Shimano SLX este gama dedicată bicicletelor pentru All Mountain a producătorului japonez. Acestea au fost gândite într-o anumită măsură pentru a umple golul între frânele M445 (Alivio) și XT. Iar dacă le analizăm prin prisma performanțelor, încadrarea se dovedește a fi cea corectă.
Pentru că am avut ocazia să utilizez atât modelul M445 cât și modelul XT, pot spune că SLX-urile sunt undeva la mijloc, din mai multe puncte de vedere. Forța de frânare este mai mare decât a modelului inferior și oferă o modulație mai bună. În plus de asta, beneficiază de funcții suplimentare, precum ajustarea distanței manetei față de ghidon prin înșurubarea sau deșurubarea unui „robinet”. Greutatea totală nu este cu mult mai bună decât cea a modelului M445, dar compensează prin putere.
Raportate la modelul superior, Shimano XT, SLX-urile nu oferă o modulație la fel de bună. Forța de frânare este mai slabă iar greutatea ceva mai mare. Iar dacă tot suntem la capitolul putere de frânare, poți obține ce-i mai bun din ceea ce pot să ofere SLX-urile, dacă acționezi ferm maneta. Altfel, puterea de frânare este doar medie.
Am apreciat distanța generoasă dintre plăcuțe și disc, deoarece în cazul în care vei lovi discul, iar abatarea nu va fi foarte mare, acesta nu va atinge plăcuțele de frână. La fel ca majoritatea frânelor pe disc, SLX-urile devin zgomotoase în condiții de umiditate.
Fadingul este un termen străin de aceste frâne atâta timp cât nu împingi limitele. Pe orice traseu de all mountain, vei fi mulțumit de ele, însă pe coborârile foarte abrupte (și lungi), vei resimți o scădere a puterii de frânare.
Maneta de frână este suficient de aderentă, dar din acest punct de vedere, chiar și modelul plasat mai jos în gamă, M445, este echipat cu o manetă mai lată și mai curbată spre exterior. Recomandăm frânele Shimano SLX pentru probele de all mountain, dar asigură-te că utilizezi un disc de 180 de mm pentru frâna față.
În orice caz, acesta este ultimul an când SLX-urile sunt livrate în această formă. Din sezonul 2012 acestea vor veni cu modificări radicale, fiind mult îmbunătățite. Un test complet va urma.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Salut! Franele XT sunt peste SLX la capitolul putere si modulatie. Hayes Stroker Trail concureaza mai degraba cu Deore decat cu SLX.
Un articol bun, insa unul care dezavantajeaza acest produs. Facand o paralela intre SLX si Hayes Trail, ultimele ies mai bine. Produsul ar fi trebuit sa obtina 4 stele (neantamplanu-se probail deoarece XT-ul a fost la acest punctaj). O zi buna
ati uitat sa specificati cea mai importanta trasatura a acestor frane, care le diferentiaza cu mult de modelul mai jos plasat in gama si il apropie mai mult de seria superioara: tehnologia servowave - intalnita doar la franele xt
Am aceste frane pe bicicleta, sunt multumit de puterea de franare, as spune un 4 din 5, la fel ca si voi, greutatea este un pic cam mare, designul este cu totul aparte fata de restu,ceea ce e bine. Dar discurile au o boala,si se pare ca nu sunt singurul care se plange de ele.. In zona in care este nituita partea interioara de partea exterioara, cu timpul incep sa faca joc. Nu stiu sigur daca si la XT,XTR se intampla la fel, dar SLX sigur se 'imbolnavesc' Singura solutie ar fi sa le schimbi..
CE parere aveti despre Hayes Stroker Ryde hydr. Ma intereseaza in special pentru XC , dar si pt celelalte sicipline. Multumesc
Mersi de review!
Corect, M445 sunt Alivio, nu Deore. Multumiri!
In a doua fraza cred ca este o gresala.Nu cumva M595 sunt Deore,iar M445 sunt Non Series(Alivio)?