De la producatorul WTB, pozitionat in mid-range pe piata pieselor de bicicleta, testam un model de anvelopa destul de raspandit in industrie : modelul Nano Raptor 2.1.
Acesta este unul din cauciucurile „cunoscute” printre bikeri, nu numai datorita brand-ului sub care a fost lansat pe piata ci si datorita performantelor deosebite. Am testat anvelopele pe o bicicleta Magellan Polaris echipata de Cross Country atat pe drumuri prin padure cat si pe asfalt.
Conform producatorului, cauciucurile fac fata cu brio probelor de Cross Country sau de DirtJump, acest cauciuc fiind vazut ca un clasic pe drumurile de pamant datorita formei balonului care este rotunda. Nano Raptor 2.1 se fac remarcate din start prin faptul ca sunt deosebit de rapide pe asfalt dar si pe drumuri de padure, deci au o rezistenta foarte redusa la rulare. Grip-ul este foarte bun in majoritatea conditiilor, exceptand cele de sol umed : aici intervine problema derapajului, mai ales in viraje.
Suma ceruta pentru un astfel de cauciuc (incepand cu aproximativ 40 de euro), nu este tocmai mica, tinand cont ca pentru acesti bani exista alternative suficiente, printre cele mai importante notandu-le pe cele de la Schwalbe. Dar performantele au pretul lor, astfel incat putem spune ca Nano Raptor isi merita banii.
Pentru cei ce participa la concursurile de Cross Country, sau pentru cei obsedati de greutatea bicicletei lor, le recomandam sa-si cumpere modelul foldable (pliabil) care este relativ usor (540 de grame), dar nu mai usor decat concurenta de la Continental.
Greutate : incepind cu 540 grame (pentru modelul 2.10 foldabil)
Utilizare : Cross Country, Dirt Jump
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Am aceste anvelope pe bicicleta si dupa ce "norocul" a facut sa le testez din greu pe drumuri pline de noroi (Comana si Garboavele), nu as recomanda aceste anvelope in cazul in care intalniti astfel de conditii decat daca sunteti pasionati de echilibristica si vreti sa va testati limitele. Pe uscat si pe asfalt sunt super ok dar indata ce solul devine umed nu mai exista pic de aderenta, roata danseaza efectiv pe suprafata umeda.
Utilizatorii pe care i-am intrebat de WTB Raijin au spus ca sunt multumiti de prestatii. Nu ofera cel mai bun feedback pe drumuri cu namol si mai pierde uneori din grip pe astfel de trasee (producatorul insa chiar o lauda pentru prestatiile de pe acest tip de traseu). Tine cont ca este o anvelopa pentru Cross Country, deci trebuie exploatata corespunzator. Greutatea de 495 grame este una buna. Noi nu am testat inca anvelopa, deci nu putem exprima o parere obiectiva.
ce parere aveti de WTB raijin?