Când vine vorba despre anvelopele de enduro, greutatea este cea care mă sperie de fiecare dată. Nu merg foarte des la astfel de concursuri, însă folosesc full-suspension-ul și pentru ture montane mai lungi, atunci când am chef de o coborâre. Astfel, greutatea suplimentară pe roți poate deveni o problemă după urcările lungi. Un lucru l-am înțeles însă: undeva trebuie să existe un compromis. Iar dacă ești în căutare de aderență maximă dar și de protecție împotriva unei pene de cauciuc, atunci vei lua în calcul o anvelopă ce cântărește minim 900 de grame. Știu, sună înspăimântător, mai ales pentru un weight-weenie, dar crede-mă, chiar merită.
În mod particular, această anvelopă de la Conti este foarte robustă, are un balonaj mare și crampoane suficient de înalte încât să se înfigă serios cam în orice porțiune de teren pe care ți-ai imagina-o. Iar dacă nu se înfige, cu siguranță se lipește. Compound-ul este foarte moale, ceea ce înseamnă că te poți arunca în viraje fără pic de stres, însă trebuie să iei în considerare faptul că se vor toci mai repede. Și încearcă să eviți asfaltul pe cât posibil.
Dacă lăsăm la o parte greutatea și viteza mai mică de rulare, mai ales când alegi o presiune de 1.6-1.8 bar, pot spune că această anvelopă se apropie de perfecțiune. Tracțiunea este excelentă și asta o observi cel mai bine când urci pe poteci cu rădăcini sau pietre, la frânare amplasarea crampoanelor ajută să te oprești mult mai repede decât ți-ai imagina, iar în viraje, crampoanele laterale mari asigură o aderență excelentă. Chiar dacă producătorul nu le recomandă pe teren ud, pot spune că acestea s-au descurcat absolut decent în zilele ploioase. De snakebyte poți să uiți imediat ce remarci construcția pereților laterali (dublă cu un strat intermediar între), iar cu o presiune joasă, nu am avut nicio problemă în acest sens.
Când cumperi aceste anvelope la set, trebuie să urmărești sensul de rotație, căci acesta este diferit pentru roata de față și pentru cea de spate. Iar ca sfat general, utilizează-le o presiune mai mică, altfel nu oferă aderența scontată. În caz că diagrama diferenței de nivel presupune mai întâi o rucare, apoi o coborâre, te poți considera norocos: pe urcare poți folosi o presiune mai mare în anvelopă, ca apoi să mai scazi din aceasta pe coborâre. Sunt tubeless și sunt oferite la un preț de raft de 299 de lei/bucata.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…