Categorii: Pedale

Test – pedale automate HT SM-340

Am testat de curând o pereche de pedale automate HT SM-340, puţin mai uşoare şi mai ieftine decât echivalentul de la Shimano, modelul PD-M505 sau PD-M520. Din start trebuie să menţionăm faptul ca HT nu sunt o chinezărie. HT (Hsing Ta Industrial), sau HTI cum mai este trecut pe unele site-uri, este o companie taiwaneză cu o istorie care începe în 1954 primele lor produse fiind spiţele şi niplurile. În 2007 taiwanezii lansează şi primele pedale, modelele Nano şi Leopard. Dacă nu eşti încă convins de seriozitatea firmei află că HT sponsorizează nu mai puţin de 22 de ciclişti şi echipe printre care şi greii greilor precum Aaron Gwin, Troy Brosnan sau Brian Lopes.

Pedalele HT SM-340 au o greutate măsurată de 389 grame per pereche, cu 49 g mai mult decât găseşti în specificaţii online. Sunt însă puţin mai uşoare decât Shimano M520 care au 418 g. Sunt şi ceva mai ieftine decât Shimano preţul recomandat de vânzare al HT-urilor fiind de 135 lei deşi pe site-urile de profil le găseşti şi la 115 lei.

Per ansamblu pedalele au făcut o impresie bună. Plăcuţele, deşi ca aspect general sunt asemănătoare, sunt destul de diferite faţă de echivalentul de la Shimano. Cu toate astea compatibilitatea este completă: plăcuţe HT cu pedale Shimano şi plăcuţe Shimano cu pedale HT. Singurul lucru de menţionat este că în cazul în care le foloseşti încrucişat (HT cu Shimano) pantoful va intra şi va ieşi puţin mai greu.

Un avantaj al acestor HT SM-340 este că, în comparaţie cu Shimano PD-M520, au şi gradaţie care indică nivelul de strângere al arcului de eliberare. Este un ajutor folositor pentru cei cu mai puţină experienţă. Este ca la shiftere unde ai display-ul care îţi arată în ce viteză eşti. Legat de şurubul cu care reglezi tăria arcului de eliberare, trebuie să fii atent să nu-l deşurubezi de complet întrucât va ieşi cu totul şi nu se va opri la capăt ca la Shimano. Nu este nicio problemă pentru că îl poţi pune înapoi fără probleme ci doar să fii atent să nu-l pierzi. Strângerea pedalei în braţul pedalier se poate face fie cu cheie normală de 15 fie cu imbus de 5.

Se comportă bine şi pe teren dificil când eşti nevoit să împingi bicicleta, iar pe jos este noroi. Plăcuţa din pantof intră în pedală, chiar dacă mai greu şi chiar dacă talpa pantofului este plină de noroi. Desigur există o limită şi este de preferat ca noroiul să nu se întărească. Însă lucrul ăsta este valabil pentru orice pedală automată.

Construcţia este robustă şi funcţionarea este bună, se învârt bine în jurul axului însă la început, înainte de a fi rodate, bilele de rulment se mişcau puţin sacadat. Acum mişcarea este lină. Pe de altă parte surprinzător este că axul din Cr-Mo s-a deformat puţin în cei aproximativ 250 km cât am folosit aceste pedale pe o bicicletă mtb şi una single speed de oraş. Cu alte cuvinte pedala fulează în jurul axului. Când instalezi pedala prin înşurubare în braţul pedalier observi cum aceasta descrie un cerc mic în timp ce axul se înşurubează. Situaţia nu încurcă cu nimic în acest moment însă este posibil ca pe viitor să devină o problemă.

Concluzia este pozitivă în principiu. Dacă cauţi o alternativă la omniprezentele pedale automate Shimano, aceste HT SM-340 ar putea fi o soluţie. Pe de altă parte greutatea şi preţul puţin mai mic nu considerăm că bat avantajul fiabilităţii japoneze de la Shimano.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma