Categorii: Sei

Test – șa Woom pentru copii

Este destul de cunoscut faptul că bicicletele pentru copii nu sunt de cea mai bună calitate. Motivul este simplu și de înțeles: copiii cresc, bicicleta rămâne mică și nu merită să dai mulți bani pe ea. Este valabil și pentru piese sau accesorii. Așa că de cele mai multe ori cumpărăm un produs mai ieftin pe care ulterior îl îmbunătățim cu piese mai bune.

Este și cazul testului de față care a venit în urma unei necesități. În excursiile pe bicicletă pe care le fac cu juniorul, după câțiva zeci de kilometri se tot plângea de dureri de spate. Nu de fund ci de spate, lucru care mi s-a părut nu doar ciudat ci mai ales periculos pentru sănătatea lui. Nu mi-am putut da seama ce putea să aibă șaua, totul părea în regulă, mai ales că nu era un “no-name”. La fel și poziția sa pe bicicletă. Experiența îmi spunea că stă foarte bine. Așa că prin eliminare am ales să schimbăm șaua și să vedem ce se întâmlpă.

WoomBikes este o companie tânără, pe care noi am descoperit-o abia anul trecut cu ocazia Târgului de Biciclete București. Este o firmă axată pe biciclete pentru copii, iar asta este un avantaj major. Chiar dacă prețul poate fi mai mare, garanția că produsul respectiv a fost studiat să se potrivească copiilor, este mult mai mare.

Așa că am ales să testăm o șa Woom, personal fiind din start destul de convins că va fi bine. La redacție am primit modelul pentru vârste începând cu 8 ani. La prima vedere pare o șa destul de mică, clar mai mică decât șaua anterioară cu care era dotată bicicleta destinată segmentului respectiv de vârstă. WoomBikes dispune de mai multe modele de șei, cu mărimi diferite pentru vârste diferite. Este și mai ușoara decât șaua veche, având 243 grame. Construcția este de nivel premium, fiind în realitate fabricată de cunoscuta firma Velo, cei care echipează „stock” aproape toate bicicletele de pe piață.

Construcția este solidă și pare că va rezista mult mai mult decât bicicleta. Instalarea pe tija de șa se face normal, ca la o șa pentru adulți, railurile având inclusiv gradații dacă vrei să mergi „la milimetru”. Designul este frumos și ce mi-a plăcut în mod special sunt întăriturile de la vârf și de pe laterale, puse acolo ca să reziste frecușului intens sau sprijinirilor neglijente a bicicletei de tot felul de ziduri și garduri.

Ce mi-a atras imediat atenția a fost că șaua este mai tare decât vechea. Intuiția îți spune că e mai bine să fii așezat pe ceva moale decât pe ceva tare, așa că am început să mă întreb dacă totuși aceasta șa este chiar cea mai bună alegere. La biciclete șaua este un subiect foarte delicat și personal, mulți cicliști trecând prin multe șei până când găsesc una pe care să se simtă bine. Există inclusiv huse cu gel pentru cei care au nevoie de extra moliciune. Pe de altă parte știm de asemenea că o șa, dacă e bine construită, o șa mai scumpă în general, oferă confort și susținere bună chiar dacă este mai tare.

A fost și cazul șeii Woom, pentru că juniorul nu s-a mai plâns de spate în următoarele excursii făcute. Și nu a pomenit nici că l-ar durea șezutul pentru că ar fi șaua prea tare. Întrebându-l cum se simte pe noua șa mi-a răspuns simplu și la obiect: „bine”. Turele pe bicicleta cu cel mic au avut lungimi diferite, de la câțiva kilometri la 20-30, iar juniorul era echipat fie cu pantalon de ciclism cu bazon fie doar cu pantaloni simpli de munte. De fiecare dată rezultatul a fost un succes.

Așadar concluzia este cât se poate de pozitivă. Șaua Woom de la WoomBikes s-a comportat excelent și a oferit juniorului confortul de care avea nevoie. O recomand cu încerdere pentru upgrade ulterior al bicicletei copilului, mai ales că și prețul este excelent.

  • Marcă șa: WoomBikes
  • Fabricant: Velo
  • Greutate măsurată: 243 g
  • Preț la data publicării: 71 Lei
  • Importator: WoomBikes România
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma