aveam ce) sau sa fi gresit cu ceva. Se poate sa uzez sau sa deteriorez furca daca o folosesc asa? Multumesc anticipat

  • Ce anume cedeaza la o tora 302/318 u turn? Tot am citi ca cedeaza repede si ma intereseaza mai exact unde.
    Multumesc

  • Nu este din placute.
    Sigur este din furca.Jocul este mic, max 1mm. Furca este noua, ieri am cumparat-o.

  • Jocul nu este din placutele de frana/butuc? In mod normal nu trebuie sa aiba niciun fel de joc.

  • Buna ziua!
    Am cumparat o furca rs tora(noua) ieri.
    Am vazut ca daca pun frana fata si misc de ghidon inainte si inapoi se simte un joc intre lower si bratele furcii.Jocul este foarte mic,1mm sau mai putin,se simte doar daca pui degetul intre lower si brate.Oare este normal?,asa trebuie?
    (am incercat sa pun pe forum dar nu am reusit sa fac cont,nu stiu de ce)
    Multumesc!

  • salut. am si eu furca tora 302 si ma intrebam la cat timp trebuie unsa? eu nu merg mai mult de 3-4 ore pe zi cu ea si nu o folosesc prea mult prin praf si noroi. Bicicleta a fost achizitionata acum 1 luna si ceva(rockrider 8.1)

  • Intrebam doar ca sa ma asigur,pt ca vad la unele shopuri pe net si in anumite magazine,diferente prea mari de pret si ma pun uneori pe ganduri daca sa cumpar bicicleta intreaga sau sa o fac din 'bucati'.
    Am intalnit baieti care aveau probleme de la inceput cu acele produse 'originale' iar altii tot cu aceleasi produse nu au avut deloc probleme, ASTA POATE SA FIE DOAR O COINCIDENTA

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

3 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

3 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

3 zile in urma