Categorii: Sei

Test – șa Velo Angel Race Ergo

Velo este unul din cei mai mari producători de șei pentru bicicletă din lume. Șeile Velo se întâlnesc pe foarte multe biciclete ale multor alți producători. Chiar dacă la exterior acestea sunt personalizate cu mărcile respectivelor biciclete în realitate sunt fabricate de Velo, acest lucru fiind în general menționat și pe partea de dedesubt a șeii. Așadar nu este nicio surpriză că firma comercializează șeile și cu numele propriu.

Așa cum spune și numele, șaua Velo Angel Race Ergo este o șa ergonomică pentru concurs. Am testat-o într-o multitudine de situații și pot confirma că este o șa confortabilă potrivită cam pentru orice, de la ture de 1-4 zile la concursuri de 1-4 zile. Ar putea fi mai puțin potrivită pentru excursii de touring de 2-3 săptămâni. Este drept că șaua este o piesă foarte „personală”, mulți cicliști având probleme destul de mari la alegerea șeii însă Angel Race Ergo am simțit-o foarte bine tot timpul cât am testat-o instalată atât pe mtb cât și pe cursieră.

Șaua dispune de o construcție robustă cu railuri din titan marcate cu scală pentru a te ajuta la instalare atunci când fiecare milimetru contează. „Arc-Tech” este sistemul de „suspensii” pe care șaua o are. Este o tehnologie care atenuează mare parte din șocurile sau vibrațiile venite din teren. Suportul șeii, marginile și baza sunt din fibră de sticlă pentru o rezistență bună în timp, greutate mică, dar și un preț competitiv.

În partea din spate protecția se continuă sub forma unui suport care îți permite să sprijini bicicleta în roata spate și șa, dacă spre exemplu ai ceva de lucru la roata față pe care o ții ridicată. Nu există cusături de-a lungul și de-a latul șeii, lucru care va asigura o rezistență mai mare în timp. Căptușeala șeii este alcătuită din gel și spumă cu greutate redusă. La mână, când apeși cu degetele, șaua se simte destul de tare, însă în realitate, pe bicicletă on și off road, m-am simțit foarte bine.

Desigur că cea mai vizibila specificație este „O-Zone Full Cut”, despicătura amplasată direct în mijlocul șeii. Este o specificație gândită să ajute la descărcarea greutății exercitată de corp asupra zonei inghinale care este în contact cu șaua. Acest spațiu liber în șa reduce presiunea asupra zonei de ședere și permite o circulație bună a sângelui, fapt care reduce senzația de oboseală sau disconfort. Pot spune că este o caracteristică excelentă mulțumită căreia m-am simțit bine pe bicicletă pentru sute de kilometri.

Pe de altă parte trebuie să recunosc că pe ploaie am simțit apa care pătrundea prin această despicătură. Fiind de dimensiuni destul de mari și mai ales dacă umezeala persistă, trebuie să te pregătești să simți destul de repede cum apa trece de bazon și ajunge mai sus. Dar până la urmă nu a fost atât de rău, iar pentru o șa atât de confortabilă aș face acest compromis.

Șaua este gândită să se potrivească pe un bazin cu distanța oaselor ischiatice de 105 mm pentru mărimea S de șa și 125 mm pentru mărimea M. Noi am testat mărimea M care are o greutate măsurată de 248 grame.

Estetic șaua arată excelent însă desigur, frumusețea să află în ochii privitorului. Forma alungită și lățimea moderată o fac să arate foarte bine pe o cursieră sau mtb de concurs. În toate testele eu m-am simțit foarte bine pe ea și aș fi dispus oricând să înlocuiesc șaua Specialized Phenom Body Geometry de pe mtb-ul meu sau șaua Ritchey WCS Carbon Streem de pe cursieră, cu această șa Velo Angel Race Ergo.

  • Greutate măsurată (mărime M) – 248 g
  • Railuri – titan
  • Bază – fibră de sticlă
  • Amortizare – Arch Tech
  • Căptușeală – gel + spumă
  • Ergonomie – O-Zone Full Cut
  • Distanță oase ischiatice, mărime S – 105 mm
  • Distanță oase ischiatice, mărime M – 125 mm
  • Preț recomandat – 550 lei
  • Distribuitor – Sport X Team
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma