Deși în ultima vreme moda fat a invadat piața de iarnă a bicicletelor și pe bună dreptate, anvelopele late oferind avantaje incontestabile pe zăpadă, nu trebuie să uităm că pentru mai bine de 100 de ani ciclismul de iarnă este în mod tradițional ciclocros-ul, cu anvelopele subțiri și cramponate care au și ele avantajele lor, deși necesită iscusință mai mare la manverare decât cele de 4.0. Bicicletele urmează cumva trend-ul schiurilor, din ce în ce mai late să fie din ce în ce mai ușor de folosit pe teren dificil.
Dar ciclocrosul nu este în pericol să dispară, el acoperă o gamă mult mai largă de situații iar din el s-a desprins și ramura de gravel care are acum o expansiune pe piață cel puțin la fel de puternică cu cea a modelelor fat și mid-fat.
Am avut ocazia să testăm atât pe teren uscat cât și pe noroi și acum pe zăpadă un model de anvelope de ciclocros autentice de competiție: CycloXKing în varianta RaceSport de 32 mm de la Continental!
XKing este profilul cel mai apreciat pentru MTB de la Continental și unul dintre cele mai reușite din lume. Linia centrală de crampoane apropiate oferă o viteză deosebită iar crampoanele laterale oferă și o aderență foarte bună, toți utilizatorii fiind încântați la MTB de performanțele polivalente ale acestui model, disponibil în toate dimensiunile și variantele posibile.
CycloXKing este o variantă micșorată, un fel de XKing în miniatură, chiar drăgălaș s-ar putea spune. Existent de ceva ani deja în varianta pe sârmă și foldable de 35 mm, acum acesta este disponibil într-o variantă cu adevărat de competiție: RaceSport. Fabricat manual în Germania, acesta folosește cauciucul cu performanțe uimitoare Black Chilli Compound, care face legea atât la șosea cât și la MTB, iar dimensiunea de 32 mm îl face să fie conform cu normele UCI care nu permit folosirea modelului de 35 mm. Structura internă de aramidă de 120 tpi în lateral și 180 tpi pe calea de rulare în fac să aibă o greutate uimitoare de doar 320 g.
Pe teren anvelopa se comportă exemplar. Compusul Black Chilli aderă extraordinar la orice suprafață, inclusiv pe zăpadă înghețată unde am reușit să pedalăm în deplină siguranță și chiar să frânăm decent. Profilul oferă performanțele cu care ne-am obișnuit deja, viteză și aderență foarte bune. Am intrat prin noroi destul de consistent și am ieșit afară fără probleme deosebite. Pe teren uscat, cu presiunea corectă nu foarte mare, bicicleta rulează cu viteze mari destul de confortabil (în limitele în care un ciclocros poate fi numit confortabil pe off-road). Nu am încercat din păcate montarea tubeless a acestora, dar urmează și vom completa în textul articolului cu concluziile.