Categorii: AnvelopeRotiTeste

Cauciuc Schwalbe Smart Sam

Schwalbe este sinonim cu calitatea germana, mai ales in domeniul anvelopelor. Concurent de temut pentru producatorul conational Continental, acesta ofera anvelopa Smart Sam la un pret ceva mai mare decat cel al concurentei. Este justificata diferenta de pret ? Test cu modelul Smart Sam de 2.1.

Concurentul sau direct, Continental Vapor, s-a dovedit in test a fi o anvelopa buna, oferita la un pret ceva mai mic decat Smart Sam. Modelul de fata este unul competitiv, dealtfel ca toate modelele producatorului Schwalbe. Din punct de vedere al aspectului se face remarcat de la prima privire, datorita profilului deosebit ce beneficiaza pe canalul central al anvelopei de doua romburi ce par a forma o stea cu cele doua elemente laterale.

Am fost dezamagiti insa de calitatile acestei anvelope intr-un mediu de cross country dur, adica multe pietre, suprafete umede, si namol. Din pacate, Smart Sam nu este atat de „smart” cand trebuie sa negocieze virajele pe acest tip de traseu, deoarece pierde mult din grip si intreaga bicicleta devine instabila. In conditii de traseu uscat, se comporta bine, iar pe asflat ruleaza rapid.

Se poate spune ca ruleaza rapid si in Cross country, dar cu cateva retineri pentru traseele umede si suprafetele extrem de dure, precum pietrele sau chiar si pietrisul. Pe o coborare acoperita numai de pietris, bicicleta a fost foarte instabila si era aruncata dintr-o parte in alta la viteze mari. Ceea ce Smart Sam nu a facut bine, Continental Vapor a trecut cu brio. Nejustificata este si diferenta de pret destul de mare dintre aceste doua anvelope daca ne gandim la performante. Priviind prin spectrul durabilitatii, intr-adevar Smart Sam are o viata mai lunga decat Conti Vapor, fiind mult mai durabil in timp.

Daca totusi trebuie sa alegi intre cele doua iti recomandam cu incredere Continental Vapor, deoarece indeplineste doua conditii esentiale : are grip foarte bun si este mai ieftin decat concurenta. Daca totusi ai pe bicicleta un Smart Sam, te poti bucura de el pe o perioada lunga, deoarece este durabil. In acest caz, evita drumurile foarte hardcore pe suprafete extrem de rigide. In final, am dori sa notam si faptul ca sunt ceva mai usoare decat Continental Vapor (minus 40 grame).

Greutate : 580 grame ( modelul foldable ), 670 de grame ( modelul wire )

Utilizare : Cross Country

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Revin cu noutati in privinta traiului batranelor Smart Sam. Am schimbat cauciucul de pe spate, pe fata, de pe la 4000 de km. Acum am 7000 de km si sunt trecute de jumatate la uzura, adica uzura e de 50/60%. Acum aproape un an, adica pe 17 august 2012 cand am postat comentul aici, am zis ca le schimb la anul, acum, pe 2 iunie 2013, acelasi lucru il zic: `la anul le schimb`. :)))

  • 3500 de km, uzura pe fata 15/20%, iar pe spate 50%, la anul le schimb, nu din cauza uzurii, ci din cauza balonajului cam exagerat (2.25), pentru xc, este mare.

  • Probabil ca sunt Evo, da` nu scrie nimic pe ele, sunt de 2, 25 , mi se par destul de usoare si rezistente :)... acum nu stiu, ca or` fi Evo sau Performance am ramas la mila celor de la CUBE :))

  • Performance sunt versiunea de buget, modelul Evo sunt cele de top (material mai moale, mai aderent, greutatea mai mica etc)

  • Nu stiu daca sunt Evo sau Peformance, nu scrie, de fapt nici nu stiu care e diferenta (poate ma lamuriti) asa mi-au venit pe Cube, au si sigla de la Cube pe peretele anvelopei

  • revin si eu...dupa 3000 km...rulati 90% pe sosea...si 10% drumuri de tara,uzura cauciucului de pe fata sa zicem...un 5% cu indulgenta...si pe spate undeva la 10%...am zis cu indulgenta...eu zic ca nici macar atat nu s'au uzat...foarte foarte multumit,urmatorul set de cauciucuri...clar...tot smart sam...dar asta undeva peste 10 ani:)))

  • Am si eu un cube analog, 2011 luat de prin iulie, cu schwable smart sam 2. 25, rulata 1200 de km pana in prezent, am fost la doua concursuri, am pedalat cam jumatate pe sosea si jumatate off road. Sunt foarte multumit, de stabilitatea pe care o am pe bicicleta, ma cam jeneaza ca prinde pietricele si lerunca pe bicicleta sau cand e namol, mai ales de la balonajul mare, se incarca cu mult noroi si devin greoaie, dar nu am pretentii. Ma multumeste faptul ca sunt foarte durabile, cel dupa fata nu e uzat de loc, iar cel dupa spate se cunoaste foarte putin, cred ca pe ala dupa spate o sa-l schimb dupa 8-10 mii de km :) iar ala dupa fata dupa 15 20, evident, daca nu dau intr-o sticla sau teava, sa mi se taie cauciucul, dar sper ca or` sa moara de batranete :). Si daca o sa le schimb... tot SMART SAM!!! :).

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma