Cross GRX7 (2021): ieftin și ultrarecreațional

Am testat în decursul timpului multe GRX-uri, iar modelul 2021 păstrează tradiția care l-a consacrat: un preț foarte competitiv și atractiv, alături de o echipare care poate să facă față unor trasee de pădure sau unora lejere de munte, precum forestierele. Cu ce se face remarcat modelul 2021 în special este aspectul: baza neagră pentru cadru, combinată cu nuanțele de galben, verde și albastru nu doar că arată foarte bine, dar poate păcăli un ochi neanternat, care ar băga mâna-n foc că aici nu este vorba despre o bicicletă care costă doar 2.049 de lei. Să vedem ce are de oferit noul GRX7, în versiunea 2021.

Pentru cine este această bicicletă?

Pentru vânătorii de prețuri corecte care nu au pretenții nejustificate de la bicicleta pe care urmează s-o achiziționeze. Asta înseamnă acel gen de cumpărător care știe exact ce achiziționează și la ceea ce urmează să folosească bicicleta. GRX7 este potrivită pentru trasee lejere, iar geometria este axată către o poziție confortabilă, mai degrabă decât către performanță. Un unghi al headtube-ului de 71 de grade nu suportă coborâri abrupte, iar unghiul seat tube-ului amplasat la 72 de grade te poziționează foarte comod pe teren drept, însă pe urcări nu vei pune suficientă presiune pe roata de față. Iar astfel, definim geometria lui GRX 7 ca fiind potrivită pentru tot ce-i drept și mai puțin pentru ce-i înclinat.

Cadrul este finisat decent, culorile cum spuneam – reușite, iar tehnologic vorbind, nu avem parte de inovații sau surprize: headtube drept, cabluri trase prin exteriorul cadrului, prindere de roată cu qr9 și ax de 135mm. Clasic. Într-un buget aproximativ similar (o idee mai mare ce-i drept), unii concurenți oferă în plus cabluri trase prin interiorul cadrului și o gemotrie mai orientată către munte, asta ca să știi în ce ape te scalzi. Ghidonul cu o lățime de 680mm și pipa de 75mm sunt de asemenea suficiente pentru traseele menționate mai devreme, cele cu o dificultate (foarte) scăzută.

Ce echipare are?

Să începem cu furca, Suntour XCE – entry-level-ul producătorului de furci. Aceasta oferă un confort mediu pe trasee simple și unul foarte retrâns pe porțiunile de traseu de off-road. Are o cursă de 100mm și reglaj pentru preload (duritatea arcului – dai pe + dacă ești mai greu și pe – dacă ești mai ușor).

Transmisia provine de la Shimano, o combinație de angrenaj Tourney, cu schimbătoare din aceeași gamă, pinioane Acera și manete Altus. Acestă transmisie oferă 21 de viteze (3 foi și 7 pinioane), care sunt folositoare prin păduri sau pe dealuri. Însă, pe urcările abrupte, un picior neantrenat va avea de suferit pe cel mai ușor raport (foaie mică – pinion mare), pe de altă parte – când vine vorba de viteză pe plat, foaia mare cu pinionul mic oferă un raport foarte bun. Pe denivelări pronunțate transmisia este gălăgioasă și în general, cam leneșă.

Frânele sunt furnizate de Shimano, clasicele MT200 – hidraulice, însă discul de 160mm montat pe roata de față va trebui schimbat dacă cântărești mai mult de 75 de kg, căci forța de frânare s-ar putea să ți se pară insuficientă. Totodată, dacă ai parte de coborâri lungi, acesta se a încinge rapid și va apărea fading-ul, prin urmare e bine să-l pui pe listă ca viitor uprgade.

Nu în ultimul rând, roțile sunt construite cu butuci entry Shimano TX505, cu jante duble și capsate (asta este o veste bună) și cu anvelope Kenda K1104A, în formatul 29x 2.10. Viteza lor de rulare este foarte bună, însă aderența limitată, atât la frânare cât și în virajele foarte strânse. Totuși, sunt bine alese pentru traseele pe care urmează să le parcurgă această bicicletă.

Concluzie

Se știe că GRX este un best seller și asta datorită prețului foarte avantajos. Este și motivul pentru care cei de la Cross încă n-au schimbat cadrul, căci cel mai probabil mențin acest cost scăzut prin faptul că oferă aceeași tehnologie din urmă cu ceva ani. Aparent este chiar formula câștigătoare pentru acest an dificil, deoarece majoritatea bicicletelor GRX s-au vândut ca pâinea caldă.

Cross GRX7 rămâne o bicicletă pentru cei fără pretenții de off-road, care caută un produs robust pentru trasee simple. Iar rețeta asta, asezonată cu un preț corect, funcționează de minune de ceva ani încoace. Când și dacă cei de la Cross vor reproiecta cadrul lui GRX rămâne de văzut, dar cred că o actualizare ar fi binevenită.

Plus: raport echipare/preț foarte bun, aspect, anvelope rapide, poziție foarte comodă, frâne hidraulice
Minus: cabluri trase prin exteriorul cadrului, geometrie nepotrivită pentru trasee de off-road, transmisie gălăgioasă, disc mic pe roata de față
Preț: 2.049 Lei
Importator: click4sport.ro

Film de prezentare:

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma