Modelul GrandPrix 4Seasons de la Continental este o anvelopă pe care mi-am dorit să o testez de foarte multă vreme. Profilul este vechi și neschimbat de foarte mulți ani, fiind conceput pentru condiții dificile, atunci când șoseaua nu este în condițiile cele mai bune sau chiar și atunci când aceasta… se termină. Modelul a fost folosit de-a lungul anilor, în diferite forme, cu succes la cursele clasice de primăvară ce conțin porțiuni pavate sau neasfaltate: Paris-Roubaix, Strada Bianche. În ultimii 2 ani de când cursierele gravel și endurance au început să acapareze piața, 4Seasons își trăiește o nouă tinerețe, fiind un model perfect pentru cei ce vor să se aventureze cu cursierele lor cu anvelope mai late pe drumuri proaste și chiar în afara asfaltului.
După o pauză de un an în care a fost disponibil doar în balonajul de 23 și 25 mm, 4Seasons a revenit în forma lui probabil ideală, de 28 mm, alături de o versiune și mai lată, de 32 mm. Noi am ales să testăm modelul 700x28c deoarece ni se pare polivalent, suficient de rapid pentru o tură sportivă pe asfalt dar și suficient de rezistent pentru mici incursiuni în afara acestuia, fără a exagera totuși. Ca fapt divers, anul acesta la Paris-Roubaix s-au folosit în general anvelope de 28-30 mm cu presiune de 4.5-5.5 bar iar o grămadă din drumurile pitorești de pe dealurile și din munții noștrii sunt cel puțin la fel de dure cu bicicleta ca celebrele porțiuni pavate ale Infernului Nordului.
Pot spune că odată montate pe gravel bike-ul GT Grade, acesta a prins aripi, devenind foarte rapid și foarte agil, comparabil cu perioada când era echipat cu 4000sII. Pe asfalt bun, umflate la 7 bar, oferă performanțe absolut decente, rulajul la viteze de 35-40 km/h fiind accesibil, la fel și cățărările în forță. Pe viraje și pe coborâre aderența este exemplară, lipsa materialului BlackChilli fiind compensată de micile crampoane. Am reușit să forțăm viteza în curbe destul de mult chiar dacă șoseaua nu era curată, fără emoții.
Nu am avut probleme de rezistență, până acum anvelopele scăpând fără nicio zgârietură deși am trecut cu ele și pe bucăți un pic peste capacitățile lor, același lucru neputând fi spus și despre 4000sII care deși ofereau o performanță un pic superioară, scoase de pe asfalt au cedat destul de repede la pene și mici tăieturi.
Concluzia generală este că 4Seasons este perfect pentru cursierele endurance și gravel cu care se dorește parcurgerea de mulți km pe drumuri cu gropi și asfalt prost sau în condiții de ploaie, mâzgă sau chiar și puțină zăpadă, permițând și incursiuni mici în afara asfaltului, dar numai pe drumuri de calitate bună. Pentru cei ce nu se aventurează pe forestier, 4000sII este o alegere mai performantă iar pentru cei ce doresc să folosească bicicleta pe post de gravel bike adevărat, cu mulți km în offroad, este evident nevoie de anvelope mai cramponate speciale de gravel sau ciclocros. Totuși părearea mea e că 4Seasons este alegerea perfectă pentru o combinație ideală de viteză și performanță cu rezistență și aderență superioară la confort foarte bun.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…