Categorii: AnvelopeRotiTeste

CST Camber 26×2.10 (2012)

Camber 26×2.10 este prima anvelopă de la CST cu care luăm contact. Producătorul taiwanez se face remarcat prin prețurile mici ale anvelopelor sale dar și prin faptul că în propria lor fabrică, produc pentru unele brand-uri cunoscute. Atât timp cât recomandările sunt bune, nu ne mai rămâne decât să pornim pe traseu cu o bicicletă echipată cu Camber, pentru a concluziona cât de capabile sunt profilul și mixul de gumă.

Modelul testat de noi este cea mai fericită variantă din gama Camber, pe care o poți achiziționa: pliabil, greutate modestă, dual compound. Montajul se face foarte ușor, fiind o anvelopă pliabilă, iar în nu mai mult de 5 minute ar trebui să fii gata cu echiparea ambelor roți.

Carcasa este construită cu crampoane medii, mai pronunțate pe laterale. Faptul că nu sunt prea distanțate imprimă o viteză mare de rulare anvelopei, iar poziționarea acestora în funcție de roata pe care sunt montate, ajută mult la capitolul aderență: cu cele două crampoane centrale orientate spre față pentru roata frontală (pentru viteză de rulare) sau orientate către spate, pentru roata posterioară (pentru tracțiune).

Pe pământ și macadam am fost mulțumit de prestațiile lui Camber. Pe singletrail-uri, în viraje, se descurcă la fel de bine însă pe unele porțiuni acoperite cu pietriș fin/nisip aderența a fost la limită. Pe traseele cu pietre de dimensiuni mai mari, confortul lipsește (să nu uităm însă de dimensiunea acestora) și nici aderența nu este extraordinară. La urcări, tracțiunea este foarte bună, chiar și pe iarbă Camber se cațără fără să ezite. Pe traseu umed însă, aceste anvelope nu mai prestează la același nivel și este clar că au o repulsie față de noroi. Cum este greu să construiești o anvelopă care să se descurce decent pe orice fel de traseu, mai ales într-un buget mic, am decis să notăm cu 3 stele prestația lui Camber.

Acest model este disponibil și cu talon de sârmă, dar mai adaugă aproximativ 100 de grame la greutatea finală. Adică 200 de grame pentru ambele roți. Recomand modelul pliabil pentru cei cu bugete reduse, 100 de lei/anvelopă fiind un cost decent raportat la performanțe. Deși îi este destul de dificil să țină pasul cu anvelope precum cele de la Continental sau Schwalbe (în versiunile de top), la capitolul aderență și greutate, costul este cel care-l recomandă pe Camber. Cântăresc 620 de grame (600 grame declarat). De luat în seamă pentru cei care parcurg trasee montane nu foarte solicitante sau pentru cei care vor să schimbe anvelopele cu talon pe sârmă cu unele pliabile, mai ușoare.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma